کد خبر: ۱۱۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
برنامه ویژه سازمان بسیج کارگری به مناسبت هفته بسیج
یادواره 24 شهید کارگری روستای پرزیتون میمند و اولین شهید مدافع حرم استان فارس شهید پاسدار جهانپور شریفی با محوریت سازمان بسیج کارگری حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولان و روحانیون شهرستان فیروزاباد و میمند، نماینده فیروزآباد، همرزمان و آحاد مردم، در مسجد جامع این روستا برگزار شد .لازم به ذکر است که این روستا به تنهایی 35 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.


به گزارش بیکافارس  یادواره 24 شهید کارگری روستای پرزیتون میمند و اولین شهید مدافع حرم استان فارس شهید پاسدار جهانپور شریفی با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولان و روحانیون شهرستان فیروزاباد و میمند، نماینده فیروزآباد، همرزمان و آحاد مردم، در مسجد جامع این روستا برگزار شد .سخنران این جلسه سردار حسینی فرمانده محترم تیپ مخصوص 133 المهدی(عج) و مهمان ویژه این برنامه شهید تازه تفحص شده ای بود که با استقبال پرشور مردم مواجه و از اول روستا تا محل مراسم روی دست مردم تشییع شد و گروه سرود آباده خاطرات دفاع مقدس را با سرود(مادر برام قصه بگو) اجرا نمود و حضار را به حال و هوایر آن روزهای جنگ برد.همچنین این گروه ،سرود رضا رضا را با توجه به همزمانی با شهادت امام رضا علیه السلام اجرا نمودند.

 در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده معظم شهدا از کتاب زیتونهای سرخ که با سفارش و حمایت سازمان بسیج کارگری تالیف شده است رونمایی شد لازم به ذکر است که همه مسئولین اصلی شهرستان و بخش اعم از امام جمعه ،نماینده مجلس،فرماندار،بخشدار و.....حدود 2500 نفر مخاطب در این جلسه حضور داشتند نکته حائز اهمیت این که در این یادواره به یک مراسم چند ساعته اکتفا نشده  و از حدود یک سال قبل کارهای دیگری در این راستا انجام شده که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

_نصب قاب 34 شهید در 4 مدرسه و دو مسجد روستا

_نصب تابلوهای فلکس 34شهید روستا در همه معابر روستا

_نصب تابلو فلکس 34 شهید روستا در بلوار ورودی فبل از روستا

_سرکشی از خانواده شهدا

_طرح بازسازی و توسعه گلزار شهدا

_عطر افشانی گلزار شهدا

_تهیه مستند از مصاحبه خانواده معظم  شهدا

_برگزاری نمایشگاه در حاشیه مراسم 


همانطور که در بالا ذکر شد اولین شهید مدافع حرم استان فارس جهانپور شریفی در تاریخ 25 شهریور 92 در دفاع از حریم اهل بیت در سوریه در نبرد با تکفیریها به شهادت رسید هم از جوانان شجاع روستای پرزیتون میمند است.

 

سردار سید نورالله حسینی فرمانده تیپ نیروی مخصوص هوابرد 33 المهدی(عج) جهرم اظهار داشت: در مکتب اسلام ناب محمدی(ص)، از خودگذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد، ارزش‌گذاری شده است.

 

وی افزود: فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته‌ای برخوردار است و شهادت روح ایثار و از خودگذشتگی را به جامعه القا می‌کند؛ از این رو، شهید، موج آفرین و بیدارگر است و جامعه را به مسیر اصلاح رفتار‌ها سوق می‌دهد.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص هوابرد 33 المهدی (عج) جهرم با اشاره به منزلت خانواده شهدا، بیان کرد: خانواده شهید از جهات مختلف، دارای مقام و منزلت ویژه‌ای در پیشگاه خداوند و در نظام و جامعه اسلامی هستند. پدر و مادر شهید با توجه به این که معمولاً بیشترین نقش را در تربیت شهید ایفاء و با داشتن بیشترین علاقه به فرزند خود او را تقدیم خدا کرده‌اند از ارزش والایی برخوردارند.

 

وی ادامه داد: همچنین همسر شهید که افتخار همزیستی با شهید را داشته و شریک زندگی و پشتیبان و سرپرست خود را به ظاهر از دست داده و بار نگهداری و تربیت فرزندان شهید و مسئولیت حفظ کرامت و عظمت شهید را در جامعه به دوش گرفته، به همراه فرزندان شهید به عنوان یادگاران شهید که نزدیک‌ترین نسبت و انتساب را به او دارند، منزلت و جایگاه برجسته‌ای را نزد خداوند و مردم دارند.

 

فرمانده تیپ نیروی مخصوص هوابرد 33 المهدی (عج)  جهرم گفت: زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید است، در واقع ملتی که یاد و خاطره شهدایش را زنده نگاه می‌دارد، در برابر دشمن اقتدار و عزت می‌یابد، زیرا شهید، قدرت و جان برکفی ملت را به نمایش می‌گذارد.

 

حسینی با اشاره به جایگاه رفیع شهدای مدافع حرم گفت: جامعه ایران اسلامی و منطقه مدیون شهدای مدافعین حرم هستند زیرا  آسایش و آرامش امروز در کشور حاصل  جانفشانی این عزیزان است و سرکشی به خانواده این شهدا  باید  یکی از وظیفه اصلی مسئولین باشد.

 

همانطور که گفته شد در پایان از کتاب زیتونهای سرخ شامل خاطرات و زندگینامه این شهدای گرانقدر رونمایی شد

نام:
ایمیل:
* نظر: