کد خبر: ۱۱۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
قانون تحریم جدید امریکا علیه سپاه
قانون تحریم جدید امریکا علیه سپاه خطای راهبردی دیگری است که از لحظه تصویب می توان با جرائت به شکست آن اذعان کرد چرا تا کنون سابقه نداشته نهاد نظامی یک کشوری آن هم مانند ایران مورد تحریم کشوری دیگری قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری ، آنچه بعنوان راهبردهای امریکا در نطق دیشب ترامپ علیه ملت ایران بیان شد دراصل عداوت و کینه 40 ساله ای است که درمقاطع مختلف به اشکال مختلف عملیاتی شده و چیز تازه نیست.

سرآغاز این تحریم هااز سال ۱۹۸۰ در واکنش به تصرف لانه جاسوسی آمریکا در تهران علیه ایران وضع شد و بنیان های اقتصادی کشور را مورد هدف قرار می داد و از آن تاریخ تا کنون دولت های مختلف امریکا با گرایش های مختلف سعی در کارآمد کردن این تحریم ها با عناوین و بهانه های مختلف داشته اند.
آنچه در این میان مهم است کار کرد ویژه ایران در مقابل فشارها و تحریم هایی است که قراراست اراده مردم ومسولان را در مواجهه با زیاده خواهی و دست اندازی امریکا و متحدانش به منافع مادی و معنوی تحت تاثیر قرار دهد تا از اهداف و آرمان های خود دست بردارند و تسلیم آن ها شوند.
اما تجربه چهل ساله تحریم و فشارها مدیریت کشور را در هدایت صحیح چالش های پیش روی نظام آبدیده کرده است و این یاوه سرایی های امثال ترامپ و حمایت مرتجعین عرب منطقه، نمی تواند بحران جدی برای منافع مردم ایران در پی داشته باشد.
سیاست ها و راهبردهای نظام سلطه، برای ادامه حیات خود در منطقه جنوب غربی آسیا با چالش جدی روبرو شده است چرا که تشکیل خاورمیانه جدید جزء اهداف اصلی امریکاست که با بیداری اسلامی مردم منطقه تاکنون محقق نشده است.
مقاومت اسلامی در فلسطین؛ حزب الله در لبنان و حشدالشعبی درعراق و سوریه و حوثی ها در یمن کابوس استراتژیست های کاخ سفید شده اند و اینچنین است که باید به هر طریق ممکن مولفه قدرت ایران را در منطقه از بین برد و یا مهار کرد.
اقتدار و محبوبیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان مردم ایران و منطقه غرب آسیا برهم زننده معادلات امریکا و متحدانش است. از این رو راهبرد و سیاست جدید امریکا تضعیف این مولفه برای جلوگیری از ادامه شکست سیاست هایش در منطقه است.
قانون تحریم جدید امریکا علیه سپاه، خطای راهبردی دیگری است که از لحظه تصویب می توان با جرائت به شکست آن اذعان کرد چرا تا کنون سابقه نداشته نهاد نظامی یک کشوری آن هم مانند ایران مورد تحریم کشوری دیگری قرار بگیرد.
توانمندی های سپاه از ایمان و اعتقاد به اهداف و آرمان های اسلام نشآت می گیرد نه ابزار مادی و تجهیزات نظامی، لذا با تحریم سپاه چیزی از قابلیت ها و توانمندی های آن کم نمی شود و با اطمینان می گوییم که این سیاست امریکا هم درمقابل ایران با شکست مواجه خواهد شد.
*کارشناس ارشدمسائل سیاسی

انتهای پیام/ر

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: