آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
مهدوی امین تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک نوع پیش‌گیری و مصونیت و به نوعی یک احساس مسئولیت بوده و بنابراین تمام آحاد جامعه بایستی نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی امین با بیان اینکه امر به‌معروف و نهی از منکر یک فریضه دینی بوده، اظهار کرد: متاسفانه این فریضه در جامعه‌ی اسلامی امروز مقداری مغفول مانده و با وجود اینکه همچون نماز و روزه، جزئی از فروع دین بوده، اما تا حدودی به دست فراموشی سپرده شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه مردم باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده، چرا که این امر یک وظیفه و تکلیف برای هر مسلمان بوده و کوتاهی در این موضوع بازخواست الهی را در پی خواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در خصوص شرایط امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: شعاع امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده بوده و کسی که می‌خواهد این فریضه را در جامعه پیاده کند باید از شرایط آن از جمله اینکه باید اثرگذار باشد، مفسده ایجاد نکند و در زمان و مکان مناسبی صورت گیرد، آگاهی یابد.

مهدوی امین تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک نوع پیش‌گیری و مصونیت و به نوعی یک احساس مسئولیت بوده و بنابراین تمام آحاد جامعه بایستی نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت نمایند.

وی با اشاره به اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر، یادآور شد: امت اسلامی، امتی واحد بوده و چنانچه یک نفر در جامعه دچار انحطاط شود دیگران را نیز مبتلا خواهد نمود و در نهایت همه امت اسلامی متضرر خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: افراد جامعه اسلامی نسبت به احیای تمامی زمینه‌های معروف از جمله عبادت، خداشناسی، اجرای قانون و اخلاقیات مسئول بوده و چنانچه این مهم با شرایط‌اش انجام گیرد نه تنها تنشی ایجاد نکرده، بلکه وحدت و برادری را نیز در جامعه افزایش می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با ابراز اینکه هدف از قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اصلاح امت جد خویش بوده، اظهار کرد: تمام دین در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه شده و دین چیزی جز این فریضه نیست و لذا اگر همین مورد در جامعه نهادینه گردد جامعه به سمت اصلاح خواهد رفت.

مهدوی امین با بیان اینکه شهر نشینی و بی‌تفاوتی حاصل از آن در کاهش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موثر بوده، خاطر نشان کرد: همچنین القائات موجود در فضای مجازی و سوء استفاده برخی از دشمنان انقلاب مبنی بر تطبیق سلایق امت اسلامی با سلایق خود در کاهش این فریضه سهم بسزایی دارد.

وی عنوان کرد: آموزش می‌تواند راهکاری موثر در احیای این فریضه باشدو ماه محرم و صفر به دلیل آماده و نرم بودن دل‌ها می‌تواند فرصت خوبی را برای مداحان، مربیان، سخنرانان و مبلغان برای آموزش افراد ایجاد نماید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه فضای ایجاد شده توسط شهید حججی، در احیای ارزش‌ها موثر بوده‌، بیان داشت: خون این شهید معروف را زنده و منکر را منکوب کرد و میل به شهادت و از خود گذشتگی برای احیای دین را در بین مردم افزایش داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: