کد خبر: ۱۱۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
برگزاری جلسه رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری فارس با بازرسان کار در مورد کاهش حوادث ناشی از کار
مختاری:بازرس کار را به یک برند تبدیل کنیم.

هم اندیشی بازرسان کار استان فارس با حضور بازرسین کار به منظور هماهنگی، وحدت رویه، رفع اشکال و نواقص بین بازرسی های انجام شده برگزار شد.

سهراب مختاری مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان فارس گفت: واضح ترین اصل در خصوص بازرسین کار، حامی بودن آنهاست. بازرسین چه در ارتباط با کارفرما و چه کارگر نقش هدایتگر و ارتقاء دهنده و حامی را دارند.

مختاری ادامه داد: از وظایف اصلی بازرسین کار نظارت مستمر در جهت کاهش حوادث ناشی از کار، ضمن رعایت اجرای صحیح قوانین و مقررات است.

وی بازرسی کار را وظیفه و مسئولیتی خطیر دانست و ادامه داد: همکاری نزدیک بین بازرسان کار، کارگران و کارفرمایان می تواند در اجرای قوانین کار و اعمال آن در کارگاه ها و بررسی مشکلات و ارائه راهکار به منظور بهبود شرایط کار و اطلاع رسانی در خصوص توجه به الزامات قانونی، محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود:  بازرسین کار ۳ دغدغه اصلی حوادث ناشی از کار، بیماری های ناشی از کار و صیانت از نیروی کار را دارند.

وی تصریح کرد: حوادث ناشی از کار چه از نظر بودجه و چه از نظر نیروی انسانی هرساله خسارات زیادی به کشور ما می‌زند و بازرس کار زمانی می تواند صنایع را ایمن سازی کند که تنها نباشد و  از استاندارد و دستگاه های نظارتی و صنایع و معادن و دیگر اهرم های موجود با او همراه باشند که این موضوع برنامه ریزی و اصلاح ساختار می خواهد.

مختاری با اشاره به کاهش مشکلات حقوقی در زمینه بازرسی کار  خاطر نشان کرد: بازرس کار باید پیش بینی کند و برای پیش بینی ها ادله متقن بدهد که بتواند از برنامه هایش چه در مکانهای حقوقی مثل دادگاه و چه اداری حمایت کند.

وی با اشاره به اهمیت وظایف بازرسان کار در پیشگیری وکاهش حوادث ناشی از کار ابراز داشت :  باید تلاش کنیم بازرس کار را به یک برند تبدیل کنیم چرا که بازرسی کار یکی از مهمترین حوزه های کاری در روابط کار می باشد که اقدامات انان همواره نقش مهمی در خصوص پیشگیری از حوادث ناشی از کار داشته و دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: