آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با مقایسه انقلاب اسلامی ایران و سایر انقلاب‌های جهان تأکید کرد: اصول انقلاب که برگرفته از اصول دینی و قرآنی است، تحت‌فشارها و زمان دچار تغییر و تعدیل نخواهد شد.
به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان فارس با عنوان «انقلابیون جوان فارس» در مورد پایداری انقلاب اسلامی اظهار داشت: نخستین انقلابی که توانسته بدون تردید در اصولش در آستانه چهل‌سالگی قرار بگیرد انقلاب اسلامی بوده و علت پایداری این اصول تاکنون امام جامعه و بصیرت مردم است.

وی به مقایسه انقلاب اسلامی و سایر انقلاب‌ها پرداخت و افزود: انقلاب‌های آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انقلاب الجزایر، شبیه انقلاب مصر بعد از دو یا سه دهه از اصول اساسی خود فاصله گرفتند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس بر تغییرناپذیری اصول انقلاب تأکید و تصریح کرد: در داخل کشور ما نیز افرادی از مباحث معیشتی و تهدید به جنگ استفاده کردند تا راه و مسیر را تغییر بدهند اما اصول انقلاب که برگرفته از اصول دینی و قرآنی است، تحت‌فشارها و زمان دچار تغییر و تعدیل نخواهد شد.

کوشکی جهرمی در مورد اهداف انقلاب اسلامی ایران گفت: هدف اصلی انقلاب زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت (عج) و تبدیل ایران به یک قدرت بین‌المللی در حوزه‌های علم، اخلاق و... است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در حوزه اسلام باید به تمدن اسلامی تبدیل شود و این راه پر از سختی بوده، اما توأم با امید و پرنشاط است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس که در جمع نشست سالانه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این استان حضور یافته بود، با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی بیان داشت: منش و انگیزه و سیره بسیجیان در کشورهای دیگر نظیر عراق به‌عنوان الگو بازآفرینی و به‌عنوان یک فرهنگ تبدیل شد.

کوشکی جهرمی، تحقق تمدن اسلامی را بدون هزینه دادن غیرممکن دانست و تصریح کرد: معاون رئیس‌جمهور آمریکا درجایی اعلام کرد که جمهوری اسلامی غول تکنولوژی است و علی‌رغم همه تحریم‌ها و فشارها هیچ‌کس قادر به مهار و متوقف کردن آن نیست و ورود سراسیمه، آشفته و بی‌منطق آمریکایی‌ها به بحث سیاسی و حتی خودزنی در بحث برجام به همین دلیل است.

وی با اشاره به قراردادهای آمریکا با لیبی و کره شمالی بیان داشت: اما امروز همگان حتی اروپای غربی به‌عنوان شریک مطلق و اصلی آمریکا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که آمریکایی‌ها قابل‌اعتماد نیستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس در خصوص نفوذ فرهنگی ایران گفت: ایران کشوری در قلب جهان بوده و با توجه به قدرت انتقاد و قدرت چانه‌زنی بالا، ایران توانسته است کشورهای زیادی را در حوزه نفوذ فرهنگی خود قرار دهد هرچند در داخل برخی در حوزه نفوذ فرهنگ غرب قرار دارند.

کوشکی تصریح کرد: آمریکا در کشور تنها یک هماورد برای خود در دنیا تعریف کرده و اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی امروزه به یک قدرت شبه بین‌المللی ارتقا پیداکرده و اخلاقیاتی که لازمه این قدرت بین‌المللی است را شهدا به ما هدیه داده‌اند.

وی دشمن را غیرقابل‌اعتماد خواند و افزود: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی، داشته‌هایشان را برای خاموش کردن شعله انقلاب اسلامی به صحنه آورده‌اند و دیگر چیزی ندارند که به صحنه نیاورده باشند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس به قدرت نظامی ایران اشاره و تصریح کرد: قدرت ایران نشان داده که این کشور می‌تواند سخت‌ترین تحریم‌ها را در سخت‌ترین شرایط دور بزند و امروزه کشور ایران در حوزه نظامی قدرت برتر است و برجسته‌ترین کارشناسان نظامی دنیا از ایران انتظار دارند که کارشناسان نظامی جمهوری اسلامی به آن‌ها کمک و مشاوره دهد.

کوشکی قدرت نظامی ایران را با قبل از انقلاب مقایسه کرد و گفت: ایران امروز در حوزه نظامی آن‌قدر پیشرفت کرده که دست کارشناسان نظامی سایر کشورها به دست ایران دراز است.

وی تکفیری‌ها را ساخته استکبار دانست و افزود: تکفیری‌ها را ساختند تا مقابل جمهوری اسلامی ایران بایستند اما جمهوری اسلامی ایران تکفیری‌ها را حذف کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس به تشریح وضعیت فعلی ایران پرداخت و گفت: ما در نقطه‌ای قرار داریم که هم می‌توانیم اوج بگیریم و هم می‌توانیم به عقب عزیمت کنیم و گروهی از افراد که امروز به قدرت و ثروت و عیاشی دل‌بسته‌اند دنبال عزیمت و برگشت به عقب هستند اما رهبری معظم اجازه بازگشت به عقب را نخواهند داد.

کوشکی نماز را منشأ خودسازی دانست و بیان داشت: نخستین ویژگی انسان برای یاری دین خدا خودسازی بوده و منشأ خودسازی نماز است.

وی افزود: دانشجویی که می‌خواهد فرمانده خوبی باشد باید ابتدا خودسازی کند و اینکه شهدا برای شما مقدس شده‌اند به این دلیل است که آن‌ها خاضعانه پروردگار خود را عبادت کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس بر خودسازی تأکید و تصریح کرد: مردم به عمل و رفتار ما نگاه می‌کنند و باید بعد از خودسازی، دگرسازی و خود را تکثیر کرد.

کوشکی در مورد خودسازی سازمانی گفت: بعد از خودسازی و دگرسازی، خودسازمانی سازمانی قرار دارد و بدین معنی است که هر دانشجوی بسیجی باید تابلویی زنده از ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی در خصوص جامعه سازی و اجتماع سازی به‌عنوان آخرین مرحله یاری دین خدا گفت: بعد از مراحل فوق اجتماع سازی قرار دارد و این تشکل‌هایی که در محیط دانشگاه و جامعه قرار دارند در فرآیند جامعه سازی و اجتماع سازی نقش ایفا می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با تأکید بر بصیرت دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان باید عرصه عمل خود را بشناسند و بدانند بهترین شیوه خودسازی سازمانی در عرصه عمل خود چیست.

در این نشست یک‌روزه، جلسه مجامع تخصصی هشت‌گانه دانشگاه‌های استان فارس و انتخابات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی این استان برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: