آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
فرمانده سپاه فجر:
سردار غیاثی گفت: نقش آفرینی سپاه و بسیج فارس در جای جای دفاع مقدس قابل مشاهده است و زوایای بسیاری از حماسه آفرینی رزمندگان فارس و پانزده هزار شهید این استان در دفاع مقدس همچنان ناشناخته باقی مانده اند.
به گزارش تنویر، سردار سید هاشم غیاثی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند از تجربیات و حماسه آفرینی ها و مقطعی کم نظیر در تاریخ معاصر جهان است که بعنوان نماد استقامت و پایداری ملت سلحشور ایران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز شکست های استکبار جهانی بوده است، گفت: خروش ملت ایران در برابر رژیم منحوس پهلوی و حامی اصلی آن رژیم یعنی آمریکا زلزله ای ویرانگر برای استکبار جهانی بود  و مستکبران جهان را بر آن داشت تا با برنامه ریزی و حمایت همه جانبه از صدام جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کنند.

فرمانده سپاه فجر ادامه داد: گرچه آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام با هدف نابودی انقلاب اسلامی بود اما با حضور همه جانبه ملت ایران و استقامت ان ها در برابر استکبار جهانی مفهوم ارزشمندی به نام " دفاع مقدس " شکل گرفت که پیش از آن در هیچ کجای جهان نمونه آن دیده نشده بود.

وی با بیان اینکه برخلاف تمام پیش بینی ها قدرت ایمان ملت ایران بر ارتشی که بصورت همه جانبه از طرف دنیای استکبار حمایت می شد پیروز شد، گفت: دفاع مقدس مفهومی فراتر از یک جنگ نظامی و عرصه ای برای جهاد ملت ایران در راه خدا بر پایه آیات الهی قرآن و دفاع از انقلاب اسلامی براساس آموزه های فرهنگ حسینی و عاشورایی بوده است.

سردار غیاثی با بیان اینکه در نهاد سپاه معنویت و آموزه های الهی و اعتقادی دین مبین اسلام بیش از توان و تجهیزات نظامی اولویت دارند، خاطرنشان کرد: گرچه کشور در ابتدای جنگ تحمیلی از نظر توان نظامی دارای مشکلات فراوانی بود اما روحیه انقلابی ملت ایران و حضور به موقع جوانان مومن و حزب اللهی در عرصه نبرد توانمندی نیروی انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عرصه ظهور درآورد.

 وی با تاکید بر اینکه  دفاع مقدس و عاشورا دو مفهوم جدایی ناپذیر هستند، گفت: در حالی که دشمنان انقلاب اسلامی خواب تصرف چند روزۀ ایران را در سر می پروراندند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان داوطلب بسیجی در کنار سایر نیروهای مسلح کشور یک خط دفاعی مستحکم برای دفاع از انقلاب اسلامی تشکیل دادند و نقشه های استکبار جهانی نقش بر آب شد و کدام فرهنگ به جز فرهنگ عاشورایی می توانست ملت ایران را از این آزمون سخت سربلند بیرون بیاورد.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه نقش رزمندگان، ایثارگزان و شهدای استان فارس در دفاع مقدس بسیار درخشان است، گفت: نقش آفرینی سپاه و بسیج فارس در جای جای دفاع مقدس قابل مشاهده است و زوایای بسیاری از حماسه آفرینی رزمندگان فارس و پانزده هزار شهید این استان در دفاع مقدس همچنان ناشناخته باقی مانده اند.

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی و جهادی در دوران دفاع مقدس متبلور و تثبیت شدند، خاطرنشان کرد: شرح نقش بزرگ و تاثیرگذار سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و بسیج مردمی در پیروزی بزرگ ملت ایران در دفاع مقدس به سال ها زمان نیاز دارد.

سردار غیاثی با بیان اینکه پس از دفاع مقدس یک جنگ همه جانبه نرم توسط استکبار جهانی بر علیه ملت ایران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: گرچه جنگ تحمیلی پس از هشت سال با پیروزی ملت ایران پایان پذیرفت اما حضور سپاه و بسیج در خط مُقدم دفاع از انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پس از دفاع مقدس سپاه نقس تاثیرگذاری در عرصه جهاد سازندگی و خودکفایی ایفا کرده است، گفت: استکبار جهانی پس از ناکامی در جنگ هشت ساله به یک جنگ پیچیده ترکیبی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی روی آورده است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس در مقابله با این جنگ نوین ترکیبی نیز در خشان عمل کرده است، گفت: دفاع مقدس یک مفهوم پایان ناپذیر است که محدود به عرصه نظامی نیست و بعنوان الگوی مبارزه آزادیخواهان جهان در مقابل استکبار جهانی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مقطع مهمی برای استحکام یافتن نهاد سپاه پاسداران بعنوان نیروی حافظ انقلاب اسلامی بود، گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای دفاع مقدس توسعه شبکه دفاع مردمی بسیج بود بر پایه مبانی دینی و انقلابی که نمونه آن در هیچ نقطه ای از جهان مشاهده نمی شود.

سردار غیاثی با بیان اینکه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در عرصه جهاد کبیر حضور دارد، گفت: امروز نام بردن از سپاه پاسدران انقلاب اسلامی بر تن بدخواهان ملت ایران لرزه می اندازد و این نیروی انقلابی الگوی عدم تبعیت از سیاست های استکبار جهانی و ایستادگی و مقاومت بر اساس مبانی دین مبین اسلام و فرهنگ عاشوراست.

فرمانده سپاه فجر خاطرنشان کرد: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و اثرات این حرکت بزرگ را در حماسه آفرینی شهدای مدافع حرم و مقاومت ملت های منطقه نظیر یمن در برابر استکبار جهانی مشاهده می کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: