گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۱۱۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
حوزه دانش آموزی شهید فهمیده کازرون خبر داد:
افشاریان:سیاست حقیقی، دینی و اسلامی مان باید بر اساس سیاست های انقلاب اسلامی باشد.
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس در کازرون، سرهنگ دوم پاسدار شهرام افشاریان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در دوره توانمندسازی شورای واحدهای پبشگام بسیج دانش آموزی شهرستان در جمع آنان بیان داشتند کلید طلایی بودن بسیج را در نظام جمهوری ویژه تر به آن پی می بریم و باور می کنیم؛ اگر کلید طلایی بسیج نبود ما امروز قطع به یقین در این شرایط امن و آرامش که قرار داریم نبودیم و قطع به یقین طومار این نظام در 8 سال دفاع مقدس، دشمنان پیچیده بودند و دیگر مسائلی که بحث ما امروز بحث پردازش به بسیج و معنای بسیج نیست.

فرمانده سپاه گفتند: در رابطه با بسیج خودتان باید به این شناخت برسید چرا که آن شخصی که در مجموعه وارد میشود، آن فردی که عاقلانه ورود پیدا می کند که قبل از ورود یک شناخت لازم نسبت به مجموعه ای که در آن قرار گرفته در فرد ایجاد شود. پس شما امروز افتخار بسیجی بودن را کسب کردید پس توصیه اول و ویژه بنده این است که خیلی خوب بسیج را بشناسید چون خیلی ها آمدند و در بسیج عضو شدند ولی بعضی هاشان دوام نداشتند و رفتند اما در این بین کسانی هم بودند که استمرار در بحث حضور در بسیج را داشتند و ماندند.

وی در ادامه توضیح دادند که علت اصلی ریزش در مجموعه بسیج یا عدم ماندگاری در این مجموعه این است که شخصی که آمده شناخت لازم  و آن عمق لازمی که باید نسبت به بسیج پیدا می کرده را پیدا نکرده و با یک موجی آمده و با یک موج هم از بسیج عبور کرده است.

افشاریان به دانش آموزان که خواص بسیج هستند و همچنین اعضای شورای پیشگام خواست که خوب بشناسند و در جریانات تاریخی هم ورود پیدا کنند و خواص این وقایع و جریانات رو بطور عمیق درک کنند  چون اگر قرار است در بسیج ماندگار باشید و موثر باید بشناسید که این بسیج چیست؟ چه کسی موسس آن بوده و اهدافش چیست؟ و حتی خدمات بسیج در این نظام چه بوده؟ شاخص ها چه کسانی بودند و الان چه کسانی؟

شهدایی مثل شهید فهمیده رو خوب درک کنیم و به ایشون افتخار کنیم که شهید دانش آموز بوده یا دانش آموز شهید  بوده است؟

سرهنگ دوم اینگونه ادامه دادند که بحث دیگری که باید در آن شناخت لازم داشته باشیم و می دانم که این شناخت خیلی کم است بحث سیاسی است و اولین چیزی که شما باید با سیر مطالعاتی که دارید و باید داشته باشید به آن دست یابید شناخت مبانی انقلاب اسلامی است چون که بنا است ما سیاست مان را از انقلای اسلامی استخراج کنیم.

سیاست حقیقی، دینی و اسلامی مان بر اساس سیاستهای انقلاب اسلامی باشد و لذا شناخت مبانی انقلاب اسلامی اولین چیزی است که شما باید در پی آن باشید. و اشاره کردند به برخی از مبانی انقلاب اسلامی  که انقلاب ما چه مبناهایی داشته و چه اصولی که تا به امروز محکم و قَدر در عرصه جهانب خودش را مطرح کرده و تاخت و تاز دارد در عرصه های مختلف سیاست جهان.

فرمانده سپاه کازرون: نکته اول مبانی انقلاب اسلامی این است که انقلاب ما حقیقتا یک انقلاب الهی بوده است و مدل این انقلاب در هیچ عرصه ای و در هیچ کشوری پیدا نشده است تا کنون.

انقلاب ما یک انقلاب الهی است یعنی خدای متعال رو به عنوان خالق هستی با همه وجود این انقلاب درک کرده و کسانی که در عرصه انقلابی قرار گرفتند یک انسانهای این چنینی بوده اند؛ باور حقیقی به خدای متعال است.

شهرام افشاریان نکته دوم امامت و رهبری از مبانی انقلاب اسلامی است که جز اصول دین ماست و در ادامه امامت بحث رهبری، کسانی که سکان دار این انقلاب بوده. امام خمینی(ره) که بنیانگذار این نظام و انقلاب بود اینها معقوله امامت را با همه وجود پذیرفته اند.

وی اظهار داشتند در مسائل سیاسی و موارد مختلف این بحث چیزی وجود دارد به نام جریان شناسی سیاسی که مقام معظم رهبری بارها و بارها به جوانان فرمودند که اگر قرار است در مباحث جریان شناسی و مسائل سیاسی مخصوصا به یک نقطه مطلوبی از حیث داشته های فکری برسیم حداقل باید از نهضت مشروطه تا پیروزی انقلاب و در ادامه پیروزی انقلاب به بعد را مطالعه داشته باشیم و به شناخت برسیم.

پس اگر قرار است ما مسائل سیاسی را خوب بشناسیم بایستی اولا مبنای انقلاب اسلامی را خوب مطالعه کنیم و در ادامه به جریان شناسی روی آوریم. در جریانات است که اشخاص مشخص می شوند نه در اشخاص که صرفا بگوییم فلان عنصر سیاسی و بعد به جریاناتش بپردازیم.

در بحث رهبری که ما امروز در نظام مقدس جمهوری تعبیر می کنیم به نظام ولایت فقیه، نظام ولایت مطلقه فقیه که مبانی انقلاب ما این اعتقاد را دارد که در زمان غیبت بایستی از میان فقه های جامع الشرایط فقیه ای به انتخاب مردم از خواص به مجلس خبرگان بیاید و ادامه مسیر امامت را طی کند تحت عنوان نظام ولایت مطلقه فقیه؛ این جز باور و مبانی انقلاب اسلامی است. استکبار ستیزی یا مبارزه با ظلم و ستم که همین روز 13 آبان روز استکبار ستیزی نامگذاری شده از مبانی انقلاب ماست. عدالت در همه سطوح از مبانی این انقلاب بوده و خواهد بود.

جناب سرهنگ: در جریان شناسی تقسیم بندی به دو بخش جریان شناسی سیاسی قبل از انقلاب که معمولا از نهضت مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی است و بخش دوم جریان شناسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  که در این بخش سه جریان وجود داشته یکی جریان انقلابی که در ادامه به جریان ولایی، جریان حزب اللهی و جریان اصولگرا معروف شده است.

ایشان ضمن اشاره به شاخصه های این جریان اولین شاخصه را حمایت و اعتقاد راسخ و کامل نسبت به ولایت مطلقه فقیه  دانستند و شاخصه دوم تاکید بر شعار نه غربی و نه شرقی یا همان استکبارستیزی. نکته بعدی باور عمیق به قدرت درون به داشتن جوانانی مثل شما است.

جناب سرهنگ افشاریان در این بین گریزی نیز به اقتصاد مقاومتی زده و گفتند که مقام معظم رهبری سالهاست که تاکید دارند که ما دارای قدرت اینکه به یک قدرت اقتصادی لازم برسیم را داریم و متکی به داشته های خودمان هستیم.

وی افزود که حرب جمهوری اسلامی شاخص ترین حزب این جریان بوده که در راس آن مقام معظم رهبری، مهدوی کنی، شهید باهنر و ... به خوبی در زمینه های فرهنگی و سیاسی درخشیدند.

افشاریان فرمانده سپاه گفت که جریان دوم جریان غیرانقلابی است که نگاهی غیر انقلابی داشته و شاخصه های آن اینکه به چارچوب های انقلاب اعتقاد ندارند، اقتصاد مبتنی بر سرمایه گذاری و متکی به غرب را باور دارند، اندیشه های سیاسی غرب رو پذیرفته اند و استکبارستیزی و مبارزه با ظلم را قبول نمی کنند و اعتقادی به ولایت مطلقه فقیه ندارند بطوری که ولایت فقیه را بعنوان یک ناظر می دانند.

وی در ادامه سخنرانی خود جریان سوم را جریان ضد انقلابی داخلی دانست و گفت کسانی هستند که در اول پیروزی انقلاب منافقانه نظام را در ظاهر پذیرفتند تا به صندلی و جایی برسند. در این میان جریان کوی دانشگاه سال 77، فتنه 88، قتل های زنجیره ای، جریان فتنه منتظری و ...را از این نمونه برشمردند.

ایشان ادامه دادند که این گروه ولایت فقیه را قبول ندارند و ولایت مطلقه فقیه و رهبری را در حد یک عالم دینی مثل مراجع تقلید تقلیل می دهند که کاری با حکومت نداشته باشند.

جناب سرهنگ افشاریان فرمانده سپاه شهرستان بیان داشت که این جریان در نظر داشتند که ولایت فقیه را دوره ای کنند مانند ریاست جمهوری و رسما اعلام کردند که اگر تعارضی بین دین و آزادی پیش آید حق تقدم بر آزادی باشد و مردم هر چه گفتند همان شود.

وی ادامه داد که جریان ضد انقلاب عملا با نهادهای انقلابی مثل سپاه و بسیج مخالف هستند و معتقدند که دو دشمن دارند یکی ولایت فقیه و رهبری و دیگری سپاه و بسیج.

سرهنگ افشاریان گذری بر جنگ نرم هم کرده و گفتند دشمن در بحث جنگ نرم هدفی دنبال می کند و آن این است که نسبت به بصیرت دینی و سیاسی که باید به آن پرداخته شود دچار تنبلی می کند تا پی آن را نگیریم و متاسفانه دشمن در این امر که بصیرت سیاسی را از ما بگیرد موفق بوده است.

وی بیان کرد که مقام معظم رهبری تاکید کردند که "جوانان دشمن شناسی را دریابند." خب چگونه این کار صورت میگیرد؟ معلوم است با بصیرت با مطالعه با بینش سیاسی با بصیرت فرهنگی و سیاسی.

در پایان جناب سرهنگ به دانش آموزان توصیه کردند که اگر می خواهید انقلابی باشید، اگر می خواهید ادامه دهنده راه شهدا و امثال شهید فهمیده ها باشید و شاگردان خوبی در این مکتب باید مطالعه داشته باشید و گفتند که معلمان باید فرماندهان جبهه جنگ نرم باشند و دانش آموزان افسران جبهه جنگ نرم.

بعد از صحبت های جناب سرهنگ افشاریان فرمانده سپاه، کارگاه آموزشی سرمایه انسانی با صحبت های سرکار خانم جوکار مسئول این قسمت و بعد کارگاه آموزشی رسانه با صحبت های برادر پاسدار دستخوش در مورد تبلیغات صهیونیستی و غربی و نقش آنان در به ثمر رسیدن به اهدافشان ادامه یافت.

دوره توانمندسازی شورای واحدهای پیشگام کازرون

در ادامه دوره که از ساعت 8 صبح آغاز شده بود بعد از اقامه نماز کارگاه تعلیم و تربیت با حضور حاج آقا سجادیان ادامه یافت و در انتهای دوره برادر گرامی آقای صحرابان با کارگاه مدرسه انقلابی – دانش آموز انقلابی در مورد مسائل فرهنگی و برگزاری مناسبت ها در مدارس و همچنین به چالش کشیدن دانش آموزان و مسئولین مدارس با ذهن خلاق و برگزاری مسابقه دوره توانمند سازی را خاتمه دادند.


دوره توانمندسازی شورای واحدهای پیشگام کازرون


دوره توانمندسازی شورای واحدهای پیشگام کازرون

دوره توانمند سازی شورای واحدهای پیشگام کازرون


نام:
ایمیل:
* نظر: