گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
سردار شریف خبر داد:
سخنگوی سپاه گفت: یگان‌های زمینی، پیاده، هوافضا و درمانی سپاه از لحظات ابتدایی وقوع زلزله شروع به کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان در غرب کشور کردند.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در خصوص اقدامات انجام شده توسط یگان‌های مختلف سپاه در امدادرسانی به زلزله‌زدگان در استان‌های غرب کشور گفت: بعد از جریان زلزله شب گذشته، سپاه دستورالعمل جامعی را برای کلیه واحدهای خود اعم از سپاه‌های استانی و همچنین یگان‌های نیروی زمینی و یگان‌های هوا فضای سپاه تهیه کرد که بر اساس آن، در شرایطی مانند زلزله یگان‌های ما بدون انتظار برای دستور جدید، اقدام به کمک‌رسانی به مردم خواهند کرد.
وی ادامه داد: این دستورالعمل از همان لحظات ابتدایی وقوع زلزله در کرمانشاه و ایلام در دستور کار فرماندهان میدانی قرار گرفت و یگان‌های نیروی زمینی مستقر در غرب کشور وارد عمل شدند. اولین اقدام آنها، با بهره‌گیری از یگان‌های پیاده نیروی زمینی سپاه و همچنین نیروهای بسیجی از گردان‌های سیدالشهدا و الزهرا، تلاش ویژه‌ای را برای کمک به مردم و امداد و نجات‌های اولیه و البته آواربرداری‌های اولیه را انجام دادند تا بتوانند تلفات را کاهش دهند.

سخنگوی سپاه افزود: به موازات اقداماتی که یگان‌های زمینی و پیاده انجام دادند، واحدهای درمانی سپاه نیز به صورت ثابت صحرایی بلافاصله در منطقه فعال شدند و شروع به کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و همکاری با بیمارستان‌هایی که در سطح منطقه وظیفه امدادرسانی را به عهده داشتند، کردند.

سردار شریف تصریح کرد: اقدام سومی که توسط یگان‌های سپاه انجام شد، در منطقه شمال‌غرب قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) که پروژه‌ آب‌های مرزی را بر عهده دارد، با بیش از ۳۰۰۰ دستگاه مهندسی سنگین از ساعت ۲۲ شب گذشته با فرمان فرمانده قرارگاه سازندگی برای باز کردن راه‌های مواصلاتی که به دلیل ریزش کوه و آوار مسدود شده بود، بازگشایی کردند که این اقدام بسیار مفیدی در راه تسریع کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان است.

وی اظهار داشت: از صبح امروز که شرایط برای یگان‌های پروازی و حضور میدانی نیروهای سپاه فراهم شده، در زمینه‌های کمک‌رسانی بیشتر به مردم به ویژه در خصوص آواربرداری‌های ضروری و بازگشایی معابر و کوچه‌ها، اقداماتی در دستور کار قرار گرفته و فرمانده نیروی زمینی سپاه سردار محمد پاکپور نیز شخصاً در منطقه حضور دارند و عملیات امدادرسانی را مدیریت می‌کنند. گزارشاتی که از لحظات بعد از وقوع زلزله تاکنون داریم، اقدامات بسیار خوبی توسط یگان‌های اورژانسی، هلال‌احمر، ارتش، سپاه و بسیج انجام گرفته و مرحله دوم کار در دستور کار یگان‌ها است.

سخنگوی سپاه  در خصوص برآوردهای به دست آمده از میزان خسارات وارده زلزله شب گذشته گفت: هنوز برآورد دقیقی به دست نیامده و تاکنون امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و تلاش برای کاهش تلفات مصدومان در دستور کار بوده است. به نظر استان کرمانشاه بیشترین تلفات و آسیب‌ها را دیده است.

انتهای خبر/
نام:
ایمیل:
* نظر: