سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به مطالب مطرح‌شده از سوی برخی پیمانکاران برای افزایش قیمت‌ها گفت: برخی که گمان می‌کنند با آمدن دولت جدید می‌توانند قیمت ساخت مسکن مهر را بالا ببرند، بدانند چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد چرا که روند کنونی یک روند منطقی است.
علی نیکزاد با اشاره به موارد مطرح شده از سوی برخی پیمانکاران برای افزایش قیمت ها، اظهار داشت :وزارت راه و شهرسازی قیمت مصالح ساختمانی و فراوردهای مورد نیاز ساخت مسکن را به صورت مداوم رصد می کند.

وی ‌ادامه داد: چنانچه پرش ارزی یا مورد خاصی رخ دهد که ناشی از موارد اقتصادی باشد ، این وزارتخانه با انجام بررسی های لازم همانند و تأثیر این پرش‌ها روی مصالح و موارد اساسی مانند آنچه که پیش از ابن در مورد قیمت آنسانسور رخ داد ، اقدامات لازم برای محاسبه مابه التفاوت را انجام می دهد اما در حال حاضر شاهد ثبات بازار مصالح ساختمانی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برخی ها که گمان می کنند با آمدن دولت جدید و وزیر بعدی می‌توانند قیمت ساخت مسکن مهر را بالا ببرند ، ‌باید بدانند که چنین چیزی اتفاق نمی افتد چرا که روند کنونی یک روند منطقی است.

وی به روند تأمین هزینه لازم برای ساخت واحدهای مسکونی مهر نیز اشاره کرد و افزود: پول هیچ پروژه ای در کشور مانند پول مسکن مهر که بخشی از آن آورده مالی متقاضی و بخش دیگر آن تسهیلات بانکی است ، آماده نیست تا جایی که هزینه پروژه متناسب با پیشرفت آن حداکثر ظرف 10 روز به پیمانکاران پرداخت می شود.

نیکزاد با بیان اینکه تأمین خدمات زیربنایی مانند آب، برق و انشعابات در داخل پروژه های مسکن مهر پردیس توسط پیمانکاران وزارت راه وشهرسازی انجام می شود ، گفت: وزارت نیرو باید انشعابات لازم را درب سایت های مسکن مهر تحویل دهد چرا که انجام کار در درون سایت ها را خودمان بر عهده گرفته ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پُر شدن سایت های مسکن مهر در شهرهای جدید پرند ، ‌پردیس،‌ هشتگرد و اندیشه ، ‌اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زیادی از متقاضیان ثبت نام کرده در انتظار هستند که در آینده ای نه چندان دور نسبت به تعیین دو سایت جدید مسکن مهر در مکانی غیر از شهرجدید پردیس اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه احتمال دارد مکان سایت های جدید در مناطقی مانند اسلامشهر و پاکدشت باشد ، افزود: تلاش ما در سایت های جدید ساخت واحدهای کوتاه مرتبه خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: