کد خبر: ۱۱۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
خدمات‌رسانی به 8 روستای زلزله کرمانشاه به سپاه فجر فارس واگذار شد
برپایی واستقرار قرارگاه خدمت رسانی بسیج سازندگی سپاه فجر درغرب کشور بمنظور انجام خدمات عمومی وتخصصی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه
عبدالحمید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار جهادی بسیج سازندگی ، اظهار داشت: منطقه‌ای که سپاه فجر استان فارس خدمات‌رسانی به آن را انجام می‌دهد، شامل هشت روستا می باشد که قرارگاه استقراریافته درمنطقه زرین‌جوب در حدود پنج کیلومتری پل ذهاب است.

وی بیان کرد: بعد از زلزله کرمانشاه همزمان اکیپی از بسیج سازندگی، بسیج مهندسی و آماد و پشتیبانی سپاه فجر فارس در مناطق زلزله‌زده حضور یافته و تا به امروز مشغول خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف هستند.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز علاوه بر توزیع ارزاق عمومی توسط بسیجیان استان فارس در منطقه زرین‌جوب، خدمات پزشکی و همچنین خدمات اجتماعی و مددکاری نیز به 8 روستای زلزله‌زدگان در حال انجام است.

اسماعیلی از ارسال 945 تن مواد غذایی , 15 تن دارو ومواد بهداشتی ، وسائل گرمایشی ازجمله بخاری , چراغ نفتی , هیتر و.. در قالب 67 کامیون به مناطق زلزله‌زده خبرداد و افزود: این کمک‌ها در نواحی مقاومت بسیج شیراز و شهرستان‌های فارس جمع آوری شده و در بین زلزله‌زدگان در حال توزیع است.

وی به برنامه‌های اجرا شده در منطقه‌ای که سپاه فجر استان فارس برای خدمات‌رسانی به آن عهده‌دار شده است اشاره کرد و گفت: در گام نخست با همکاری دهیار،اعضای شورا، فرماندهان پایگاه مقاومت و جمعی از معتمدان مسائل و مشکلات روستانشینان بررسی و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی شد.

اسماعیلی گفت: در مرحله دوم، اسکان موقت مردم زلزله‌زده در کانکس‌ها آغاز و این روند نیز با تهیه کانکس‌ها توسط خیران در حال انجام است تا بتوانیم مردم را از سرما و باران در امان نگه داریم.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات مردم زلزله‌زده فراتر از واگذاری تسهیلات است، خاطرنشان کرد: درخواست ما از مردم برای کمک در خرید کانکس‌های اسکان، حمام و سرویس‌های بهداشتی است و امیدواریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: واحدهای بسیج سازندگی در شهرستان‌های استان فارس و کلان‌شهر شیراز آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی نیک اندیشان برای خرید کانکس هستند و مردم می‌توانند در این کار خیر مشارکت کنند.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس همچنین از اعزام گروه‌های متخصص  40نفره به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبرداد و گفت: هر 15 روز یک تیم متخصص از ناحیه مقاومت شهرستان‌های فارس برای ارائه خدمت به زلزله‌زدگان و کمک به بازسازی خانه‌های آنان عازم کرمانشاه می‌شوند که نخستن گروه نیز از سپاه فیروزآباد اعزام شدند.
ایشان درادامه افزودند : با استقرارآشپزخانه درمحل قرارگاه روزانه 1300 پرس غذی گرم درهروعده غذایی بین اهالی توزیع وهمچنین 10هزار لیتر سوخت بین مردم تقسیم شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: