جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۴۳:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
فرمانده سپاه بقیه الله(عج) شیراز:
فرمانده سپاه بقیه الله(عج) شیراز در گفت و گو با خبرنگار ما از اجرای بیش از صد و پنجاه برنامه فرهنگی رزمی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: هفته دفاع مقدس که همه ساله با هفته بازگشایی مدارس تقارن داشته امسال با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) نیز تقارن دارد و به نوعی تداعی کننده این جمله بوده که انقلاب خمینی امتداد عاشورای حضرت سیدالشهدا(ع) می باشد.

وی با اشاره به این که سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز به همین مناسبت برنامه های متنوعی را تدارک دیده ابراز داشت: عمده ی پایگاه ها و مساجد تحت پوشش در دهه محرم برنامه های فرهنگی و اقامه عزای حضرت سیدالشهدا(ع) را در دستور کار داشته و در کنار آن ها سه برنامه ویژه دیگر نیز تدارک دیده شده است.

سرهنگ دوستدار در ادامه به این سه برنامه اشاره نمود و گفت: برنامه اول برگزاری عزاداری دهه محرم در حسینیه شلمچه توسط کانون بسیج مداحان سپاه بقیه الله(عج) شیراز بوده که هرشب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا با حضور اقشار مختلف مردم و مهمانان ویژه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه دوم عزاداری دانش آموزی ویژه نوجوانان توسط کانون تربیت انقلابی نخبگان و آینده سازان و هیئت محبین حضرت جوادالائمه می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) به ویژگی برنامه دوم اشاره نمود و گفت: از ویژگی های اصلی این برنامه می توان به این نکته اشاره نمود که صفر تا صد برنامه توسط دانش آموزان از مدت ها قبل برنامه ریزی و در دهه محرم اجرا خواهد شد.

این فرمانده سپاه ضمن اشاره به این که برنامه سوم را می توان به جرئت تنها برنامه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) برای کودکان در کشور معرفی کرد گفت: سومین برنامه ویژه ناحیه بقیه الله(عج) در دهه محرم برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در مقطع کودکان بوده که توسط مجموعه ادبستان انقلاب اسلامی سپاه ناحیه بقیه الله(عج) هر روز بعد از ظهر در مسجد شکرالله خان نوری برگزار خواهد شد.

سرهنگ دوستدار دیگر برنامه های این ناحیه در هفته دفاع مقدس را برشمرد و گفت: یکی از برنامه های ویژه که توسط مجموعه حفظ آثار سپاه ناحیه بقیه الله(عج) طراحی شده است پرده خوانی شهدا می باشد که به نوعی روایتگری از سیره شهدا بوده و در مدارس، مساجد و تکایا توسط کلیه حوزه های بسیج مقاومت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های هفته دفاع مقدس از جمله نمایشگاه راه حل خودمانی با موضوع اقتصاد مقاومتی و مصرف تولید داخلی، نمایشگاه محرم در مساجد و پایگاه ها، استمرار نمایشگاه های فروش نوشت افزار ایرانی اسلامی از دیگر برنامه های این ناحیه می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) با اشاره به این که اردوهای جهادی و خدمت رسانی مناطق محروم در این مدت در دستور کار قرار دارد ادامه داد: غبار رویی گلزار شهدا و تجدید عهد و پیمان بسیجیان با شهدا، پیاده روی و رزم شبانه توسط پایگاه ها، کوهپیمایی و ورزش، اکران فیلم های دفاع مقدس در مساجد و پایگاه و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی نیز از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در این ناحیه خواهد بود.

سرهنگ دوستدار در پایان ابراز داشت: با توجه به اهمیت موضوع مسائل امنیتی در برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی در دهه محرم و هفته دفاع مقدس بسیجیان ناحیه بقیه الله(عج) برای این که برنامه ها در امنیت کامل و فضایی امن برگزار شود برنامه های متنوعی را تدارک دیده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: