کد خبر: ۱۱۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
اسماعیلی مطرح كرد:‌
گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: اربعین امسال برای سومین سال پیاپی پنج گروه جهادی از استان فارس برای خدمت‌رسانی به موکب‌ها و زائران اربعین حسینی و فعالیت‌های فرهنگی به کربلا اعزام خواهند شد.

به گزارش بسیج ساغزندگی فارس، عبدالحمید اسماعیلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس امروز، ۵ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از احداث بیمارستان صحرایی و ارائه خدمات محرومیت‌زدایی به‌همت این سازمان و بسیج جامعه پزشكی استان و دانشگاه علوم پزشكی شیراز خبر داد و گفت: این بیمارستان طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ مهرماه جاری در منطقه مزایجان بوانات احداث خواهد شد.

وی با بیان اینكه ۱۵ تخصص در این بیمارستان به بیماران ارائه خواهد شد، افزود: جمعیت این منطقه به همراه عشایر آن حدود ۲۰ هزار نفر هستند كه از خدمات تخصصی پزشكی به‌صورت رایگان در این بیمارستان بهره‌مند خواهند شد.

اسماعیلی اظهار كرد:‌ چهار منطقه استان فارس برای برپایی بیمارستان صحرایی تحت بررسی قرار گرفتند و در نهایت منطقه محروم مزایجان به دلیل مواجهه با خشکسالی، وجود بیماری‌های خاص و محرومیت از خدمات پزشکی مناسب به‌عنوان محل برپایی بیمارستان تخصصی شهدای مدافع حرم انتخاب شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در تشریح مجموعه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی که در منطقه مزایجان انجام خواهند شد، گفت: برگزاری کارگاه‌های اشتغالزایی، کارگاه‌های صنایع تبدیلی، کارگاه آموزش آسیب‌های اجتماعی و مضرات مواد مخدر و کارگاه آموزش سبکِ زندگی به همراه توزیع سبد معیشتی در بین خانواده‌های محروم، توزیع لوازم ورزشی در مدارس و توزیع لوازم‌التحریر و پوشاک بین دانش‌آموزان و دانشجویان محروم از جملۀ این برنامه‌های محرومیت‌زدایی هستند.

وی همچنین با اشاره به سکونت روستائیان و عشایر در منطقه محروم مزایجان، گفت: سم پاشی و واکسیناسیون دام و طیور، اعزام گرو‌ های جهادی با رویکرد آموزشی، دینی و عمرانی و توزیع بسته‌های فرهنگی و بهداشتی سایر برنامه پیش بینی شده در راستای محرومیت‌زداییِ این منطقه هستند.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه سازمان بسیج سازندگی همزمان با ایام هفته دفاع مقدس در ۱۵ منطقه محروم شیراز مشغول فعالیت هستند، گفت: این فعالیت‌ها شامل عملیات‌های عمرانی نظیر احداث و مرمت مساجد و حسینیه‌ها، انتقال آب آشامیدنی و بهبود وضعیت شبکه فاضلاب هستند كه در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه در شش ماهۀ نخست سال جاری بیش از ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی توسط سازمان بسیج سازندگی فارس آغاز شده‌اند، گفت: در قالب اجرای طرح‌های شهید اسکندری در پانزده منطقه محروم شیراز، طرح جوادالائمه در ۳۲ منطقه محروم استان و با اعزام صد هزار نفر در قالب اردوهای جهادی در ایام تابستان به مناطق مختلف استان و بلكه استان‌های فعالیت‌های موثری در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌گیرند.

وی در ادامه همچنین به اعزام گروه‌های جهادی به پیاده‌روی اربعین حسینی نیز اشاره كرد و گفت: برای اربعین امسال برای سومین سال پیاپی پنج گروه جهادی از استان فارس برای خدمت‌رسانی به موکب‌ها و زائران اربعین حسینی و فعالیت‌های فرهنگی به کربلا اعزام خواهند شد.

اسماعیلی با یادآوری اینكه امسال سومین سالی است كه گروه‌های جهادی را به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام می‌كنیم، گفت: سال قبل علاوه بر ارائه خدمات به موكب احمدبن موسی(ع) به سایر موكب‌های مستقر در كربلای معلی نیز خدمات ارائه می‌دادیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه گروه‌های جهادی با تناسب نیازمندی‌های هر منطقه اعزام شده و به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: حدود ۶۰۰ گروه جهادی در استان فارس در قالب گروه‌های ۱۵ تا ۱۲۰ نفره فعالیت می‌كنند.

وی همچنین فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی این سازمان را نیز برشمرد و گفت: تا به امروز ۲۹۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را در استان اجرا كردیم اما در عین حال از دستگاه‌ها و صندوق‌های مختلف نیز تقاضامندیم كه ما را در اجرای پروژه‌های خود یاری رسانند.

اسماعیلی اظهار كرد: ما در ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی علاوه بر اعطای وام، یكسری خدمات مشاوره، كاریابی و كارآفرینی نیز به متقاضیان ارائه می‌دهیم كه این كار برای نخستین بار در كشور و به صورت پایلوت در بسیج سازندگی فارس انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در به فعالیت‌های اشتغالزایی این سازمان اشاره كرد و گفت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۴۵۰ شغل آن هم به صورت پایدار در فارس ایجاد كردیم.

وی ادامه داد: در بحث صنایع تبدیلی نیز به هر متقاضی ۳۰ میلیون تومان وام اعطا كردیم ضمن اینكه در سال گذشته ما به ۵۰ كارخانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم و برای كمك به كارخانه‌های بزرگ استان حدود ۱۸ میلیارد تومان از بنیاد بركت جذب كردیم.

اسماعیلی با بیان اینكه به طور كلی در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان خدمات بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی، صنایع تبدیلی و واكسیناسیون طیور و غیره هزینه كردیم، گفت:‌ همچنین ما در پروژه آبرسانی ۲۳ نقطه فارس نیز نقش ایفا كردیم و حدود ۲۷۰۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را اجرا كردیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: