چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۴۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم


ارایه بیش از 10 هزار خدمت جهادی در بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم

   


رییس بسیج جامعه پزشکی استان فارس از ارایه بیش از 10 هزار خدمت جهادی در بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم که طی روزهای دوازدهم تا چهاردهم مهر در بخش مزایجان شهرستان بوانات برپا شده بود، خبر داد.

به گزارش "وب دا" در شیراز، دکتر "فرخ بهارلویی" با بیان اینکه این بار جهادگران بسیج جامعه پزشکی استان، به مدت سه روز در منطقه مزایجان از توابع بوانات گرد هم آمدند تا در امر خداپسندانه تأمین نیاز مردم به خدمات سلامت سهیم شوند، گفت: با تمهیدات پیش بینی شده، کار غربالگری مردم منطقه از 10 روز پیش از آغاز به کار بیمارستان، با همکاری شبکه بهداشت و درمان و پزشکان خانواده آغاز شده بود، همچنین مرحله نهایی غربالگری نیز با همکاری پزشکان عمومی بسیج جامعه پزشکی در محل و زمان اجرای بیمارستان با هدف تسریع در ارایه خدمات به عشایر و کسانی که از گوشه و اطراف منطقه مراجعه و از غربالگری و تریاژ مرحله نخست جا مانده بودند، انجام گرفت.

 

او با اشاره به حضور هفتاد نیروی پزشک متخصص و فوق تخصص در 21 رشته تخصصی، در کنار 75 نیروی پیراپزشک، پزشک عمومی و دندانپزشک در طول روزهای برپایی این بیمارستان صحرایی، افزود: خدمات پزشکی شامل 94 پزشک - روز و خدمات پیراپزشکی نیز شامل 225 نفر - روز شده است و در مجموع چهار هزار و 371 نفر- ویزیت خدمات پزشکی و هزار و هشتاد مورد خدمات پاراکلینیکی ارایه شده است.

دکتر بهارلویی، توزیع رایگان داروهای تخصصی و عمومی را دیگر خدمات این بیمارستان صحرایی برشمرد و ادامه داد: در طول این سه روز، چهار هزار و 138 مورد نسخه پزشکی در بیمارستان صحرایی پوشش داده شده است.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان فارس، خدمات مشاوره تربیتی را از ابتکارات این بیمارستان صحرایی معرفی کرد که با حضور روحانیون ارایه شده و در کنار برپایی مهدکودک صحرایی در محل اجرای بیمارستان که در مجموع به پانصد کودک و نوجوان، در این مهدکودک ارایه خدمت شده است.

او همچنین از انجام 47 مورد جراحی خبر داد که شامل موارد مختلف بوده و گفت: همچنین 25مورد بیمار نیازمند به انجام جراحی های پیچیده تر و 74 بیمار نیازمند به خدمات درمانی کامل تر، شناسایی و به بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز ارجاع شده اند که بر اساس تمهیدات پیش بینی شده، ارایه خدمات به آنان در شیراز، به صورت رایگان انجام می گیرد.

دکتر بهارلویی ادامه داد: با کمک نیکوکاران سلامت، به 73 مراجعه کننده به این بیمارستان صحرایی نیز عینک طبی تعلق گرفت که بیشتر شامل کودکان و نوجوانان محصل و بی بضاعت و در مواردی شامل سالمندان نیز شد.

اختصاص دو کلینیک سیار دندانپزشکی استان فارس که چندی پیش رونمایی شده بود به این بیمارستان دیگر موردی بود که رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس، در ردیف خدمات بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم از آنها نام برد و افزود: همکاران دندانپزشک دوشادوش دیگر مجموعه جهادگران این بیمارستان، در طول سه روز برگزاری، به مراجعان خدمات دندانپزشکی ارایه کردند.

او با ابراز امیدواری نسبت به تداوم برنامه های این چنینی در دیگر نقاط استان فارس و ارایه خدمات سلامت به مردم در تمامی بخش ها، یادآور شد: رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار دیگر اعضای این مجموعه، در تحقق این خدمات جهادی نه تنها همکاری و همدلی بی شایبه ای داشته اند، بلکه با مطالبه گری و رصد دقیق برنامه ها، مشوق گسترش خدمات نیز بوده اند.

"مجتبی صفری" مدیر درمان سازمان جامعه پزشکی فارس و مدیر بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم نیز اعلام کرد: طی بررسی های انجام گرفته میدانی، آماری، نظرسنجی مردمی و اساتید، بیمارستان صحرایی شهدای مدافع حرم یکی از موفق ترین بیمارستان صحرایی از لحاظ کیفیت خدمات ارایه شده در سطح کشور بود.

پایان خبر

نام:
ایمیل:
* نظر: