کد خبر: ۱۱۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان:
به گزارش تنویر ، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه هفته گذشته  در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، نسل جوان را پیشرو و پیشرانِ جامعه خواندند و تأکید کردند: این نسل خوش‌استعداد و خوش‌فهم، بی‌تردید ایران عزیز را با عبور از موانع و سختی‌ها به نقطه‌ مطلوب خواهد رساند؛ البته تحقق این هدف درخشان، نیازمند «شناخت دشمن اصلی و خبیث ملت ایران یعنی آمریکا»، «علم‌آموزی و کار و تلاش» و «تقویت ارتباط با پروردگار» است.
در این دیدار که در آستانه‌ یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از شور جوانی و قدرت تحلیل نسل جوان افزودند: طبیعت جوان، تحرک و پیشروی است اما این خصوصیت در کشور ما به سنّ نوجوانی نیز رسیده است.
ایشان با ‌اشاره به نمونه‌هایی از این واقعیت شورآفرین در مراحل قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفتند: در حوادث انقلاب، نوجوانان همپای جوانان وارد میدان مبارزه شدند و چنان در مقابل خباثت رژیم طاغوت ایستادند که روز ۱۳ آبان ۵۷ را به نام خود ثبت کردند.
نوجوانان همچون مردان کارآمد
و رشید جنگیدند
رهبر انقلاب اسلامی، حضور شجاعانه در صحنه‌های دفاع مقدس را به‌عنوان نمونه‌ای دیگر یادآور شدند و افزودند: نوجوانان در جنگ تحمیلی همچون مردان کارآمد و رشید جنگیدند و غوغا کردند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ، نسل نوجوان و جوان کنونی را برخوردار از همان امتیازات و ویژگی‌های جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس دانستند و گفتند: بر اساس اطلاعات دقیق، امروز جوانان و نوجوانان ما در بخش‌های مختلف حتی بهتر از جوانان نسل‌های قبل، مسائل را تحلیل، و عمل می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با‌اشاره به تلاش‌های دشمنان برای انحراف نسل‌های جوان با روش‌هایی همچون ترویج فحشا، مواد مخدر و بازی‌های گمراه‌کننده‌ رایانه‌ای، افزودند: با وجود همه‌ این دشمنی‌ها، نوجوانانِ دهه‌ هشتادی که نه امام و انقلاب را دیده‌اند و نه دفاع مقدس را، امروز مفاهیم اساسی انقلاب را با همان روشن‌بینی و اقتدار جوانِ فهیم اول انقلاب، دنبال می‌کنند.
زورگویان جهانی نتوانسته‌اند
هیچ غلطی بکنند
ایشان با تأکید بر اینکه دشمنی‌های زورگویان جهانی تاکنون هیچ تأثیری نداشته و آنها نتوانسته‌اند هیچ غلطی بکنند، گفتند: بچه‌های عزیز من، شما نسلی هستید که خواهید توانست با فائق شدن بر ترفندهای دشمن و عبور از موانع و سختی‌ها، این کشور را به نقطه‌ اوج و به آرمان‌های اسلامی و آرزوهای بزرگ ملت برسانید، البته تحقق این هدف چند شرط دارد.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین ضرورت دشمن‌شناسی به ‌عنوان شرط اصلی تداوم مسیر تحقق اهداف نظام و ملت خاطرنشان کردند: آمریکا به‌معنای واقعی کلمه، دشمن خبیث و اصلی است و این حقیقت نه از سر تعصب و نگاه بدبینانه بلکه ناشی از تجربه، فهم درست مسائل و دیدن واقعیات میدان است.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با‌ اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تروریست بودن ملت ایران، افزودند: این حرف ابلهانه نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نه فقط با رهبری و دولت ایران دشمنند بلکه با اصل وجود ملتی که خستگی‌ناپذیر در مقابل آنها ایستاده، خصومت و کینه‌ورزی می‌کنند.
ایشان با یادآوری سخنان چند سال قبل یکی از مسئولان آمریکایی که گفته بود باید ریشه‌ ملت ایران را از بین ببریم، افزودند: آنها قادر به درک این حقیقت نیستند که ملتی با چنین سابقه‌ پربار تاریخی و فرهنگی را نمی‌توان ریشه‌کن کرد.
خصومت عمیق آمریکا با ملت ایران
رهبر انقلاب اسلامی، خصومت عمیق آمریکا با ملت ایران را موجب کوری چشمِ محاسباتی آمریکایی‌ها و تکرار‌اشتباهات آنها دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها از روز اول پیروزی که انقلاب یک نهال باریک بود، دشمنی را شروع کردند و امروز هم که جمهوری اسلامی به درخت سرسبز و تناوری تبدیل شده، به همان توطئه‌های بی‌نتیجه ادامه می‌دهند چراکه خصومت و کینه‌ورزی، آنها را از دیدن و درک واقعیات و ارزیابی درست محروم کرده است.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که معتقدند «در مقابل آمریکا، قدری کوتاه بیاییم تا دشمنی آن کم شود» افزودند: تجربیات تاریخی از جمله ماجرای دکتر مصدق نشان می‌دهد آمریکایی‌ها حتی به کسانی که به آنها امید می‌بندند، رحم نمی‌کنند.
ایشان در همین زمینه افزودند: مصدق برای مبارزه با انگلیسی‌ها سراغ مذاکره با آمریکا رفت و به آنها اعتماد کرد اما همین آمریکایی‌ها بودند که ضد او کودتا کردند.
آمریکایی‌ها
نوکر و توسری خور می‌خواهند
رهبر انقلاب در جمع‌بندی این بخش از سخنانشان تأکید کردند: آمریکایی‌ها حتی به امثال دکتر مصدق هم راضی نمی‌شوند، آنها نوکر، توسری‌خور و سرسپرده می‌خواهند تا مثل دوران محمدرضا پهلوی بر کشور مهم و پرمنفعت ایران حکومت کنند. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با ‌اشاره به دشمنی‌های مکرر دولت آمریکا افزودند: الان هم برای خراب کردن نتیجه‌ مذاکرات هسته‌ای یعنی برجام نهایت خباثت را به‌عمل می‌آورند.
رهبر انقلاب اسلامی با استناد به این واقعیات افزودند: کوتاه آمدن در مقابل آمریکایی‌ها، آنها را جَری و گستاخ می‌کند بنابراین تنها راه، مقابله و ایستادگی است.
ایشان با توصیه‌ مؤکد به دانش‌آموزان و دانشجویان برای فراموش نکردن دشمن اصلی یعنی آمریکا افزودند: این، شرط اصلیِ تداوم مسیر خوش‌عاقبت آینده‌ کشور است.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درس‌خواندن و علم‌آموزی و کار و تلاش دانش‌آموزان و دانشجویان را شرط دیگر تحقق آینده‌ روشن کشور برشمردند و افزودند: درس خواندن و علم‌آموزی باید به ارزشی والا تبدیل شود.
ایشان افزودند: ارتقای سطح علمی کشور، قدرت مواجهه با دشمنی‌ها و عبور از امواج سخت طوفانی را افزایش می‌دهد، موجب استحکام درونی بیشتر ایران می‌شود و تحقق آرزوهای بزرگ ملت را ممکن می‌سازد.
«تقویت ارتباط با خدا» توصیه‌ مؤکد دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نوجوانان و جوانان بیان کردند و افزودند: دل‌های نورانی و پاک شما، جلب لطف و فضل الهی را آسان‌تر می‌کند، قدر این نعمت را بدانید.
نام:
ایمیل:
* نظر: