آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
فرمانده سپاه فجر:
سردار غیاثی گفت: استقبال بسیار خوب اقشار مختلف مردم از نمایش فصل شیدایی نشان می دهد اگر کارهای فاخر ارزشی ارائه شوند مردم متدین استان فارس از این کارها استقبال خواهند کرد.
به گزارش تنویر، آئین معارفه معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر برگزار شد.

سردار غیاثی در ابتدای این آئین با گرامیداشت یاد بسیجی میثم کوهکن از شهدای حادثه تروریستی اخیر در عراق، گفت: شهید کوهکن یکی از اعضای فعال بسیج شیراز بود که در فرآیند برگزاری نمایش فصل شیدایی نیز حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه سپاه فجر در کنار ماموریت های جاری به ماموریت مهمی دیگری بر اساس اقتضائات استان فارس و شیراز  می پردازد، گفت: سپاه فجر نسبت به رویدادهای فرهنگی و ملی در استان فارس بی تفاوت نخواهد بود و برگزاری موفق رویداد بزرگ فرهنگی فصل شیدایی بعنوان بزرگ ترین نمایش میدانی و چند رسانه ای کشور در شیراز یکی از فعالیت های انقلابی و تاثیرگذار سپاه فجر در عرصه فرهنگ و هنر فارس بوده است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه طبق آمار ثبت شده دو شب از اجرای نمایش فصل شیدایی بیش از یک سال کنسرت های شیراز مخاطب داشته است، گفت: مشابه این رویداد با این سطح بالای تاثیرگذاری پیش از این در استان فارس دیده نشده و استقبال بسیار خوب اقشار مختلف مردم از نمایش فصل شیدایی نشان می دهد اگر کارهای فاخر ارزشی ارائه شوند مردم متدین استان فارس از این کارها استقبال خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه پنج سال از حرکت سپاه در مسیر دانش بنیان شدن این نهاد می گذرد، گفت: مسئله " دانش بنیان شدن " به یک باور در نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبدیل شده و موفقیت های بسیار خوبی در این راستا کسب شده است.

سردار غیاثی افزود: دیدگاه سپاه پاسداران نسبت به مسئله دانش بنیان شدن، شناخت به موقع و دقیق مسائل حال و آینده است تا با شناخت دقیق و تحلیل مناسب بتواند به موضوع حرکت پیش رَوندۀ این نهاد که از مطالبات مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است جامۀ عمل بپوشاند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت دانش و پژوهش در راستای تحول و تعالی نهاد سپاه و براساس  یک برنامه هدفمند تاسیس شده و چهار نقش مهم برای این معاونت تعریف شده است.

فرمانده سپاه فجر ادامه داد: مهم ترین نقش معاونت دانش و پژوهش ثبت تجربیات پیشکسوتان سپاه برای استفادۀ نسل حاضر و آینده و تبدیل دانش ضِمنی پاسداران به دانش صریح و قابل انتقال است که  بصورت دانش پاسداری از انقلاب اسلامی تعریف می شود.

وی افزود: توانایی گسترش حوزه پژوهش بصورت کاربردی در تمام سطوح سپاه مبتنی بر مبانی دینی و ولایی، توسعه شبکه اندیشه ورزی و ایده یابی در سپاه و تبادل دانش بین مجموعه رده های سپاه در سطح کشور مسئولیت های اصلی معاونت دانش و پژوهش هستند.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: اگر معاونت دانش و پژوهش به این چهار نقش مهم در راستای تحول و تعالی نهاد سپاه بصورت موفق عمل کند می تواند به طرح یک الگوی علمی برای ایجاد زیرساخت قدرت علمی در سپاه و دستیابی به اهداف علمی منجر شود.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه برخورداری از اقتدار علمی یکی از مهم ترین ابعاد پیش رَوندگی و پیش بَرندگی انقلاب اسلامی است، گفت:  اقتدار علمی در سایه پاسداری از ارزش های نظام اسلامی محقق می شود و اقدامات سپاه برای تحقق این موضوع باید در یک قالب علمی تعریف شوند تا از خطا و انحراف به دور باشند.

به گزارش تنویر، در انتهای این مراسم سرگرد پاسدار اسفندیاری بعنوان معاون دانش و پژوهش سپاه فجر معرفی و از زحمات سرگرد پاسدار یاسر دهقان تجلیل بعمل آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: