جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۵۹:۱۱
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
به همت روابط عمومی سپاه جهرم
در اولین روز از هفته ایمنی در نیروهای مسلح، کارگاه آموزشی جنگ نرم رسانه ای با موضوعات سواد رسانه،آسیبهای فضای مجازی و تهدیدات تلفن همراه با حضور کارکنان سپاه جهرم برگزار شد.
به گزارش تنویر جهرم، در اولین روز از هفته ایمنی در نیروهای مسلح، کارگاه آموزشی "جنگ نرم رسانه ای" توسط  قسمت روابط عمومی سپاه جهرم، با استقبال فرماندهی و کارکنان سپاه آن شهرستان، برگزار شد.

سروان پاسدار علی کریمی در این کارگاه به عنوان مربی با بیان تاریخچه شکل گیری و به وجود آمدن اینترنت، از اهداف پشت پرده آن، که توسط صهیونیسم بین الملل طراحی و به کارگیری شده به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با بیان تاریخچه ورود اینترنت به ایران از سال 1369 که به صورت آزمایشی در دو دانشگاه صنعتی شریف و گیلان راه اندازی شد، اظهار داشت: از سال 1371 این مهم، رسانه ای گردید ولی هیچگونه قوانین، مقررات و ضوابطی جهت استفاده از آن در ایران تعیین نشد.

کریمی با یادآوری فتنه 88 و نقش موثر اینترنت و فضای مجازی در پخش شایعات، از قانونمند کردن استفاده از اینترنت و فضای مجازی جهت جلوگیری از مضرات و خطرات آن اشاره نمود.

وی در ادامه این کارگاه با تأکید بر نیت و اهداف استکبار جهانی از عرضه اینترنت و گوشی های هوشمند با امکانات جانبی و فرهنگی آن مانند نرم افزارهای اجتماعی واتساپ، تلگرام، وی چت و...، از افسران عرصه جنگ نرم خواست که با مطالعه 40 فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با استفاده از فضای مجازی بکوشند تا آن فرامین را اجرایی و به منصه ظهور رسانیده و اجتماع خود را بیمه نمایند.

سروان کریمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و توجه ایشان به  فضای رسانه ای - اینترنتی و مجازی، روشنگری و آموزش نحوه استفاده صحیح از آن را، از مطالبات بر حق مردم برشمرد که باید هر کدام از افسران جنگ نرم دراین زمینه به فعالیت پرداخته و فرهنگ استفاده اسلامی و صحیح از آن را در جامعه نهادینه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: