کد خبر: ۱۱۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
دکتر جعفرزاده :
نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه قانون کار چندان به نفع کارگران نیست، گفت: قانون کار در اوایل انقلاب نوشته شده که به ضرر کارگران است.



به گزارش بیکافارس از افکارنیوز،دکتر غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به وضعیت سخت کارگران و راضی شدن به حداقل حقوق برای کار بدون بیمه گفت: وقتی بحث از حق و حقوق کارگران می شود، متاسفانه همواره در حق کارگران بزرگ نمایی می شود که این به ضرر آنهاست.

وی با اشاره به اشکالات و ایرادات قوانین کار افزود: قانون کار در اوایل انقلاب نوشته شده که دارای ایراداتی است و باید رفع شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: این قوانین جامع نیست و سمت و سوی کارگر و کارفرما ندارد.

جعفرزاده تصریح کرد: این قوانین برای بیمه کردن کارگران، اشکالاتی دارد و نسبت به کارفرما سخت گیریهایی دارد که همین امر باعث فرار کارفرمایان از بیمه کردن کارگران شده است.

وی با بیان اینکه باید هر کارگر دارای شناسنامه کارگری باشد، افزود: باید مدل بیمه کردن کارگران را تغییر داد و در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: قوانین باید تسهیل کننده کار کارگران باشد. نه سخت گیری بیش از حد داشته باشد و نه شل و رها باشد.

جعفرزاده بعنوان مثال به بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: بیمه کارگران به این شکل موفق نبود چرا که واقعا باید کارگران ساختمانی بیمه می شدند اما دیدیم که در روند کار اشکالاتی پیش آمد و برخی به ناحق بیمه شدند و برخی که حق شان بود بیمه نشدند.

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: