گزارش
شهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
شهدای شاخص سازمان بسیج؛
boletشهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
مجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
boletمجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
یادداشت و گفتگو
حاج محسن سلام...
دلنوشته ای از حاج خیر الله مزارعی در وصف شهید حججی:
boletحاج محسن سلام...
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
رابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
یادداشت،
boletرابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
کد خبر: ۱۱۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کاخ سفید در حالی قصد قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی را دارد که اسناد رسمی افشاشده توسط منابع آمریکایی از واقعیت‌های دیگری پرده برمی‌دارند.
به گزارش تنویر فراشبند ؛در روزهای گذشته رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در راستای سیاست جدید خود در قبال ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار دهد. 

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در یک سخنرانی در جمع فرماندهان ارتش این کشور روز دوشنبه با تکرار ادعاهای بی‌پایه و اثبات‌نشده ایران را «حامی تروریسم دولتی» خواند.

وی در یک سخنرانی در همایش «انجمن ارتش آمریکا» که روز دوشنبه، در آستانه اعلام تصمیم واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) برگزار شد، گفت: «یک حامی دولتی تروریسم نمی‌تواند در حالی که یک حکومت بی‌ثبات‌کننده انقلابی است، خودش را پشت نقاب وضعیت دولت ــ ملت پنهان کند».

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که مدت چندانی از افشای اسنادی از پنتاگون که به صریح‌ترین وجه ممکن تعمد واشنگتن در تشکیل گروه تروریستی داعش را افشا کردند، نمی‌گذرد.

این اسناد از آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که مربوط به اوت سال 2012، یعنی حدود یک سال بعد از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه است آشکارا فاش می‌کند دولت آمریکا و کشورهای غربی تعمداً و با اشراف کامل از سیطره القاعده بر جریان‌های معارض در سوریه، برای محقق کردن هدف براندازی نظام بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دست به دامن گروه‌های تروریستی شده‌اند.

اسناد آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که حدود دو سال پیش گروهی موسوم به «دیده‌بان قضایی» آن را فاش کرد علاوه بر این حاکی از آن هستند که حمایت دولت باراک اوباما از تروریست‌های مرتبط با القاعده، به‌خلاف آنچه مقامات آمریکا از ابتدا مفتخرانه اعلام می‌کردند، تنها به «حمایت‌های غیرکشنده و غیرتسلیحاتی» محدود نبوده، بلکه «ارسال مخفیانه سلاح در سطح وسیع» را هم شامل می‌شده است.

نکته جالب‌تر اما آنکه، این حمایت‌ها علی‌رغم آن صورت گرفته‌اند که دولت ایالات متحده، مطابق این اسناد، پیش‌بینی می‌کرده حمایتش از تروریست‌ها برای اندازی نظام بشار اسد، سرانجام به تشکیل گروهی مانند داعش در عراق و سوریه منجر می‌شود، اما نه‌تنها از آن ابراز نگرانی نکرده بلکه از آن «استقبال» هم کرده است.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در این نامه به‌تاریخ آگوست 2012، پس از بیان اینکه «نیروهای سلفی، هدایت‌کننده شورش‌ها در سوریه هستند» می‌نویسد حمایت‌های آمریکا از گروه‌های معارض در سوریه می‌تواند به تشکیل «یک محور سَلَفی اعلام‌شده یا نشده» در شرق سوریه و عراق منجر شود و سپس در ادامه نوشته است: «این دقیقاً همان چیزی است که قدرتهای حمایت‌کننده از معارضان سوریه برای منزوی کردن رژیم سوریه به‌عنوان یکی از کشورهای راهبردی از لحاظ گسترش شیعه‌گری به‌دنبال آن هستند».

سقوط شهر رمادی، مرکز استان الانبار عراق در سال 2014 هم رخدادی است که به آشکارترین وجه بر این اسناد صحه گذاشتند. کاروان داعش در آن زمان در حالی وارد این شهر شد که آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نداد. آنچه بیشتر مایه شگفتی شد، گزارش 28 ماه مه (7 خرداد 1394) نشریه آمریکایی بلومبرگ بود.

در گزارش مزبور از منابع و مقامات اطلاعاتی آمریکا (که خواسته بودند نامشان فاش نشود) نقل شده بود که «اطلاعات قابل توجهی از برنامه حمله (گروه) دولت اسلامی به رمادی در اختیار داشتیم».

بعد از آنکه جنجال‌ها بر سر اهمال آمریکا در مقابله با داعش بالا گرفت «جنییو دیوید»، سخنگوی «مرکز فرماندهی آمریکا» گفت علت خودداری آمریکا از انجام حملات هوایی در جریان حمله داعش به رمادی خطر کشته شدن غیرنظامیان بی‌شمار، یا آن‌گونه که در فرهنگ نظامیان به‌کار می‌رود «تلفات جانبی» بالا بوده است.

این در حالی است که در مورد رمادی کاروان نظامی داعش ساعت‌ها در راه رسیدن به شهر بود، اما در جاده مورد حمله هواپیماهای آمریکایی قرار نگرفت. در گزارش بلومبرگ آمده است که آمریکا «قبل از سقوط شهر رمادی ناظر تجمع ستیزه‌جویان، خودروها و ادوات جنگی سنگین (گروه) دولت اسلامی در حاشیه شهر رمادی بود... (با این حال) دستوری برای اجرای حملات هوایی علیه کاروان صادر نشد».

«تروریسم دولتی» که واشنگتن بارها ایران را به آن متهم می‌کند در فرهنگ علوم سیاسی چنین تعریف می‌شود: «هر گونه اقدام تروریستی که دولت یک کشور علیه یک دولت خارجی یا مردم آن کشور و یا علیه مردم کشور خودش انجام می‌دهد.» (منبع: کتابچه راهنمای قوانین بین‌الملل، 2010)

دولت آمریکا در حالی حمایت ایران از دولت قانونی سوریه در برابر تروریست‌ها را که مورد اعتراف صریح‌اللهجه خود واشنگتن هم بوده «تروریسم دولتی ایران» خطاب می‌کند که همکاری آگاهانه دولت خود با تروریست‌های القاعده و تلاش برای تشکیل داعش علیه دولت‌های سوریه  عراق را «مبارزه با تروریسم» می‌نامد، چنان که روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: «ظاهراً تروریسم در چشمان ناظر است نه در آنچه دیده می‌شود».

البته حمایت از تروریسم آمریکا در سپهر تاریخ سیاسی آمریکا تنها به سوریه و سال‌های اخیر محدود نیست، بلکه دیرینه‌ای طولانی دارد. فهرست مختصری از موارد شناخته‌شده حمایت دولتی آمریکا از تروریسم در کشورهای مختلف ذیلاً آمده است. برای گردآوری این گزارش از منابع مستند و رسمی استفاده شده است.شایان ذکر است که این موارد، تنها بخش کوچکی از اقدامات تروریستی آمریکا در کشورهای دنیا است. 

ایــــــــتــــــــــــالـــــــیـــــــا - تـــــــروریـــــــســــم ســـــــیــــــــا در «ســـــــالــــهـــــای ســـــــرب»

عملیات تروریستی تحت حمایت آمریکا به‌نام «پیزا فونتانا» در 12 دسامبر 1969 در میلان ایتالیا 17 کشته و 88 زخمی به‌جای گذاشت.

ایتالیا بین دهه 1960 تا 1980 شاهد  موج گسترده‌ای از حملات تروریستی در بحبوحه شورش‌های اجتماعی و سیاسی در این کشور بود. اسناد موجود از این سالها که به‌سبب ناآرامی‌های خشونت‌آمیز به «سالهای سرب» مشهور شدند نشان می‌دهند دولت آمریکا در قالب سیاستی موسوم به «راهبرد تنش‌آفرینی» در ایتالیا نیروی اصلی حمایت‌کننده و تغذیه‌کننده بخشی از این اقدامات تروریستی بوده است. (منبع: کتاب عملیات گیلدو و تروریسم در اروپای غربی، نوشته دانیل گانسر)

هـــــــنــــــــد ــ قـــــــتـــــــل‌عـــــــام در «مــــــلــــکـــــه کــــــشمــــــیــــــــــــــــر»

11 آوریل سال 1995 قرار بود نخست‌وزیر وقت چین طی یک عملیات از پیش طراحی‌شده  با انفجار بمب ساعتی در هواپیماهای مسافربری خطوط هوایی هند به‌نام «ملکه کشمیر» که قرار بود او را به بمبئی برساند ترور شود. آقای «زو آنالی» با تغییر برنامه سفر در آخرین دقایق از این حمله جان سالم به در برد، اما 16 نفر دیگر با سقوط هواپیما در دریای جنوب چین، کشته شدند. وزارت خارجه چین یک روز بعد از این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان‌های سرویس ویژه آمریکا عامل این کشتار بوده‌اند. (منبع: سانگ استیون، 2006)

شــــــــیـــــلـــی ــ تـــــــروریـــــــســـــــم در خـــــــدمـــــــت کــــــودتــــــــــــــــــــــــا

رنه اشنایدر، فرمانده کل ارتش شیلی که توسط سیا ترور شد

بعد از آنکه نتایج نظرسنجی‌ها در شیلی در 4 سپتامبر 1970 نشان داد «سالوادور آلنده» در مسیر پیروزی و رسیدن به ریاست‌جمهوری قرار دارد دولت آمریکا و تحلیلگران سازمان سیا به این نتیجه رسیدند که موفقیت در طراحی کودتا برای براندازی «سالوادور آلنده» به از میان برداشتن «رنه اشنایدر»، فرمانده کل ارتش شیلی وابسته است.

در 22 اکتبر سال 1970، دو روز قبل از آنکه حکم ریاست‌جمهوری «سالوادور آلنده» تأیید شود، «رنه اشنایدر» ترور شد و 3 روز بعد درگذشت. سازمان سیا ابتدا هر گونه دخالت در این ترور را رد کرد اما مدتی بعد نقش دولت آمریکا در این عملیات فاش شد.

خانواده «اشنایدر» روز 10 سپتامبر سال 2011 از هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا به‌اتهام دست داشتن در قتل وی شکایت کردند.

نــــــــــــیــــــکـــــاراگــــــوئـــــــه ــ قاتلان مـــــــحــــــکـــــوم در دادگـــــاه لـــــاهـــه

بین سالهای 1970 تا 1990 دولت آمریکا از شورشی‌های کنترا در نیکاراگوئه که برای مقابله با دولت این کشور به عملیات تروریستی متوسل می‌شدند، حمایت‌های مالی، لجستیکی و نظامی به عمل آورده است. (منبع) دولت نیکاراگوئه در سال 1984 در دادگاه بین‌المللی لاهه از آمریکا شکایت و دولت این کشور را محکوم کرد.

کــــــــــــوبــــــــــــــا ــ حمله به مـــــــــــــســــافــــــران هــــــــــواپــــــــیـــما

زیر عکس نوشته شده قربانیان عملیات تروریستی "کاریل" و سازمان سیا. عکس متعلق به مسافران پروازی است که با عملیات تروریستی ساقط شد

بعد از موفقیت انقلاب کوبا در سال 1959 دولت آمریکا اقدام به حمایت‌های گسترده از مخالفان تبعیدی این کشور کرد که این اقدامات به‌ویژه در دوران ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به اوج خود رسید. دولت آمریکا از "اورلاندو باش" و " پاسادا کاریل" برای بمب‌گذاری در یک هواپیمای مسافربری کوبایی در سال 1976 حمایت کردند. (منبع: روزنامه ایندیپندنت، 30 ژوئن 2011) "باش" علاوه بر این عملیات دست‌کم 30 عملیات تروریستی دیگر انجام داده بود و "کاریل" از افسران سابق سازمان سیا بود که چندین عملیات تروریستی را در کارنامه خود داشت.

ویـــــــــــــتــــــنـــــــــــام ــ کـــــــــــــــــــــــودتــــــــــای تـــــــروریــــســـتــــی

دولت آمریکا حامی اصلی کودتایی در سال 1963 بود که منجر به براندازی دولت «نگو دین دیم»، رئیس‌جمهور ویتنام و ترور وی شد. مطابق اسناد افشاشده سازمان سیا 40 هزار دلار به گروهی از ژنرال‌های ویتنام جنوبی داد تا این عملیات را انجام دهند. این عملیات در 1 نوامبر پیروز شد و یک روز بعد رئیس‌جمهور ویتنام ترور شد. (منبع)

ایـــــــــــــــــران ــ حـــــــــــــــــــــــمایت سیا از جــــــــــــــــنــــــــــــــــدالشیطان

در 9 آوریل سال 2007 شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز آمریکا در گزارشی اختصاصی نوشت دولت آمریکا از سال 2005  یک گروه مخوف تروریستی پاکستانی به‌نام جندالشیطان» را برای انجام عملیات تروریستی در این کشور ترغیب کرده و از آن حمایت کرده است.

منابع اطلاعاتی در آن زمان به شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفتند «عبدالمالک ریگی» تحت حمایت مالی مستقیم سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: