آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
انشاءالله مراسم با شكوه اربعین در كشور عراق باطل السحر فتنه آمریكا، انگلیس و صهیونیسم بین المللی در پرورش غده سرطانی و دمل چركین تكفیر، ارعاب، ترور و تهدید باشد.

اربعین حسینی در راه است و باز شورشی در خلق عالم پیدا شده است. میلیون ها مسلمان دلباخته از كشورهای مختلف اسلامی گام در مسیر كربلا گذاشته اند تا در مراسم با شكوه پیاده روی اربعین با صدای رسا گواهی دهند: «اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُكَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَ اُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّه؛ . خدایا من تو را گواه مى‌گیرم كه من دوست دارم هر كه او را دوست دارد و دشمنم با هر كه او را دشمن دارد پدرم و مادرم به فدایت اى فرزند رسول خدا.»

این مراسم بی نظیر با شركت ۱۵ تا ۲۰ میلیون عاشق دلباخته حسین (علیه السلام) از اقصی نقاط عالم از جنس چله نشینی عرفا در مقامات سیر و سلوك و اسفار اربعه و از جنس اخلاص چهل صباح و از جنس كمال عقل در چهل سالگی و… است.

قریب به ۱۴۰۰ سال از اولین سفر زیارتی مسافران اربعین یعنی «جابر بن عبدالله انصاری» همراه با شاگردش «عطیّة بن سعد عوفی» و جمعی از بنی هاشم به مشهد حسین (علیه السلام) می‌گذرد اما باز روز بیستم ماه صفر هر سال در مسیرهای منتهی به كربلا حرارت سرد ناشدنی ارادت و سر سپردگی به حسین (علیه السلام) را با تمام وجود می‌توان احساس كرد. «انَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ (ع) حَرارَهً فی قُلوبِ الْمُؤمنِینَ لاتَبْردُ اَبَداً؛ همان برای شهادت حسین (ع)، حرارتی در دل‌های مؤمنان است كه هیچ گاه به سردی نمی گراید. »

این حرارت، شكوه و عظمت علی رغم سانسور های فراوان رسانه ای اما مورد اعتراف برخی نشریات غربی نیز قرار گرفته است.

نشریه معروف آمریكایی هافینگتون پست در مقاله ای، زیارت اربعین را بزرگترین و باشكوه‌ترین تجمع دینی در جهان توصیف كرده و آورده است: تعداد زائران این تجمع ۵ بار بیشتر از مراسم بزرگ و مهم «كومبه‌میلای» هندوها كه هر ۳سال یكبار برگزار می‌شود است و علاوه بر این اربعین در شرایط امنیتی خطرناك و با وجود تروریسم و خطر انفجار در هر لحظه بر گزار می‌شود و آنها با این اقدام به جهان پیام می‌فرستند.

نویسنده مقاله مذكور سپس داستان یك مرد استرالیایی را نقل می‌كند كه پس از مشاهده زیارت باشكوه اربعین در تلویزیون در سال ۲۰۰۳ كه صدام سقوط می‌كند به كربلا می‌آید و با شركت در این مراسم از مسیحیت كاتولیك به اسلام می‌گراید. نویسنده مقاله سپس به شرح و مقایسه اربعین با دیگر اتفاقات می‌پردازد و می‌نویسد: در زلزله «هائیتی» وزارت دفاع آمریكا فقط ۴ میلیون وعده غذایی داد و در اربعین ۲۰۰ میلیون وعده غذایی تهیه می‌شود و همه از محل خیرین است. نویسنده سپس خواستار گنجاندن زیارت اربعین در كتاب ركوردها به عنوان بزرگترین تجمع بشری، بزرگترین سفره غذا در جهان و بزرگترین تعداد داوطلبان در یك مكان و غیره می شود.

كمی اندیشی و سطحی نگری غرب در تحلیل مسائل جهان اسلام ذهن آنها را فراتر از ثبت ركوردها به پیش نمی‌برد اما واقعا كیفیت حضور و راز و رمز نهفته در قلوب دهها میلیون شیعه عازم و واصل به كربلا در اربعین چیست؟ مگر نه اینكه شیعه پیرو امام خود است و مگر نه اینكه امام حسین (علیه السلام) آنگاه كه از هدف قیام خود سخن مى‏گوید، مى‏فرماید:
« انى لم اخرج اشراً و لابطراً و لامفسداً و لاظالماً بل خرجت لطلب الاصلاح فى امة جدى (ص) ارید ان آمر بالمعروف و انهى عن المنكر»؛ من نه براى راحت‏طلبى و وانهادن مسئولیت، به راه افتاده‏ام و نه براى خوش‌گذرانى و بیهودگى؛ نه انگیزه‏ام ستم كارى و بی‌دادگرى است و نه تبهكارى، بلكه مى‏خواهم امت جدم را اصلاح كنم‏.

ده‌ها میلیون شیعه در اربعین راه می‌افتند تا مسیر اصلاح امت پیامبراعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) را بپیمایند. آنها قدم در راهی می‌نهند كه به عینه مصداق امر به معروف و نهی از منكر امت اسلامی است. میلیون‌ها محب اهل بیت (علیهم السلام) با تولی به ولایت و تبری از دشمنان ولایت در زیارت اربعین به تاسی از امام شهیدشان اعلام می‌كنند برای خروج امت از جهالت و گمراهی حاضرند جان فشانی نمایند.

در زیارت اربعین امام حسین (ع) مى‏خوانیم: «وبذل مهجته فیك لیستنقذ عبادك من الجهالة و حیرة الضلالة و قد توازر علیه من غرّته الدنیا…»؛ خون پاكش را در راه تو به خاك ریخت تا بندگانت را از جهالت و سرگردانى گمراهى نجات بخشد، در حالى كه دنیا طلبان (كسانى كه دنیا فریبشان داده بود) بر علیه او یك دست شده بودند. قیام امام حسین (علیه السلام) برای مقابله با مسیر انحرافی در نهضت پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) بود.

بعد از رحلت رسول اكرم (ص) با فاصله گرفتن جامعه از ارزشهای اسلامی، زمینه‌های تبعیت از هوای نفس و بدعت گذاری در دین در بین مسلمانان به وجود آمد و روحیه تبختر، نژادپرستی، مال‌اندوزی و راحت طلبی بر جامعه اسلامی مستولی شد و مناشی نفاق، جهالت، خباثت، خیانت و… دهان باز كرد. آشفتگی هنجاری در دوره حاكمیت امویان به حرمت شكنی آشكار ارزشهای اسلامی منجر شد و بنی امیه بدون هر گونه ملاحظه ای به وهن اصول اخلاقی و هنجاری اسلام پرداختند.

بعد از رحلت پیامبر اعظم (ص) جامعه اسلامی مبتلا به فتنه‌های پی در پی بود. فتنه سقیفه، فتنه قتل عثمان، فتنه جمل، فتنه اكبر در صفین و خوارج، … و در نهایت فتنه كربلا كه نقطه عطفی در جامعه اسلامی محسوب می‌شود و مقدمه بیداری اسلامی مسلمانان پس از خوابی به شمار می‌رود كه ده‌ها سال پس از رحلت پیغمبر (ص) رفته بودند.

امروز در پیاده روی مراسم اربعین شیعیان در كشتی نجاتی سوار شده اند كه چراغ هدایت در آن روشن است. «إِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ فِی السَّمَاءِ أَكْبَرُ مِنْهُ فِی الْأَرْضِ وَ إِنَّهُ لَمَكْتُوبٌ عَنْ یَمِینِ عَرْشِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِصْبَاحُ هُدًى وَ سَفِینَةُ نَجَاةٍ» پیام راهپیمایی اربعین در داخل نفی هرگونه انحراف از سیره نبوی (ص) و علوی (ع) در قالب دلدادگی به مكاتب لیبرالیستی و ماركسیستی و خودباختگی در برابر دموكراسی غربی است.

در خارج اما كژ راهه و انحرافی را كه دشمن در مقابل سیل توفنده بیداری اسلامی در سالهای اخیر تحت عنوان جریانات تكفیری و داعش باز كرده است تنها با توسل به همین سفینه نجات برطرف خواهد شد.

استكبار جهانی به سردمداری آمریكا و رژیم صهیونیستی پس از راه افتادن امواج بیداری اسلامی تمام تلاش خود را به كار گرفت تا با راه اندازی و تقویت جریاناتی جاهل و عقب مانده به لحاظ فكری و اعتقادی در جهان اسلامی چهره اسلام سیاسی را در مقابل افكار عمومی جهان با نمایش خشونت آشكار نظیر سر بریدن ها، شكنجه‌ها و وحشی گری‌های بدوی مشوه كند.

مقابله با این انحراف شور و شعور حسینی دیگر و روشنگری و پاسداری از نهضت به سان حضرت زینب (سلام الله علیها) و حضرت سجاد (علیه السلام) را می‌طلبد و انشاالله مراسم با شكوه اربعین در كشور عراق باطل السحر فتنه آمریكا، انگلیس و صهیونیسم بین المللی در پرورش غده سرطانی و دمل چركین تكفیر، ارعاب، ترور و تهدید باشد.

علاوه بر این مانور شیعیان در اربعین از ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی قابل بررسی است. مهمترین پیام سیاسی بزرگترین تجمع دینی جهان وحدت امت اسلامی در سایه محبت و ارادت به خاندان مطهر اهل بیت (علیهم السلام) است.

تمام مذاهب اسلامی اعتقاد به محبت اهل بیت (ع) دارندو همین محبت می تواند محور وحدت كلمه و انسجام اسلامی باشد. پیام فرهنگی این پیاده روی بزرگ در هم تنیدگی فرهنگی و تمدنی جهان اسلام است. جهان اسلام مرز بردار نیست و امت اسلامی در این روز با شكوه از كانادا و آمریكا گرفته تا مسلمانان اروپا و كشورهای خاورمیانه از قبیل ایران، عربستان، بحرین، هند، پاكستان، اندونزی و مالزی در كنار شیعیان عراق و اهل سنت دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) در عراق به عشق امام حسین (علیه السلام) به حركت در می‌آیند و واقعه ای بی نظیر را رقم می‌زنند.

از منظر امنیتی راهپیمایی اربعین نقش بی بدیلی در تامین امنیت و آرامش در عراق دارد. بعلاوه اینكه نفس برگزاری چنین همایش انسانی عظیمی اقتدار امنیتی شعیان عراق را به رخ بدخواهان می‌كشد كه مدعی هستند عراق در ورطه نا امنی دست و پا می‌زند.

از لحاظ اقتصادی چنین همایش بزرگی نشان می‌دهد كه امت اسلامی چه ظرفیت‌های عظیم و بی نظیری برای مقاومت اقتصادی داراست. تهیه غذا، مكان استراحت و استقرار برای این حجم از جمعیت بدون استفاده از بودجه‌های دولتی و امكانات عمومی و با كمك خیرین و مردم تنها بخش كوچكی از این ظرفیت است. و… اما مهترین جنبه بزرگترین تجمع دینی جهان لبیك به امام عصر و الزمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) و اعلام آمادگی شیعیان برای ظهور حضرت حجت و سربازی ایشان است. انشاالله اربعین امسال زیر بیرق حضرت مهدی (سلام الله علیه) و به همراه ایشان پیاده به زیارت قبر سیدالشهداء برویم.

متن یادداشتی از حجت الاسلام سید یدالله شیرمردی

نام:
ایمیل:
* نظر: