آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
جانشین فرمانده ارتش:
امیر پوردستان گفت: امروز با چهره‌ای از تهدید به نام جنگ ترکیبی روبرو هستیم که طی آن دشمن به دنبال جنگ فرسایشی نیست و میخواهد با عملیات قاطع و سریع در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف برسد.

به گزارش تنویر، مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعاتارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان و دست اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات ارتش برگزار شد.

امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: اگر در دنیای کنونی کشوری از ناملایمات نهراسد و خود را برای آن آماده کند در جنگ پیروز خواهد شد، لذا باید از اکنون خاکریزها را محکم کرده و پیش بینی های لازم را به عمل آورد چرا که وقتی جنگ بر کشوری تحمیل شود فرصت آماده سازی نیست.

پوردستان به برکات آماده بودن برای نبرد با دشمن اشاره کرد و گفت: اولین برکت آماده سازی، اعتماد به نفس کارکنان است چرا که وقتی یک یگان نظامی ماموریت خود را از قبل در شرایط مختلف تمرین کرده و مجهز به سلاح ها و ابزار جنگی نیز باشد، هیچ نگرانی نخواهد داشت.

وی امنیت روانی برای مردم و بازدارندگی را از دیگر نتایج آماده بودن برای نبرد توصیف کرد و افزود: مردم وقتی اقتدار نیروهای مسلح خود را ببینند و بدانند که در صورت وقوع حادثه در کمترین زمان به مقابله می پردازند، دلشان قرص و محکم می شود و دشمنان نیز با دیدن قابلیت ها و ظرفیت های عملیاتی ما جرات اقدام عملی برضد ما را نخواهند داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگر از سخنانش به تغییر چهره تهدیدها اشاره و اضافه کرد: امروز با چهره ای از تهدید به نام جنگ ترکیبی روبرو هستیم که طی آن، دشمنان فرامنطقه ای در رویکرد جدید خود دنبال جنگ فرسایشی نیستند و عملیات قاطع و سریع که در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف برسد را در دستور کار دارند لذا ما نیز باید متناسب با این فضا ظرفیت های لازم را در خود و نیروهای مان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به وجود جنگ های نوین و دور ایستا، تقابل کارکنان حوزه فناوری اطلاعات را سینه به سینه دشمن توصیف کرد و ادامه داد: کارکنان ما در حوزه فاوا سینه به سینه دشمن ایستاده اند طوری که نفس دشمن را حس میکنند ولی با این حال باید ظرفیت ها و قابلیت های خود را بالا ببرند چرا که پیشرفت فناوری ها مانند خودرو درحال حرکت است و باید با دانش، ایمان،اعتماد، تلاش، پشتکار و استفاده از خلاقیت و نوآوری خود این کار را انجام دهند.

امیر پوردستان با استناد به تجربیات دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همانطور که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس همزمان با درگیری با دشمن توان و ظرفیت خود را ارتقاء دادند، امروز نیز باید با تلاش و کوشش و توجه به داشته ها به ویژه استعداد جوانان، استعدادها را از قوه به فعل درآوریم.

وی پیشرفت های کشور در صنعت دفاعی را چشمگیر توصیف کرد و ادامه داد: در حوزه تجهیزات و سامانه های ارتباطی و الکترونیکی با کمک دانشمندان جوان این مرز و بوم و شرکت های دانش بنیان از قابلیت های بسیار خوبی برخورداریم و امروز در کوتاهترین زمان ممکن ایده ها را به محصول تبدیل می کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز در مجموعه نیروهای مسلح ظرفیت قابل توجهی در عرصه فضای سایبر برای اجرای اقدامات آفندی و پدافندی وجود دارد که با هدایت ستاد کل نیروهای مسلح به ادبیات و فرهنگ مشترک برای ایجاد هماهنگی بیشتر و مقابله با تهدیدات دست یافته ایم.

در پایان مراسم از نفرات برگزیده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

* فارس؛

نام:
ایمیل:
* نظر: