گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
همایش «احلی من العسل» ؛
جلسه هماهنگی برگزاری همایش احلی من العسل به ریاست فرهاد جهانخواه معاون فرماندار، بسیج دانش آموزی سپاه سپیدان و با حضور جمعی از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان، اولین نشست هماهنگی همایش «احلی من العسل» دوشنبه سوم مهر ماه به میزبانی فرمانداری سپیدان و با حضور نمایندگان نهادها، ادارات و نمایندگانی از آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر، هیأت رزمندگان اسلام به همراه معاون فرماندار شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، تصاویری از همایش «احلی من العسل» سال گذشته پخش شد و پس از آن به قرائت مصوبات جلسه قبل پرداخته شد.

همایش «احلی من العسل» به منظور تجلیل از شهدای نوجوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن حسن(ع) به عنوان یکی از یاران نوجوان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا، طی چند سال گذشته در استان فارس و شهرستان های فعال استان برگزار شد.

فرهاد جهانخواه معاون فرماندار سپیدان در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی و شناخت مردم به ویژه  نوجوانان و جوانان باشخصیت حضرت قاسم(ع) است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی سبب آشنایی نوجوانان و دانش آموزان بافرهنگ اسلامی می‌شود افزود: برگزاری این‌گونه مراسمات مذهبی در تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان نقش بسزایی دارد.

معاون فرماندار سپیدان در ادامه با اشاره به اهمیت قیام امام حسین (ع) اظهار داشت:قیام عاشورا تنها یک روز، یک واقعه و یک حماسه نیست، عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راهی به سوی سعادت و جاودانگی است، راهی که بزرگان دین اسلام برای حفظ عزت و شرف مسلمانان از این راه رفته اند و در برابر ظلم ایستادگی کرده اند.

در ادامه سروان پاسدار حامد ماندنی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه سپیدان؛ عاشورا را درسی بزرگ برای همه دوران ها برشمرد و اذعان داشت: عاشورا قیامی به بلندای تاریخ اسلام است، که تمامی انسانها را از هر دین و آیینی به حیرت واداشته و سرمشق بسیاری از نبردهای بزرگ بشریت شده است.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم بیان کرد: اندیشیدن در مورد تقارن محرم و دفاع مقدس، بین عاشورای حسینی و دفاع مقدس به ما نشان می‌دهد که هر آنچه که در دفاع مقدس گذشت و همه ما دیدیم در مسیر درس گرفتن از قیام عاشورا بود.

در پایان هریک از اعضاء نظرات خود را در خصوص برگزاری هر چه بهتر همایش احلی من العسل بیان کردند و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردید که میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

در این جلسه، پیشنهادهای جدید برای برگزاری همایش سال جاری مطرح گردید. از جمله مواردی که در این جلسه به تصویب رسید می توان به «تشکیل دبیرخانه و ستاد دائمی همایش «احلی من العسل» همراه با تدوین اساسنامه»، «طراحی لوگو با رنگ و آرم متناسب با سن نوجوانان»، «راه اندازی سایتی با همین نام در فضای اینترنتی جهت اطلاع رسانی اخبار مربوطه»، «مشخص کردن مکان برگزاری مراسم در شهر اردکان (میدان حضرت ابوالفضل) اشاره کرد.

همچنین موارد دیگری همچون «پیگیری و هماهنگی حضور دانش آموزان توسط  آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی»، «تولید ملزومات فرهنگی همچون پرچم و پیشانی بند و توزیع در استان و شهرستان جهت بکارگیری در روز مراسم»، «دعوت از خانواده شهدای دانش آموز جهت شرکت در همایش»، «برنامه ریزی و هماهنگی جهت برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در انتهای مراسم با حضور نوجوانان و تهیه گزارش و فیلم تصویری برای پخش در شبکه استانی»، «دعوت از مسئولین استانی مثل نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه فجر و ... جهت حضور در مراسم»، «تلاش جهت برگزاری باشکوه تر مراسم امسال و برگزاری همایش بصورت استانی»، «دعوت از خبرگزاریها، خبرنگار آزاد شهرستان و مراکز خبری جهت پوشش و انعکاس همایش در هفته جاری» به تصویب این جلسه رسید.

گفتنی است این همایش با حضور دانش آموزان پسر مدارس شهراردکان راس ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۵ مهرماه سال جاری از میدان حضرت ابوالفضل (ع) به سمت امام زاده سید سلطان نورالدین شهر اردکان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ با تشکر از خانم برومند خبرنگار افتخاری بسیج سپاه سپیدان

نام:
ایمیل:
* نظر: