گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۱۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس از 30 پیشکسوت و فعال رسانه ای که در دوران جنگ تحمیلی در جبهه ها حضور داشتند تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج  رسانه فارس ، به مناسبت هفته دفاع مقدس در آیینی ویژه از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس،  سازمان بسیج رسانه استان فارس و  مدیر کانون های فرهنگی مساجد از پیشکسوتان عرصه رسانه که در طول ۸ سال دفاع مقدس رشادت های رزمندگان اسلام را به تصویر و نگارش در آوردند تجلیل شد.

در این مراسم که ظهر سه شنبه به میزبانی سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی با بیان اینکه نقش و جایگاه اصحاب رسانه در طول ۸ سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست گفت: فرصتی ایجاد شد تا تقدیری از جایگاه این رزمندگان رسانه و جنگ تحمیلی انجام گیرد زیرا باور داریم همه تلاش ها در همه حوزه ها خاصه دفاع مقدس مرهون اطلاع رسانی رسانه هاست.

 

وی با یادآوری دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر خواستار پاسداری از گنجینه های این برهه زمانی مهم شد و افزود: در حوزه فرهنگی هم دوران دفاع مقدس از مواردی است که حاوی فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می رود بنابر این آثاری که از این دوره به ارمغان گذاشته شده نیاز به حفظ و نشر دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس خاطرات و گنجینه های دفاع مقدس را بسته ای کامل در همه حوزه ها برشمرد که می تواند اثرگذاری مثبتی از دوره ای تاریخی و استراتژیک را برای جامعه به وجود آورد.

گرامی با توجه به تاریخ شفاهی ایثارگران و جمع آوری آن به عنوان دانشنامه دفاع مقدس استان فارس خواستار حمایت های ویژه از این حوزه شد.

 

وی تصریح کرد: استان فارس به لحاظ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید دارای گفتمان جهانی در این حوزه باشد چراکه با وجود توانمندی های گردشگری این بخش از کشور می شود ابعاد مختلف دفاع مقدس را در گفتمانی مدون به جهانیان ارایه داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: