جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۵۰:۳۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
در راستای طرح بسیج همگام با کشاورز نشست دوره ای شورای کشاورزی با موضوع منابع آب کازرون برگزار شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارسدر این نشست مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون ضمن تبریک هفته شکوهمند بسیج اظهار داشت: در این نشست وضعیت بحرانی آبهای زیرزمینی منطقه کازرون و عواملی که در این امر دخیل بودند از قبیل اضافه برداشت از چاههای غیر مجاز و افزایش سطح کشت و همچنین کنترل برداشت از طریق نصب کنتور حجمی و سایر مشکلات ایجاد شده تشریح شد.

مسئول بسیج مهندسین کازرون با بیان اینکه آبیاری نوین در مقایسه با روش های سنتی 50 درصد راندمان آبیاری در مزارع را افزایش می دهد، گفت: سامانه‌های نوین کارایی آب را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد از این رو لازم است که با توجه به کاهش نزولات جوی، به منظور افزایش بهره وری ، از روش های نوین در این بخش استفاده شود.

مهندس شفیعی افزود : با اجرای روش های نوین آبیاری و ارشاد بهره برداران برای تغییر روش های سنتی به شیوه های نوین می توان تا حد بسیار زیادی منابع آبهای زیرزمینی را ذخیره سازی نمود.

در ادامه مهندس سعید مدیر منابع آب شهرستان کازرون اظهار داشت: با توجه جمعیت رو به افزایش و بحران منابع آبی، اجرای سیستم های نوین آبیاری می تواند تأثیر بسزایی در راندمان و بهره وری آب به دنبال داشته باشد.

وی افزود: تغییر نوع کشت و کشت محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند و توسعه کشت گلخانه ای از راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.

مهندس سعید اظهار داشت: با رعایت اصول کشاورزی حتی افزایش کشت و تولید را به شرط رعایت مدیریت مصرف آب می توانیم داشته باشیم.


نشست دوره ای شورای کشاورزی بسیج مهندسین شهرستان کازرون

/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: