جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
سرهنگ امیری:
سرهنگ امیری برنامه های ابلاغی هفته دفاع مقدس را اینگونه تشریح نمود:هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در برپایی پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.در این مجموعه تابناک درخشنده ترین،نفیس ترین نگین گرانبها یاد خاطره شهیدان است.

آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک واقعی خود موقعیت حساس کشور را تشخیص داده و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند و هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت خود در همه دورانها قرار دهد.

امیری افزود:بسیج و رهروان شهداء با پیروی ازمنویات مقام عظمای ولایت در این هفته به دلاورمردان میدانهای رزم و شهادت می بالد و با افتخار از یادآوری رشادتهای این بزرگ مردان و زنان به انجام برنامه های ذیل می پردازد:

در اولین روز این هفته (جمعه 31/6/96) که به عنوان معنویت، اقتدار نیروهای مسلح ،وحدت ملی و سلامت نامگذاری شده با حضور پرشور بسیجیان پایگاههای تابعه در نمازجمعه و توجه به سلامت روحی و جسمی با ورزش همگانی(پیاده روی خانوادگی) همراه خواهد شد.

در روز شنبه 1/7/96 که به عنوان علم فناوری جوانان،سربازان نامیده شده همراه میشویم با روز بازگشایی مدارس،دانشگاهها و مراکز علمی و پاسداشت سربازان و گرامیداشت جوانان در تولید علم و فناوری و ... مراسم هفته دفاع مقدس در این روز در پایگاه مقاومت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

در روز سوم یکشنبه 2/7/96 که به عنوان ولایت مداری، همبستگی ملی ودفاع همه جانبه نامیده شده بسیجیان این حوزه تلاش خواهند کرد در تبیین نقش ولایت رهبری در حفظ کیان اسلام در دوران دفاع مقدس،اهمیت پدافند غیر عامل در مقابله با ترفندهای دشمن با توجه به وحدت ،همدلی و همبستگی ملی و تشریح تاثیر حضور روحانیت در جبهه در همراهی کردن با رزمندگان در خطوط مقدم نبرد و ... در ضمن مراسم این روز از هفته دفاع مقدس در پایگاه مقاومت شرکت آبفا روستایی و پایگاه مقاومت شرکت غله و بازرگانی منطقه 3 با حضور فرمانده سپاه ناحیه بقیةا...(عج) شیراز برگزار خواهد شد.

روز چهارم دوشنبه 3/7/96 که به عنوان اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف نامیده شده بسیجیان توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و خودباوری در تولید با نگاه به مدیریت جهادی و انقلابی و بررسی تاثیر پشتیبانی مردمی و اصناف در کم اثر نمودن تحریم ها و تهدیدات در دوران دفاع مقدس را با خود مرور خواهند کرد.در ادامه مراسم این روز از هفته دفاع مقدس در پایگاه مقاومت بسیج سازمان فنی و حرفه ای و پایگاه مقاومت بسیج جهاد شیراز با تجلیل از بسیجیان دفاع مقدس و خانواده شهداء برگزار می گردد.

روز پنجم 4/7/96 روز سه شنبه که به عنوان بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی نامگذاری شده و بسیجیان تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی و ادیان و مذاهب را با بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی به عنوان الگوی نهضت های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و ایادی آنها را با هم مرور خواهند کرد.در این روز بسیجیان این حوزه یادواره شهدای مدافع حرم شهید حججی و شهید اسکندری را در اداره کل زندانهای فارس با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیةا...(عج) برگزار می گردد.

روز ششم 5/7/96 چهارشنبه که به عنوان رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه های صبر و استقامت نامیده شده ، تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه(ع) و بزرگ داشت شکست حصر آبادان ، تجلیل از رزمندگان و جهادگران و پیشکسوتان دفاع مقدس ، بررسی اهمیت و نقش خانواده در حفظ ارزشهای اسلامی و صیانت از آرمانهای انقلاب و پیروزی رزمندگان دفاع مقدس و تکریم زنان اسوه صبر و استقامت و ...در دستور کار این روز خواهد بود.

روز هفتم 6/7/96 پنجشنبه که به عنوان شهیدان، جانبازان، آزادگان ، ایثارگران و غبارروبی ، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهداء و تجلیل از ایثارگران ، آزادگان و جانبازان دفاع مقدس و همچنین مدافعین حرم آل الله و... در دستور کار بسیجیان حوزه خواهد بود.

روز هشتم 7/7/96 جمعه که به عنوان فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان نامیده شده و در این روز سالروز شهادت فلاحی ، فکوری، نامجو و کلاهدوز می باشد حضور دستجات سینه زنی بسیجیان حوزه را خواهیم داشت.

سرهنگ امیری در پایان اظهار داشتند:با توجه به مصادف بودن ایام این هفته با ایام ماه محرم کلیه ادارات به پرچم های عزا و سنگرهای نمادین مزین شده و در مراسمات این هفته یاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه با ذکر مصائب و عزاداری همراه خواهد بود.
{$sepehr_album_11482}
نام:
ایمیل:
* نظر: