جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۴۹:۴۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
نشست خبری هفتمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای و دبیر این جشنواره برگزار گردید.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با هدف رشد و گسترش صنعت بازی‌سازی در ایران و تشویق بازی‌سازان به بهبود محتوا و کیفیت فنی بازی‌ها، برای هفتمین دوره پیاپی برگزار می‌شود. نشست خبری این جشنواره امروز در تهران و با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و محمد حاجی میرزایی، دبیر جشنواره برگزار گردید. در این دوره توجه ویژه ای به فروش بازی های رایانه ای صورت خواهد گرفت.

حاجی میرزاییدبیر جشنواره بازی های رایانه ای تهران در این نشست خبری با اشاره به اینکه جشنواره هفتم ادامه دهنده راه جشنواره قبل است گفت: در این جشنواره سعی شده است از دست آوردهای قبلی بهره بگیریم. از سال 1394 تاکنون تعداد بازی های موبایلی بیشتر شده است و نسبت به بازی های رایانه ای که موجب درآمد زایی بیشتر شده  سه هزار نفر اشتغال زایی در حوزه بازی ایجاد گردیده است. در این دوره از جشنواره سعی شده است تا که به بازی های رایانه ای PC توجه بیشتری شود و از این بازی ها حمایت بیشتری کنیم و مشکلات این بخش از بازی ها را حل کنیم.

او در ادامه سخنان خود اعلام نمود که قرار است کمپینی راه اندازی کنیم تا مخاطبین، بازی های رایانه ای و میزان پیشرفت کیفی بازی های PC را ببینند، زیرا بازی های موبایلی سطح کیفی محدودی دارند. این کمپین در خلال فروش ویژه ای است که در تاریخ 19 اسفند 1396 تا 20 فروردین 1397 بعد از اختتامیه جشنواره در نظر گرفته شده است، تا بازی ها به صورت مستقیم به دست مخاطبین برسد. در این کمپین بلیط های 10 هزار تومانی برای خرید تخفیفی بازی در فروشگاه های محصولات دیجیتال فروخته می شود که برای حمایت از بازی های رایانه ای است تا فروش نوروزی خوبی داشته باشند. در فروش ویژه، جایزه جدیدی که در نظر گرفتیم به این صورت است که بازی هایی که در جشنواره، فروش بیشتری داشته باشند تا 40 درصد فروش، از بنیاد ملی بازی های رایانه ای جایزه می گیرند. قرار بر این است در آینده دو فروش ویژه در سال داشته باشیم، یکی، فروش ویژه نوروزی بعد از پایان این جشنواره و دیگری، فروش ویژه تابستان بعد از پایان جشنواره TGC. جوایز نقدی و عملیاتی هم به روال سابق در جشنواره هفتم پابرجاست.

حاجی میرزایی در ادامه گفت: فلسفه اصلی جشنواره ارتباط موثر بین بازی ها و مصرف کننده است. از فردا که فراخوان جشنواره است تا اول دی ماه آثار جمع آوری می شود و بعد داوری ها آغاز می شود که در این دوره، تیم مجربی از داوران خارجی در کنار داوران داخلی حضور دارند، که قرار است اواخر دی ماه داوری داخلی و تا آخر بهمن داوری خارجی انجام شود. حدود 25 داور ایرانی و 20 داور خارجی در این جشنواره حضور خواهند داشت و اختتامیه این دوره نیز 19 اسفند، در تالار وحدت برگزار خواهد شد. همچنین یک بازی فرهنگی از نزدیک به 60 عنوان بازی با بررسی پارامترهای دقیق انتخاب خواهد شد و به عنوان بازی فرهنگی سال انتخاب خواهد شد.

کریمی قدوسی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه این نشست خبری گفت: ما سعی کردیم که به جای  صرفا جایزه دادن، شرایطی را برای فروش و دیده شدن بهتر فراهم کنیم. به بازی سازان گفته ایم، به ازای میزان فروش بیشتر بنیاد ملی بازی های رایانه ای تا سقفی، درصدی را جایزه می دهد. این موضوع به بازارهای دیجیتال کمک می کند که کاربرها به آنها ورود کنند و نیازهای بازی خود را آن جا تامین کنند به جای اینکه به خرید به صورت سی دی و کپی اقدام کنند.

او با اشاره به مصوبه اخیر وزارت ارتباطات مبنی بر تغییر مصرف اینترنت حجمی اعلام کرد که این مصوبه امکان سوق دادن کاربر به خرید از بازارهای دیجیتال را بیشتر می کند. تعداد 40 بازی وارد جشنواره فروش نوروزی خواهد شد و نحوه حمایت از میزان فروش ، دست بازی ها را برای تخفیف به مخاطبین باز می گذارد تا سود بیشتری ببرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: