جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
مسئول بسیج هنرمندان فارس:
مسئول بسیج هنرمندان فارس از برگزاری برنامه های ادبی و هنری با عنوان " شبهای هنر و آگاهی" در شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز خبر داد و گفت: حضور معنادار صاحبان فکر و اندیشه برخاسته از فرهنگ و تفکر بسیجی، کشور را در مسائل فرهنگی بیمه می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به گرامی‌داشت هفته بسیج  و تبریک به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی در جبهه نبرد با رژیم خبیثه داعش بیان داشت: بسیج به عنوان بزرگترین شبکه مردمی، در تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی کشور نقش بی بدیل داشته است؛ این فرزند انقلاب اسلامی، با گذشت سی و هشت سال از عمر تشکیل خود به دور از هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی در عرصه های مختلف و در مقاطع حساس نقش موثر و معنی داری را به منصه ظهور رسانده است.

 

 

زارع بسیج را پایگاه تفکر و تعهد انقلابی است معرفی و ابراز داشت: مجموعه افرادی که در این پایگاه حضور دارند سرمایه های فرهنگی و فکری هستند که در سیاست گذاری سران نظام محسوب می شوند. لذا بسیجیان ظرفیت مهم و نیرومندی در عرصه هنر نیز می توانند داشته باشند به طوری که برای معرفی نظام و صدور ارزش های نظام اسلامی می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

 

زارع روحیه جهادی و ایثار برآمده از فرهنگ بسیجی را یکی از ارکان و مسیرهای دست یابی به آرمان های انقلاب اسلامی عنوان داشت و افزود: از منظومه فرهنگی بسیج، می توان انتظار داشت که در نیل به آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی، صاحب آثار هنری و ادبی فاخر و انقلابی باشد به طوری که شاهد تولید آثار فاخری در نشر ارزشهای دفاع مقدس بوده ایم. این آثار و دیگر تولیدات در راه ارزشی شدن سهم و بهره مناسبی را داشته اند.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، تقارن هفته بسیج با برپایی نمایشگاه کتاب شیراز را ظرفیتی مناسب جهت معرفی آثار و هنرمندان متعهد دانست و ابراز داشت: معرفی آثار هنرمندان در طراز انقلاب اسلامی هماره یکی از دغدغه های اصلی هر مدیر انقلابی است؛ آثاری که نشر دهنده و ترسیم گر ابعاد وسیع انقلاب اسلامی است؛ شبهای هنر و آگاهی تلاش دارد تا این آثار را به جامعه معرفی و حرکتی موثر را ایجاد نماید.

 

  "شبهای هنر و آگاهی" میزبان هنرمندان و فرهیختگان خواهد بود

 

زارع از برگزاری ویژه برنامه های ادبی و هنری با عنوان " شبهای هنر و آگاهی" در شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز خبر داد و عنوان داشت: این ویژه برنامه ها از 2تا 7 آذرماه در شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز در سالن حافظ و در غرفه شبهای " هنر و آگاهی"  برگزار می گردد.

 

زارع ضمن بیان این نکته که ویژه برنامه های ادبی و هنری در نمایشگاه کتاب شیراز بر سه محور تجلیل و تقدیر از فعالان حوزه ادب، کرسی های ادبی و نقد وبررسی آثاری تنی چند از هنرمندان فرهیختگان و رونمایی از آثار برگزیده حوزه ادبیات انقلاب اسلامی می باشد افزود: تجلیل از مقام ادبی استاد  آیت الله حائری شیرازی و معرفی آثار ایشان از جمله بررسی کتاب " آیینه تمام نما"؛ رونمایی از 10 اثر برگزیده و تجلیل از فعالان حوزه ادبیات انقلاب اسلامی با حضور فرمانده سپاه فجر فارس و استاندار فارس  از مهم ترین برنامه های شبهای هنر و آگاهی خواهد بود.

 

 

زارع با برشماری دیگر ویژه برنامه های ادبی و هنری بیان داشت:  بررسی و نقد کتاب های " روی شانه ابر" اثر معصومه مرادی؛ "زنده رود در تکریت" اثر بابک طیبی؛  کتاب پژوهشی " ما علیه ما"  به تالیف ساجده تقی زاده؛ " ماراتن در دارالرحمه" اثر فاطمه قائدی و کتاب"  دار و دسته دارعلی" اثر اکبر صحرایی با حضور اساتید و کارشناسان کشوری از جمله برنامه های تخصصی می باشد. 

 

 

زارع همچنین از برگزاری کرسی های ادبی نیز خبر داد و عنوان داشت: برگزاری کرسی های " سومین حرم اهل بیت(ع) از منظر شاعران و نویسندگان"  با رویکرد ادبی به شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)؛  بررسی" ادبیات مقاومت و پایداری"؛ بررسی مقوله دشمن شناسی با نگاه به کتاب ریشه ها و بر اساس تاکید و توصیه رهبرانقلاب اسلامی مبنی بر مطالعه این کتاب و خوانش وبررسی کتاب های " از نتایج سحر" اثر محمدرضا سنگری، " ادبیات انقلاب اسلامی" اثر دکتر غلامرضا کافی با حضور دوستداران و اهالی کتاب و کرسی ترویج سبک زندگی مهدوی با حضور اساتید برجسته استانی و کشوری نیز از دیگر برنامه های ادبی در روزهای برپایی نمایشگاه می باشد.

 

 خاطر نشان می‌سازد، ویژه برنامه های ادبی و هنری با عنوان " شبهای هنر و آگاهی" در شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز  از 2تا 7 آذرماه در شانزدهمین نمایشگاه کتاب شیراز در سالن حافظ  و در غرفه شبهای " هنر و آگاهی"  به همت سازمان بسیج هنرمندان فارس برگزار می گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر: