کد خبر: ۱۱۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
نماینده شهرستان های استهبان و نی ریز در جلسه شورای اداری هفته بسیج:
حضرت رسول(ص)باید اسوه بسیجی باشد

نماینده شهرستان های استهبان و نی ریز در جلسه شورای اداری هفته بسیج:رمز ماندگاری این انقلاب حضور بسیج است، ایمان،تلاش مخلصانه و ایثار از مؤلفه های اصلی بسیج است.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه استهبان، جلسه شورای اداری بسیج در ناحیه استهبان تشکیل گردید.در این جلسه که امام جمعه شهرستان استهبان،فرماندار و جمعی از مسئولین حضور داشتند دکتر اصغر مسعودی نماینده شهرستان های استهبان و نی ریز گفت:بسیج از اصولی ترین اصل های انقلاب است و باید الگوی بسیج حضرت رسول(ص) باشد.

وی بیان داشت:قرآن مجید می فرماید:لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه،اسوه حسنه حضرت رسول(ص) است،همه باید خود را به این اسوه حسنه نزدیک کنند و بسیجی باید در این راه کوشاتر باشد.

مسعودی گفت:اولین بسیجی حضرت رسول(ص) بودند،اصول و مولفه های یک بسیجی در رفتار و کردار پیامبر(ص) موج می زد،به طوری که خداوند متعال تمام متاع دنیا را قلیل می داند اما خُلق پیامبر را عظیم می داند و می فرماید:انک لعلی خلق عظیم.

نماینده شهرستان های استهبان و نی ریز گفت:چیزی که ما باید به آن توجه کنیم اصول مسلم انقلاب اسلامی است که باید به آنها پایبند باشیم،چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند باید از اصول مسلم اسلامی دفاع شود، باید بافت درونی هویت بسیج را تشکیل داد و ما مسئولان این را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی گفت:مردم ما برای تمام کارهای این کشور سنگ تمام می گذارند مثل همین زلزله اخیر کرمانشاه، و اما این همان تفکر بسیج است که در رفتار و کردار مردم ما نمود پیدا می کند.

وی بیان داشت:بسیج شاخص ها و ویژگی هایی دارد،فرهنگ بسیجی ترکیبی از ایمان عمیق و ولایت پذیری  است،ایمان قوی از شاخصه های این فرهنگ است.

مسعودی گفت:ایمان،اصل مسلم کار بسیجی است،اما ایمان به تنهایی کافی نیست، در کنار ایمان تلاش مخلصانه نیز باشد،در کنار تلاش مخلصانه و مجدانه،باید هوشیاری و بیداری و بصیرت هم باشد تا این مهم را تکمیل کند.

وی بیان داشت:از مؤلفه های دیگر بسیج،ایثار و گذشت است،بسیج باید با دید رأفت و عطوفت کارها را انجام دهد و دید بسیج باید جذب حداکثری باشد که در این صورت موفقیت های زیادی را به دست خواهیم آورد.

 

وی گفت:تفکر بسیج،داعشی را که در فکر دولت عراق و شام بود را نابود کرد و می دانید که هدف داعش در نهایت ایران اسلامی بود که به این هدفشان دست نیافتند.داعش آمد در قلب قانونگذاری کشور و می خواست هول و وحشت ایجاد کند،اما دیدید که سپاه و بسیج چگونه آنان را درو کردند و در مقابله با این اقدام،سپاه پاسدارن مقتدر،دیرالزور را هدف قرار داد و بسیاری از آنان  از جمله  فرماندهانشان را به درک واصل کردند.

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: