کد خبر: ۱۱۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
جانشین سپاه عشایر فارس :
جانشین سپاه عشایر فارس، گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری همایش ها، مطالبه گری مردم از مسئولان در خصوص مشکلات و گرفتاری های جامعه عشایری است.
به گزارش روابط عمومی سپاه عشایر فارس، سرهنگ سعدی محمدی، در همایش سران، معتمدین و متنفذین عشایر طایفه بزرگ دره شوری و کشکولی بزرگ که به همت حوزه امام رضا(ع) سپاه عشایر فارس در سالن ارشاد شهرستان قایمیه با حضور امام جمعه، مدیر کل امور عشایر فارس و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شدگفت: جامعه محروم عشایر مشکلات فراوان دارد و هدف اصلی برگزاری این همایش ها در ابتدا مطالبه گری مردم از مسئولین و در نهایت برطرف شدن گرفتاری و مشکلات جامعه عشایر فارس است.   
 سرهنگ محمدی، انعکاس مشکلات جامعه عشایری به مسئولین استانی و کشوری و حل این مشکلات را مهم خواند و افزود: خدار ا شاکریم که بر ما منت نهاد تا در خدمت پاک ترین، صادق ترین جامعه مولد عشایر هستیم و خدمت به جامعه عشایر کم توقع را وظیفه خود می دانیم.
وی، با توجه به فعالیت های انجام شده و در حال انجام سپاه عشایر فارس اذعان داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی بیش از 5 میلیارد تومان تسهیلات در قالب پرورش دام سبک و سنگین، پرورش ماکیان و در حوزه صنایع تبدیلی مانند قالی بافی به جامعه عشایری اختصاص داده شد که به حمدا... اشتغال زایی در این عرصه ها توسط بسیجیان صورت گرفته است.
جانشین سپاه عشایر فارس، گفت:  متاسفانه عشایر کوچ رو هنگام آغاز کوچ  از خدمات بهداشتی و درمانی محروم بودند که با اعزام تیم های پزشکی و و یزیت و ارایه داروی رایگان به این قشر و همچنین اعزام گروه های جهادی به مناطق عشایری در طرح واکسیناسیون دام و طیور تقریبا از خدمات بهداشت و درمان نیز بهره مند شدند.
وی، گذری به فعالیت های عمرانی زد و اشاره کرد: در حوزه عمران و ابادانی نیز با همکاری کمیته امداد امام خمینی و قرارگاه خاتم الانبیا نسبت به ساخت و تعمیر حسینیه ها و مساجد، ساخت حمام و سرویس های بهداشتی، ساخت خانه عالم، کمک و جمع اوری محصولات کشاورزی نیز اقداماتی انجام شده است.
وی در پایان با توجه به پراکندگی های حوزه های عشایری فعالیت های فرهنگی را در قالب برگزاری یادواره های شهدای حوزه ای و ناحیه ای، گسترش حلقه های صالحین با محوریت مسجد محوری، و خدمات دهی به فرزندان عشایر جهت ورود به دانشگاه ها و همچنین کسر خدمت تا سقف شش ماه عنوان کرد و در ادامه گفت: ایجاد کارگاه های توجیهی جهت اشتغال زایی جوانان عشایری با همکاری اداره فنی حرفه ای و اداره کل امور عشایری و استفده از افراد متخصص در زمینه کمک به زلزله زدگان کرمانشاه از دیگر فعالیت های سپاه عشایر فارس بوده است.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: