پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۵۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز:
حجت الاسلام و المسلمین محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس ابراز داشت: دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورای سیدالشهدا(ع) است.
وی تنها دلیلی که موجب شد رزمندگان بتوانند در مقابل دشمن ایستادگی کنند بعد از خدا عشق به شهدا و عاشورا دانست و گفت: دانش آموزان در دفاع مقدس در دانشگاهی وارد شدند که معلم آن حضرت سیدالشهدا(ع) بوده و این باعث شد که آن ها یا شهید شوند یا با اقتدا به برادرش افتخار جانبازی پیدا کردند یا با اقتدا به حضرت زینب(س) اسیر شدند و یا به سیدالساجدین اقتدا کرده و پیام رسان عاشورای ایران زمین بودند.
حجت الاسلام محمدی جبهه ی دفاع مقدس را شامل خاطره های تلخ و شیرین دانست که خاطرات شیرین آن پیروزی در مقابل جبهه ی باطل و آزادی همسنگران بعد از اسارت و خاطرات تلخ آن شهادت رزمندگان است.
وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که جبهه را یک دانشگاه می دانست گفت: جبهه سن و سال نمی شناخت و تفاوت قومیتی معنایی نداشت، همه ی اقوام و گروه ها در این دانشگاه حضور داشتند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه با اشاره به این که از سال 1361 بمدت 67 ماه در جبهه های حق علیه باطل و در گردان فاتحین لشکر 25 کربلا به عنوان طلبه حضور داشته بیان کرد: شیرین ترین لحظات من در دفاع مقدس پیروزی هایی بوده که در عملیات های والفجر 8 و 10 و کربلای5 بدست آوردیم.
وی در ادامه به یکی از خاطرات خود اشاره کرد و گفت: وقتی که 2 برادر در عملیات والفجر 8 شرکت کرده بودند، پس از شکسته شدن خط فاو شاهد زخمی شدن برادر کوچک محمد جواد بسیم چی گردان بودم، او وقتی آسیب دید براذر بزرگترش سعید که فرمانده دسته بود می خواست به او کمک کند اما محمد جواد با وجود این که سن کمتری داشت سعید را نصیحت می کرد که به جلو برو تا پیش شهدا شرمنده نشویم، سعید پیشانی بردارش را بوسید و رفت که این نمایشگر شجاعت بسیار است.
حجت الاسلام محمدی باتوجه به تقارن هفته دفاع مقدس و محرم اشاره نمود: تقارن این دو حادثه، زیبایی کار را نشان می دهد، رزمندگان در دفاع مقدس بعد از توکل به خدا عشقشان حضرت سیدالشهدا(ع) بود، وقتی این ایام را میبینم متوجه می شویم آن چه که باعث پیروزی شد چیزی جز توکل بر خدا و عشق به حضرت سیدالشهدا(ع) نبوده است.
وی در ادامه دفاع مقدس را حادثه ای فراموش نشدنی، شهید را شاهد همراه، امام حسین(ع) را عشق همه ی عالم، مدافعان حرم را شهدای مظلوم و گمنام و ولایت فقیه را روح و وجان انسان های وفادار به نظام و عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) معرفی نمود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در پایان گفت: عرض من این است که نسل سوم و چهارم انقلاب، رزمندگان دفاع مقدس را به حرف بیاورند و از آن ها بخواهند تا خاطرات دوران دفاع مقدس را بیان کنند و همچنین از پیشکسوتان تمنا دارم اسرار نهفته در سینه ی خود را به نسل جوان انتقال داده تا آن ها بدانند عزتی که خداوند به ایران اسلامی داده است در پرتو رشادت های رزمندگان دفاع مقدس بوده و اگر امروز دشمن جرعت رویارویی با نظام را ندارد دلیل آن سیلی بود که در دفاع مقدس خورد.
نام:
ایمیل:
* نظر: