جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۳۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
حجت الاسشلام و المسلمین محمدی:
حجت الاسشلام و المسلمین محمدی:از عوامل مهم معنوی و فرهنگی دفاع مقدس، ارزش‌های اسلامی است که رزمندگان اسلام به آن‌ها پایبند بودند.
در سومین روز از هفته دفاع مقدس و بنا به دعوت سرهنگ امیری فرمانده حوزه 8 ادارات ثامن الائمه(ع) حجت الاسلام و المسلمین محمدی مسئول نمایندگی ولیه فقیه در سپاه ناحیه بقیةا...(عج) شیراز در جمع بسیجیان شرکت غله و بازرگانی منطقه 3 شیراز به ایراد سخنرانی پرداخت.وی در ابتدا عنوان داشت:طوفان جنگ در 31 شهریور 1359، به راه افتاد. همچنان که تهاجم در حال تولد بود، حماسه‌ای برتر از درون فرهنگ و باورهای ژرف ملتی مؤمن سرچشمه می‌گرفت. این حماسه که «دفاع مقدس» نام گرفت، روزبه روز بالنده‌تر شد و چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن قد علم کرد. همین کافی بود تا دشمن را متقاعد سازد که در محاسباتش دچار اشتباهی بزرگ شده است.

وی بیان داشت:به راستی چرا دشمن نتوانست ظهور این حماسه را پیش بینی کند؟ این عوامل ناپیدا از دید دشمن، که موازنة قدرت را که در ظاهر به نفع او بود، برهم زد عوامل فرهنگی و معنوی بود. امام خمینی (ره) در این باره می‌فرماید: «آن‌ها حساب همه چیز را می‌کردند الا یک حساب و آن حساب، معنویت بود. آن‌ها توجه به این نداشتند که ملت همه با هم علاقه به خدا دارند و علاقه به اسلام»
مسئول نمایندگی سپاه ناحیه بقیةا...(عج) شیراز در پایان اظهار داشتند:تمسک فرماندهان و رزمندگان به فرهنگ ناب اسلامی، الهام گرفتن از باورهای ژرف دینی، اقتدا به سیرة جهاد معصومان به ویژه نهضت حرکت آفرین عاشورا، آراسته شدن به ارزش‌های پیروزی آفرین اسلامی و امید داشتن به امدادهای غیبی از جمله این ویژگی هایند. همچنین، استفاده قابل قبول از سلاح تبلیغات و نیز هنر و ادبیات در جهت خنثی کردن تهاجم تبلیغاتی دشمن و افزایش روحیه رزمندگان را باید از ویژگی‌های دفاع مقدس برشمرد. از عوامل مهم معنوی و فرهنگی دفاع مقدس، ارزش‌های اسلامی است که رزمندگان اسلام به آن‌ها پایبند بودند.
در پایان از پنج نفر از بسیجیان شرکت غله و بازرگانی منطقه 3 تجلیل گردید.

نام:
ایمیل:
* نظر: