چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۳۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
بسیج حقوق دانان فارس طی بیانه‌ای اعلام کرد
بسیج حقوق دانان فارس طی بیانه‌ای آمادگی این سازمان را جهت هرگونه کمک به تشکیل دبیرخانه و مجمع حقوق دانان جهان اسلام اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ سازمان بسیج حقوق دانان طی بیانیه در حمایت مسلمانان میانمار، نوشت: سازمان بسیج حقوق دانان فارس آمادگی خود را جهت هرگونه کمک به تشکیل دبیرخانه و مجمع حقوق دانان جهان اسلام اعلام می دارد و آمادگی لازم برای کمک های حقوقی در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار در قالب هایی که جمهوری اسلامی مشخص خواهد کرد، را دارد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِى يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ؛ هركسى فرياد و استغاثه انسانى را بشنود كه مسلمانان را به يارى و کمک می‌طلبد و به يارى او نرود، مسلمان نيست. رسول اکرم (ص)

 

بار دیگر غربت، مظلومیت و برحق بودن مسلمانان برجهانیان ثابت و پیروزی همیشگی حق بر باطل و کفر با ریختن خون مردمان بی‌دفاع و مظلوم میانمار نمایان شد.به خاک و خون کشاندن مسلمانان میانمار، نمایانگر باور پیروزی حق بر باطل است، باطلی که نام حقوق بشر را یدک می‌کشد و در طول تاریخ تا امروز مسلمانان زیادی را به زمین ریخته است؛ جنایات غزه، جنگ‌های لبنان، افغانستان، پاکستان، عراق، یمن ، سوریه و امروز در میانمار گوشه ای از این جنایات است.

 

وجه مشترک همه ان جنایت‌ها سکوت مدعیان حقوق بشر و تنها یک ابراز نگرانی ساده از سوی نهاد های بین المللی به اصطلاح حقوق بشری بوده است . این در حالی ست که طبق ماده ۲ کنوانسیون مجازات و پیشگیری از جنایت نسل‌کشی ۱۹۴۸، دولت میانمار باید به دلیل کشتارجمعی محکوم و فعالان حقوق بشر و کشورهای مسلمان برای کمک و حمایت از مسلمانان میانمار وارد عمل شوند.

 

ماده مذکور عنوان می دارد: «کشتار عمدی گروه، صدمه‌ شديد نسبت‌ به‌سلامت‌ جسمي‌ و يا روحي‌ افراد آن‌ گروه‌ یا قرار دادن‌ عمدي‌ گروه‌ در معرض‌ وضعيت‌ زندگاني‌ نامناسبي‌ كه‌ منتهي‌ به زوال‌ قواي‌ جسمي‌ كلي‌ يا جزئي‌ آن‌ بشود یا اقداماتي كه‌ به‌منظور جلوگيري‌ از توالد و تناسل‌ آن‌ گروه‌ صورت‌ گيرد.»

 

در این راستا سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس کشتار مسلمانان بیگناه روهینگیا در میانمار را به شدت محکوم کرده و از نهاد های بین المللی میخواهد به وظیفه قانونی و اخلاقی خود که همان  محکوم کردن کشتارجمعی مسلمانان میانمار و مهیا کردن شرایط رسیدگی قانونی به این جنایات ضد بشری است عمل کنند.  این سازمان حمایت از مردم مسلمان جهان به‌ویژه مردم مظلوم مسلمان روهینگیا را وظیفه خود میداند و  آمادگی خود را جهت هرگونه کمک به تشکیل دبیرخانه و مجمع حقوق دانان جهان اسلام اعلام می دارد و آمادگی لازم برای کمک های حقوقی در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار در قالب هایی که جمهوری اسلامی مشخص خواهد کرد، را دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: