گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
همزمان با پنجم صفر، سالروز شهادت حضرت رقیه(س) ؛
همایش سه ساله های حسینی به منظور آشنایی کودکان و نو نهالان با تاریخ حماسه حسینی و زندگی نامه حضرت رقیه(س) در سپیدان برپا شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان، همایش سه‌ساله‌های حسینی به همت پیروان عترت  واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام و با همکاری حوزه بسیج خواهران فاطمه الزهراء سپیدان در این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم معنوی که در روز چهارشنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) با حضور خیل عظیمی از دوستداران خاندان عصمت و طهارت در حسینیه امامزاده سید نورالدین غازی علوی(ع) برگزارشد ،دهها نفر از مادران به همراه کودکان خردسال خود با حضور در این مکان مقدس در غم و اندوه دختر سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشک ماتم ریختند.

بسیاری از کودکان خردسال سپیدانی ، در حالی که لباس های سبز بر تن کرده و شعار یا رقیه (س) سر می دادند ، هم نوا با شهید سه ساله دشت کربلا اشک ماتم ریختند تا بار دیگر بیانگر این واقعیت باشند که مردم ایران اسلامی غم و مهر حسین (ع) را از کودکی فرا گرفته اند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در این مراسم با بیان مصائب اهل بیت عصمت و طهارت و خاندان امام حسین (ع) به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

خانم احمدزاده، کارشناس کار با کودک در این مراسم با اشاره به شخصیت والای حضرت رقیه (سلام‌الله علیها)، اظهار داشت:  شناخت شخصيت و زندگينامه حضرت رقيه (سلام‌الله علیها) درس تکريم بزرگترها، حرف  شنوی از پدر و مادر را به کودکان می آموزد.

وی با بیان اینکه ما باید فرزندان خود را از کودکی پیرو واقعی اهل بیت (علیه‌السلام) کنیم، افزود: کودکان ايران اسلامی نوگل‌های حسينی هستند که به امانت از سوی خداوند به والدين سپرده شده اند و والدین باید در راستای تعلیم و تربیت به روش آموزه‌های دینی تلاش کنند.

این کارشناس کار با کودک گفت: باید با کودکان در قالب بازی برخی از کارهای مهم زندگی نظیر خانه داری، حجاب داشتن، نماز و قرآن خواندن را آموزش داد و آنها را با مفاهیم بزرگ و تاثیرگذار آشنا کرد.

خانم احمدزاده تصریح کرد: مادران به هنگام بازی با فرزندان خود، همراه با اتصال حس عطوفت و مهربانی، مفاهیم ارزشمند زندگی را منتقل کنند چراکه باید از همان دوران کودکی و شکل گیری شخصیت کودکان، چارجوب های اخلاقی و شخصیتی را به آنها آموخت.

گفتنی است؛ دکلمه خوانی، اجرای مسابقه و مداحی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش بود.

در این همایش کودکان با نوحه خوانی، سینه زنی و سوگواری در غم شهادت مظلومانه حضرت رقیه (س) سوگواری کردند.

حاضران در این همایش با پخش نذری ، از حاضران پذیرایی کردند.

انتهای پیام/مسعود انصاری
نام:
ایمیل:
* نظر: