آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۱۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: فشار سیاسی، متهم سازی نظام به فساد و تشدید شکافهای داخلی از سناریوهای دشمن علیه ایران است.
 حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم در همایش «وابستگی، بازگشت از نیمه راه» که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدرجایی برگزار شد، با اشاره به ماجرای 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی گفت: امروز علم تاریخ و فلسفه تاریخ در مباحث علمی جایگاه بلندی دارد، حتی دنیای غرب که به اصطلاح ادعای پیشرفت علمی هم یکی از مباحث جدیشان توجه به بحث تاریخ است و برای تاریخ سرمایه گذاری ویژه و قابل توجهی کردند.

وی ادامه داد: امروز به ما گفته می شود امریکا و اروپا از نظر علمی جز کشورهای پیشرفته دنیا هستندحال سوال اینجاست که آنچه در آمریکا و اروپا داره رخ می دهد پیشرفت علم یا تکرار علم است؟ این قابل توجه است قطعا برای شمایی که در فضای علمی قرار می گیرید باید این مسئله سوال باشد.

مصلحی تاکید کرد: آنچه که درکشورهای اروپایی دارد اتفاق می افتد 80 درصد تکرار علم و 20 درصد پیشرفت علم است. این تکرار چگونه انقاق افتاده در مقطعی کشورهای اسلامی مستمره کشورهای اروپایی از جمله انگلیس بوده در اون مقطع اتفاقی می افتد که این اتفاق برمی‌گردد به غلفت و بی توجهی مسلمانان.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: مسلمانان سرمایه بزرگی در اختیار داشتند و غافل از این سرمایه بودند و این غفلت آنها موجب شد کشورهای استعماری این سرمایه به راحتی انتقال بدهند در بین خودشان و امروز به رخ من و شما می‌کشند.

وی کتاب‌های مسلمانان را از سرمایه‌های مهم دانست و افزود: یکی از بحث‌های که «همکر» در کتاب خاطرت خود می‌نویسد این است که ما متوجه شدیم در خانه مسلمانان سرمایه‌ای هست که از آن بی خبر هستند. وی می‌گوید ما الاغ‌هایمان را در کوچه پس کوچه‌ها انداختیم و این سرمایه را با کمترین قیمت خریداری کردیم و منتقل کردیم به هند. بخشی از آن را قبل از مستمری هند منتقل کردیم به اروپا به خصوص انگلیس و آن سرمایه باعث پیشرفت علمی ما شد و آن سرمایه کتاب‌های مسلمانان است.

مصلحی افزود: با این حال بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها و حوزه علمیه ما کتابهایی در رابطه با علوم مختلف نوشته اند و نتوانسته اند به چاپ برسانند یا در اختبار کسی قرار دهند. بسیاری از اساتید دانشگاه‌های ما که از دنیارفته‌اند کتاب‌هایشان در دست خانواده‌هایشان است و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و در مجامع علمی به آن توجه نمی شود و این قابل توجه است.

وی افزود: نکته قبل توجه این است که امروز تاریخ در علوم مختلف بشر، جایگاه قابل توجهی دارد استکبار از این تاریخ بهر بردای فراوان می کند و علوم شده ابزاری برای نظام سرمایه داری.

وی در ادامه با اشاره به تاکید قران بر تاریخ و استفاده از تجریبات تاریخی گفت: یکی از نکته هایش بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند. در سوره یوسف یکی از حرکتهایش اقتصاد مقاومتی است.

مصلحی ادامه داد: چرا به 13 آبان و حادثه کربلا پرداخته می شود؟ چرا تجزیه تحلیل می شود برای اینکه نقاط مثبت و منفی را ببینم و از آن استفاده شود. 13 آبان چه اتفاقی افتاد؟ اگر بخواهیم مقایسه کنیم وضعیتی که امروز در کشور ما حاکم است 13 در آبان همین وضعیت بود.

وی تصریح کرد: یک عده در آن زمان حرفشان این بود ما نمی توانیم با استکبار بجنگیم امروزه در داخل کشور شبکه ماهواره فضای مجازی دارند جا میندازند که دنیا یک کدخدا دارد آن هم امریکاست و باید تسلیم شویم.

وی افزود: در برجام حرکتهای که صورت گرفت دقیقا در این راستا بود با کمال تاسف عده ای در داخل کشور دنبال این هستند این را جا بیاندازند که دنیا کدخدا دارد و ما با کد خدا کنار می‌آئیم.

وزیر اطلاعات دولت دهم تاکید کرد: یکی از کسانی که در این مباحث دخیل بود می‌گفت ما هرچه با کشورهای مختلف مذاکره کردیم و حرف بزنیم می دیدیدیم نگاهشان به سمت امریکاست و ما به جمع بندی رسیدیدم که با خود آمریکا حرف بزنیم.

وی گفت: در مذاکره 5+1 چه اتقاقی افتاد؟ آقای ظریف با آقای کری مذاکره می کرد, در حالی که مذاکره 5+1 بود. دقیقا در آن زمان این وضعیت داشتیم و اینگونه القا می کردند که ما باید در برابر امریکا کوتاه بیاییم چون کدخداست.

وی ادامه داد: نکته قابل توجهی که در تسخیر لانه جاسوسی وجود دارد این است که امریکایی‌ها طراحی‌هایی کرده اند و در این طراحی سرمایه گذاری سنگینی در بحث نفوذ انجام دادند. در قسمت‌های مختلف نظام آدم جذب کردند. دقیقا امروزهم آمریکا و دشمن دارد همان مسیر را ادامه می‌دهد، باید اسناد لانه جاسوسی را بخوانید تا متوجه اصل موضوع شوید.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: