شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۲۸:۲۲
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
سردار حسینی در نشست روشنگری کارکنان سپاه جهرم در هفته بسیج
فرمانده تیپ نیرو مخصوص المهدی(عج) گفت: امام خمینی(ره) با شناخت ماهیت استکباری دشمنان انقلاب اسلامی بسیج مستضعفین را طراحی و فرمان تشکیل آن را صادر نمود.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، در ششمین روز از هفته مبارک بسیج، نشست نهضت روشنگری کارکنان سپاه آن شهرستان با سخنرانی سردار سید نورالله حسینی فرمانده تیپ نیرو مخصوص المهدی(عج) در مجتمع امام امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

سردار حسینی در این نشست ضمن تبریک ایام الله هفته مبارک بسیج بر پاسداران و آحاد بسیجیان اظهار داشت: امام خمینی(ره) با شناخت ماهیت استکباری دشمنان انقلاب اسلامی بسیج مستضعفین را طراحی و فرمان تشکیل آن را صادر نمود.

عامل موفقیت در کارها رعایت تقواست/ حضور نظامی در سوریه با هدف دفاع از نظام جمهوری اسلامی است

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس نقش بسیج در جنگ را نقشی تعیین کننده خواند و افزود: در زمانی که بنی صدر فرمانده کل قوا بود و تمام عدوات و تجهیزات نظامی را در اختیار داشت سه عملیات را بدون کمک گرفتن از نیروی مردمی طرح ریزی نمود که هر سه عملیات منجر به شکست شد.

سردار حسینی در ادامه افزود: از زمانی که با اتکا به بسیج مردمی، عملیاتهایی مانند فتح المبین، بیت المقدس و ... طرح ریزی شد، موفقیتهای چشمگیری را توانستیم در عرصه هشت سال دفاع مقدس رقم زنیم.

فرمانده تیپ نیرو مخصوص المهدی(عج) با اشاره به نقش بسیج در عرصه های گوناگون سازندگی کشور، خنثی نمودن فتنه های سالهای 78 و 88 و سایر مقاطع دیگر، بیان داشت: در کشوری مانند مصر زمانی که اخوان المسلمین بر سر کار آمد با پیشینه بیش از 80 سال فعالیت سیاسی، اما نتوانستند از پس توطئه های آمریکا و استکبار جهانی بر بیاییند و با کودتا حکومتشان ساقط شد.

وی در ادامه با اشاره به توطئه های بسیاری که از اوایل انقلاب، کشور با آن درگیر بوده مانند غائله منافقین، کودتای نوژه، غائله کردستان، غائله آمل و ... تأکید نمود: همه ی این مراحل سخت را با اتکا به بسیج مردمی پشت سر گذاشتیم.

سردار حسینی با یادآوری دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به بسیج، گفت: همه نیروهایی که دلسوز انقلابند چه در بسیج ثبت نام کرده باشند و چه نام نویسی نکرده باشند از دیدگاه ما همه بسیجی محسوب می شوند چون هدف همه ما یکی است و آن هم زمینه سازی ظهور امام عصر(عج).

وی مهمترین عامل موفقیت در انجام ماموریتها و برنامه ها را تقوا پیشه کردن دانست و گفت: بسیج در هر زمینه ای که وارد شده و سربلند و موفق بوده رمز آن رعایت تقوا و عمل نیکو بوده است.

سردار حسینی اذعان نمود: اگر اخلاص در کارها از بین برود و کار برای خداوند متعال انجام نشود پیروزی در آن نخواهد بود.

فرمانده تیپ نیرو مخصوص المهدی(عج) با تأکید بر عقلانیت ذیل توکل بر خداوند گفت: مگر در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم تا دندان مسلح پهلوی مردم چه سلاح و امکاناتی به غیر از توکل و اعتماد بر وعده خداوند داشتند؟

وی با اشاره به داستان مبارزه حضرت موسی و هارون علیهم السلام با فرعون زمان خود اظهار داشت: خداوند متعال در دل فرعونیان رعب و وحشت انداخت همچنانی که در 19 بهمن سال 57 زمانی که همافران ارتش که گزینش ویژه رژیم ستم شاهی بودند با امام خمینی(ره) بیعت نمودند حتی عمال رژیم به فکر و ذهنشان هم خطور نمی کرد که همافران به جریان انقلاب بپیوندند.

سردار حسینی در ادامه افزود: اگر کار برای خدا باشد خودش جلوه می کند و عمل نیک ما را همگان خواهند دید ولی اگر حرف و عملمان یکی نباشد موفقیتی را کسب نخواهیم کرد.

حسینی در قسمت دوم سخنرانی خود با اشاره به تحولات منطقه چرایی شکل گرفتن جنگ در سوریه را شرح داد و گفت: در منطقه غرب آسیا دو بلوک شکل گرفته یکی خط سازش با استکبار و دیگری جبهه مقاومت و سوریه نیز در خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی قرار دارد و به همین علت جنگ بر این کشور تحمیل شد.

وی با اشاره به تبلیغات پوشالی رژیم منحوس صهیونیستی مبنی بر داشتن قوی ترین ارتش جهان و ماهیت زورگویانه و قلدرمآبانه آن در مواجهه با کشورهای دنیا علی الخصوص مسلمانان، اظهار داشت: حزب الله لبنان که به عنوان بازوی نظامی ایران در خط مقدم نبرد علیه صهیونیستهاست توانست در جنگ 33 روزه هیمنه پوشالی آنها را خورد و آن رژیم منحوس را وادار به پذیرش خواسته های خود کند.

عامل موفقیت در کارها رعایت تقواست/ حضور نظامی در سوریه با هدف دفاع از نظام جمهوری اسلامی است

سردار حسینی با اشاره به نیاز به قدرت ملی، منطقه ای و نظامی به دلیل استقامت در برابر خواسته های استکبار جهانی، اذعان نمود: ما باید متحدانی در آنسوی مرزهای خودمان داشته باشیم چون استکبار جهانی فقط زبان زور و مقاومت را می فهمد به همین علت حزب الله لبنان را تجهیز کردیم تا نشانه ی قدرت فرامنطقه ای ما باشد.

وی با اشاره به خواسته های غیر منطقی صهیونیستها مبنی بر داشتن غنی سازی هسته ای فقط در اسرائیل، اظهار داشت: اگر حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه هیمنه پوشالی اسرائل را نمی شکست اکنون ما بر سر میز مذاکره نمی نشستیم و ممکن بود مانند کشوراهایی مانند لیبی و عراق کل مراکز انرژی هسته ای ما را با خاک یکسان کنند.

سردار حسینی با اشاره به تجهیز داعش توسط استکبار جهانی و عمال منطقه ای آن، افزود: وحشی ترین گروهی که تا کنون عربستان آنها را تجهیز نموده داعش بود که با قتل و کشتار مردم بی گناه و پخش تصاویر آن می خواستند رعب و وحشت در دل ملتها ایجاد کنند و هدف آنها هم تسلط بر ایران بود که بحمدلله با توکل بر خداوند و ورود ایران به میدان مبارزه آنها نیز به شکست و نابودی کشیده شدند.

وی با تأکید بر داشتن بصیرت در شناسایی دوست از دشمن و لزوم دفاع از میهن و انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قطعا توطئه ها و دشمنی های استکبار با ما به پایان نخواهد رسید و ممکن است بعد از این داعش سر از کشورهایی که حکومت آنها تضعیف شده باشد دربیاورد، با هدف ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی.

سردار حسینی در پایان گفت که حضور ما تنها برای دفاع از اماکن شریفه در عراق و سوریه نبود و این را باید همه بدانند که دفاع از نظام جمهوری اسلامی این اقتضاء را ایجاب می نمود.




نام:
ایمیل:
* نظر: