کد خبر: ۱۱۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی:
به گزارش تنویر ، مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای ورود به دانشگاه علوم انتظامی در محل یادمان شهدا حضور یافتند و با قرائت فاتحه، علو درجات شهدای نیروی انتظامی را از خداوند مسألت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی سپس از یگانهای انتظامی، مرزبانی، و راهنمایی و رانندگیِ حاضر در میدان سان دیدند.

ایشان همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

در این مراسم حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سابقه سردمداران نظام سلطه بویژه آمریکا و دنباله روهای آن در ایجاد نا امنی در ایران، بعد از پیروز انقلاب اسلامی، افزودند: با وجود همه اقدامات و حرکات شرارت آمیزی که برای سلب امنیت از کشور در طول ۳۸ سال گذشته انجام شد، اما سازمان‌های مسلح از جمله نیروی انتظامی و جوانان مؤمن، با کمال رشادت و قدرت ایستادند و از امنیت کشور دفاع کردند.

ایشان به مأموریت های متنوع و گسترده نیروی انتظامی در سراسر کشور اشاره کردند و گفتند: هیچ سازمان و نیرویی به اندازه نیروی انتظامی در مقابل چشم مردم قرار ندارد و برهمین اساس، «توانایی، قدرت، اقدام به‌موقع و رشادت این نیرو»، مایه افتخار و سربلندی برای نظام است.

فرمانده کل قوا با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی با تأمین امنیت مردم، زمینه‌ساز تأمین آبروی نظام جمهوری اسلامی می‌شود، امنیت کشور را در نا امنی کنونی منطقه، مثال‌زدنی خواندند و خاطرنشان کردند: در شرایطی که دست‌های آلوده دشمنان، بذر تروریست را در منطقه پاشیده‌اند، تأمین امنیت کشور و همچنین مقابله نیروی انتظامی با مفاسد و اشرار، بسیار حائز اهمیت است و این نقش باید از بُعدِ علمی، تحقیقی، تجربی و مهارت آموزی در مراکزی همچون دانشگاه نیروی انتظامی، روزبروز تقویت و با جدیت پیگیری شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: ما باید نیروی انتظامی در طراز جمهوری اسلامی و دولت اسلامی و یک جامعه اسلامی و قرآنی داشته باشیم و به توفیق الهی می توانیم به چنین هدفی برسیم.

ایشان با تأکید بر لزومِ اقتدار همراه با محبت و صمیمت با مردم، گفتند: پایبندی به قانون و جرأت و دلیری برای اجرای بی ملاحظه آن، وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

رهبر انقلاب اسلامی سپس در تبیین علت نا امنی کنونی در منطقه، به دخالت‌های شرارت‌آمیز و شیطنت‌آمیز آمریکا و صهیونیسم برای نفوذ در منطقه و تأمین منافع نامشروع خود و تضعیف ملت‌ها اشاره کردند و افزودند: آنها یک روز، داعش را به‌وجود می‌آورند و هنگامی که با همت مقاومت و جوانان مؤمن، داعش به نفس‌های آخر خود رسیده است، به دنبال راههای خباثت‌آمیز دیگر می‌روند اما به توفیق الهی و به همت جوانان ایران و جوانان مقاومت، بار دیگر بینی کارگزاران نظام سلطه به خاک مالیده خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، تنها راه مقابله با نفوذ و طمع‌ورزی قدرت‌های سلطه‌گر بویژه آمریکا را، احساس توانایی ملت‌ها و دولت‌های منطقه و بکارگیری آن، دانستند و تأکید کردند: اگر ما کوتاه بیاییم، دشمن جلو خواهد آمد.

ایشان در همین خصوص به گستاخی و وقاحت آمریکا در قضیه برجام اشاره کردند و افزودند: آنها در این موضوع، هر روز از خود یک شرارت و یک شیطنت نشان می دهند که نشانگر صحت فرمایش امام بزرگوار است که آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواندند، و حقیقتاً رژیم ایالات متحده آمریکا، خبیث‌ترینِ شیطان‌ها است.

رهبر انقلاب اسلامی با مروری کوتاه بر علت تلاش و رویکرد علمی دانشمندان ایرانی برای دستیابی به دانش هسته‌ای گفتند: بر اساس برآورد کارشناسی و دقیق متخصصان، کشور تا چند سال آینده برای تأمین برق خود، نیازمند حداقل ۲۰ هزار مگاوات برق تولیدی از نیروگاه‌های هسته ای است، و بر همین اساس ملت ایران برای تأمین نیاز خود، به‌دنبال یک مسیر علمی و عملی و یک اقدام مشروع و صحیح و بی‌خطر رفت اما آمریکا که مخالف پیشرفت علمی ملت ایران و دیگر ملتها است، در مقابل این حرکت مشروع ایستاد و تحریم‌های ظالمانه را تحمیل کرد.

دشمن بداند زورگویی و قلدرمابی هر جا جواب بدهد در جمهوری‌اسلامی جواب نخواهد داد

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: مسئولان کشور به این نتیجه رسیدند که مذاکره کنند و از بخشی از حق خود نیز صرف‌نظر کنند تا تحریم‌ها برداشته شود اما امروز می‌بینیم علی‌رغم همه قرارها و تعهدها و بحث‌های فراوان در مذاکرات، برخورد آمریکا با این مذاکرات و نتیجه آن، کاملاً ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگویانه است.

ایشان با طرح این سؤال که «ملت ایران و مسئولان در مقابل این حرکت خصمانه دشمن، چه اقدامی باید انجام دهند؟» تأکید کردند: مسئولان باید به سردمداران فاسدِ رژیم ایالات متحده آمریکا اثبات کنند که به مردم خود متکی هستند و ملت ایران که ملتی مقتدر است، به برکت اسلام، زیر بار زور نمی رود و کُرنش نخواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آمریکایی‌ها بدانند ملت ایران بر مواضع شرافتمندانه و قدرتمندانه خود خواهد ایستاد و در مسائل مهمِ مربوط به منافع ملی، عقب‌نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد و پیش خواهد رفت.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دشمن بداند، اگر زورگویی و قلدرمآبی در نقاط دیگر جهان جواب می‌دهد، در جمهوری اسلامی، جواب نخواهد داد و این نظام، راست‌قامت و مقتدر ایستاده است.

ایشان، علت خصومت‌ورزی روزافزون با ملت ایران را «الهام‌بخشی برای ملت‌های دیگر» دانستند و افزودند: مسئولان فاسد، دروغگو و فریبکارِ آمریکا، وقیحانه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را به دروغ‌گویی متهم می‌کنند، در حالی‌که ملت ایران صادقانه حرکت و اقدام کرده و صادقانه نیز این مسیر را تا آخر خواهد پیمود.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان آمریکایی تأکید کردند: دروغگو شما هستید؛ دروغگو کسانی هستند که برای هیچ ملتی، سعادت و خوشبختی قائل نیستند و تامین منافع نامشروع خود را به هر قیمتی جایز می‌دانند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ملت ایران محکم ایستاده است و هر حرکت غلط نظام سلطه در قضیه برجام، با عکس العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

نیروی انتظامی وظیفه خود در جلوگیری از تصادفات جاده‌ای را با جدیت انجام دهد

ایشان در بخش پایانی سخنان خود، به موضوع تصادفات جاده ای اشاره کردند و با تأکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق، سریع و جامع برای مقابله با این مسئله و موضوعاتی همچون مقابله با قاچاق مواد مخدر و اشرار، گفتند: در موضوع تصادفات جاده ای باید نیروی انتظامی و دستگاههای دیگر همچون وزارت راه و مراکز صنعتی، سهم خود را در جلوگیری از بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری مشخص کنند و با برطرف کردن نقاط ضعف، وظیفه خود را انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به مسئولان دولت برای کمک به نیروی انتظامی، تأکید کردند.

در این مراسم، سردار سرتیپ اشتری فرمانده نیروی انتظامی در سخنانی با بیان اینکه خادمان مردم در این نیرو برآنند تا پلیسی شایسته برای نظام و خدمتگزاری بی‌منت برای مردم باشند، افزود: «ارتقای توانمندی‌های مأموریتی و رزمی»، «تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی»، «مراقبت مستمر از مرزها» و «مقابله بی‌امان با اخلال‌گران در نظم و امنیت عمومی» سرلوحه برنامه‌های نیروی انتظامی است.

سردار بختیاری فرمانده دانشگاه علوم انتظامی نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تقویت توان رزمی این دانشگاه بیان کرد.

در این مراسم تعدادی از فرماندهان، مدیران و اساتید نمونه دانشگاه علوم انتظامی، هدایای خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند و دو نماینده دانشجویان این دانشگاه مفتخر به دریافت درجه و سردوشی شدند.

اجرای طرح میثاق با شهدا و رزمایش میدانی، بخش دیگری از مراسم دانش آموختگی دانشگاه علوم انتظامی بود.

همچنین در این مراسم، یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: