پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۱۰:۲۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
در راستای طرح بسیج همگام با کشاورز دوره آموزشی زراعت کلزا برای بهره برداران کشاورزی در روستای احمدآباد توسط بسیج مهندسین کازرون برگزار شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس،در این دوره آموزشی مهندس محمدی کارشناس ارشد کشاورزی اظهار داشت:

كشت دانه روغني كلزا با محاسن فراواني كه در تناوب زراعي با غلات دارد و همچنين سازگاري آن با شرايط مختلف آب و هوايي استان اهميت اين محصول را بيشتر نموده و مي تواند در كاهش وابستگي كشور به روغن نباتي نقش مهمي داشته باشد.

این کارشناس کشاورزی افزود: كاه و كلش كلزا سريعتر از غلات در زمين پوسيده و سبب افزايش مواد آلي و بهبود حاصلخيزي خاك مي شود و از طرفي كنجاله آن كه داراي پروتئين زيادي مي باشد، براي تغذيه دام بسيار مناسب است.

مهندس محمدی با بیان اینکه کلزا يكي از بهترين گياهان جهت توليد شهد براي زنبور عسل مي باشد و در توسعه صنعت زنبورداري نقش مهمي را مي تواند ايفا كند، افزود: كلزا در بين دانه هاي روغني از درصد روغن بالايي در حدود 40 تا 45 درصد برخوردار است و اين گياه مي تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراكم بيماري ها، آفات و علف هاي هرز بكاهد و باعث افزايش عملكرد دانه اين محصولات شود.

گفتنی است در این دوره آموزشی موضوعاتی شامل آماده کردن صحیح بستر کاشت، عمق کاشت، تاریخ مناسب کاشت، تاریخ آبیاری و روش های مختلف آبیاری، تغذیه کلزا، مبارزه با آفات و بیماری ها، ارقام جدید و مناسب و در مجموع مدیریت صحیح و اصولی تولید دانه کلزا ارائه گردید.

برگزاری دوره آموزشی زراعت کلزا توسط بسیج مهندسین کازرونبرگزاری دوره آموزشی زراعت کلزا توسط بسیج مهندسین کازرون

 /224224

نام:
ایمیل:
* نظر: