آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
فرمانده سپاه کازرون:
سرهنگ دوم پاسدار افشاریان گفت: "بسیج" یک روحیه و یک فرهنگ است و هرکسی که دلش برای این انقلاب و مردمش در هر گوشه ای از کشور یا جهان بتپد بسیجی است.
به گزارش تنویر، سرهنگ دوم پاسدار شهرام افشاریان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون صبح امروز در نشست خبری آن ناحیه در جمع خبرنگاران حاضر و برنامه های هفته بسیج را تشریح کرد.

افشاریان با تسلیت رحلت نبی اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و جان باختن هموطنان در مناطق غرب کشور اظهار داشت: امام خمینی(ره) با نگاه عمیق خود شجره ای به عنوان "بسیج مستضعفان" بنا نهاد که یک مدل جدید در سرتاسر عالم بود.

وی با اشاره به تمثیلی از زبان آیت الله حائری درباره تشکیل بسیج گفت: خداوند به هرپیامبری یک موهبتی عطا کرده است، برای حضرت موسی(ع)، عصا و برای پیامبر اکرم(ص)، قرآن و سایر پیامبران نیز موهبت های خاص دیگر که برای حضرت امام نیز هدیه ای ویژه به نام "بسیج" بود.

این مقام مسئول بیان کرد: حضرت امام(ره) آرزو داشت هسته های مقاومت در سرتاسر جهان تشکیل شود و به مدد مستضعفین بیاید که امروز می بینیم این هسته های مقاومت به عنوان بخش هایی از شجره طیبه بسیج در دنیا رشد کرده اند.

افشاریان این را هم افزود: مهمترین نمونه های این شجره طیبه در عراق و لبنان و سایر کشورها ظهور و بروز پیدا کرده است که در سایه مراجع عظام تقلید روز به روز رشد می کنند.

فرمانده سپاه کازرون با اشاره به سخنان حضرت امام و رهبر انقلاب گفت: "بسیج" یک تفکر است و هرکسی که دلش برای این انقلاب و مردمش در هر گوشه ای از کشور یا جهان بتپد بسیجی است.

این مقام مسئول ادامه داد: ملاک بسیجی بودن عوضیت در سازمان بسیج نیست بلکه این سازمان برای ماموریت های خاص و هماهنگی هایی ایجاد شده است و اصلی ترین شاخصه بسیجی، دل در گروه نظام و انقلاب داشتن است.

وی گفت: نیروهای هلال احمرو یا هرنیروی دیگری که بی چشم داشت برای این انقلاب خدمت رسانی میکنند نیز بسیجی هستند چرا که صفر تا صد بسیج را همین خصلت مردمی بودن تشکیل می دهد.

افشاریان گفت: رهبر انقلاب از بسیج به عنوان "مظهر مردم سالاری دینی" یاد کرده اند که این عنوان شعار هفته بسیج امسال خواهد بود.

فرمانده سپاه کازرون گفت: برخی کشورها مدعی اند که مردم سالاری در آنها حاکم است در حالی که کشورهایی مثل آمریکا یا فرانسه با آن همه ادعای دموکراسی، مردم در حکومت شان هیچ نقشی ندارند.

وی افزود: همه ی اینها در حالی است که در کشور ایران که آنها دررابطه با دموکراسی آن، این همه تبلیغ سوء میکنند، همه امور کشور با خواست مردم است و حتی مسائل امنیتی که در ان کشورها توسط سازمانهای خاصی است، با حضور و مشارکت مستقیم مردم تامین می شود.

افشاریان گفت: بسیج و تفکر بسیجی امروز در تولید علم نقش ایفا می کند و با روشنگری رهبر انقلاب، امروز بسیج اقدامات خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته است.

فرمانده سپاه کازرون گفت: امروز کشور کارها و مشکلات زیادی دارد که براساس قانون همه این موارد به دستگاه اجرایی گسیل شده است و این مشکلات وقتی رفع می شود و جهش در امور ایجاد می شود که دولتمردان از بسیج به عنوان دریای بی کران خدمات رایگان، همیشگی و بی منت بسیج بهره گیری کنند.

وی با اشاره به سخن دیگری از رهبر انقلاب گفت: معظم له بسیج را کلید طلایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانسته اند و این یعنی بسیج گشاینده هر در بسته ای است که کشور با آن مواجه است.

افشاریان در ادامه با تشریح برنامه های هفته بسیج گفت: ماموریت هر حوزه مقاومت بسیج اجرای یک برنامه شاخص در این هفته است و مقرر شده است هرپایگاه مقاومت بسیج یک ویژه برنامه اجرا کند.

فرمانده سپاه کازرون همچنین از برگزاری ویژه برنامه "عصر خاطره" توسط پیشکسوتان بسیج در این ایام خبر داد و گفت: برنامه کوچه باغ شهادت که در هفته دفاع مقدس در کوچه مسجد صاحب الزمان(عج) با 18 شهید برگزار شد و با استقبال خوبی هم مواجه بود، اینبار در کوچه مسجد علی ابن ابی طالب(ع) که اهالی آن 14 شهید عزیز را تقدیم انقلاب کرده اند اجرا خواهد شد.

برگزاری محفل انس باقرآن با حضور قاری بین المللی استاد رستمی در مسجد سیدالشهدا شهر کازرون، اجرای ویژه برنامه بصیرتی ویژه طلاب و دانشجویان با حضور دکتر کوچکی زاده در دوم آذرماه که سالروز تشکیل بسیج طلاب و دانشجویی است نیز از دیگر برنامه هایی بود که افشاریان به آن اشاره کرد.

وی گفت: اوج برنامه های اردوی جهادی در فصل تابستان بود که جوانان از اوقات فراغت بیشتری برخوردار بودند که قرار است این برنامه در طول سال نیز در قالب های آموزشی، بصیرتی، درمانی نیز ادامه داشته باشد که در این رابطه بسیج دانشجویی، بسیج حقوقدانان، بسیج جامعه پزشکی و حوزه های مقاومت هرکدام یک گروه جهادی در قالب اردوی یک روزه به مناطق محروم شهرستان در هفته بسیج اعزام می نمایند.

افشاریان گفت: در بحث مسجد محوری که سازمان تاکید ویژه ای بر آن دارد برنامه ریزی شده است از "دانش آموزان مسجدی" در کلاس درس با حضور فرمانده پایگاه مقاومت هر مسجد و تنی چند از پاسداران در حضور دیگر دانش آموزان و دبیران تقدیر شود که قطع به یقین این اقدام در تشویق سایر دانش آموزان به حضور و شرکت در نماز جماعت تاثیر خواهد داشت.

 

فرمانده سپاه کازرون همچنین با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای زنان این مرز و بوم در راستای آسیب وارد کردن به بنیان خانواده گفت: ویژه برنامه ای با حضور اساتید سبک زندگی ایرانی اسلامی اعزامی از قم تدارک شده است که زمانبندی آن توسط حوزه مقاومت بسیج خواهران اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به 5 آذر سالروز تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام(ره) گفت: در این روز ویژه برنامه هایی از قبیل تجمع بسیجیان در 5 شهر کازرون در مصلاهای نماز جمعه برای نمایش اقتدار برگزار می شود.

مسابقه کتاب خوانی با محوریت دفاع مقدس و از محل کتاب "بوی خوش عطر" با محتوای دست نوشته های شهید نصراله ایمانی ، پیاده روی حلقات صالحین از مسجد تا مصلی در روز جمعه این هفته، میقات الصالحین با تشکیل حلقه های صالحین با موضوع "مردم سالاری دینی" نیز از دیگر برنامه هایی بود که افشاریان به آن اشاره کرد.

افشاریان همچنین به برگزاری جشنواره مسابقات ورزشی بومی محلی اشاره کرد و گفت: برای زنده نگه داشتن بازی های محلی به عنوان فرهنگ بومی برنامه هایی تدارک شده است و در کنارآن مسابقات فوتبال و والیبال در قالب جام هفته بسیج اجرا خواهد شد.

افتتاح ساختمان های تازه تاسیس پایگاههای مقاومت بسیج محلات، گلباران قبور مطهر شهدا، صبح گاه مشترک، شب شعر، سرکشی از خانواده های شهدای ساکن در مناطق دوردست نیز از دیگر برنامه هایی بود که فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون از اجرای آن در هفته بسیج خبر داد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: