جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۵۶:۵۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
دوره آموزشی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز توسط بسیج مهندسین کازرون در حال اجرا می باشد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس:مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون اظهار داشت: علمی کردن کشاورزی کمک می کند تا جایگاه تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری است در کشور توسعه و گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم بسیج مهندسین کشاورزی برای توسعه و رونق بخش کشاورزی و افزایش تولیدات کشاورزی، طرح بسیج همگام با کشاورز است.

مسئول بسیج مهندسین کازرون گفت: در طرح بسیج همگام با کشاورزان از توان و ظرفیت مهندسان بسیجی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و اساتید در جهت ارتقا و پایداری تولید محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.

مهندس شفیعی علمی کردن کشاورزی را یکی از مهمترین مصادیق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: علمی کردن کشاورزی در واقع یعنی کم کردن فاصله متوسط تولید در واحد سطح، توسط کشاورز نمونه و سایر کشاورزان است که این روش بهره وری و میزان برداشت را افزایش می دهد.

مسئول بسیج مهندسین کازرون بیان کرد: در علمی کردن کشاورزی رویکرد تغییر نگرش کشاورزی از سنتی به صنعتی و مکانیزه می باشد و از این طریق است که می توانیم فاصله بین متوسط عملکرد را با تولید کشاورزی برتر کاهش دهیم و تولید را با امکانات موجود افزایش دهیم.

مهندس شفیعی با بیان اینکه توسعه کشاورزی نیازمند بهره گیری از دانش نوین است، خاطرنشان کرد: برای انتقال دانش نوین به کشاورزان می توان از ظرفیت بسیج مهندسین کشاورزی استفاده کرد.

در ادامه مهندس حکیمی مدرس دوره اظهار داشت: آموزش کاربرد ۴۰ گونه گیاه دارویی رایج منطقه همراه با مصادیق مصرف آن از آموزش‌های این دوره بود.

وی افزود: آگاهی از کاربرد گیاهان دارویی برای افراد مهم است به گونه‌ای که آشنایی مختصر با گیاهان منطقه در پیشگیری و درمان اولیه برای بسیاری از مشکلات جسمی و بیماری‌هایی که ممکن است دچار شویم، مؤثر واقع شود.

برگزاری دوره آموزشی طرح ملی بسیج  همگام با کشاورز در کازرون
224224/

نام:
ایمیل:
* نظر: