کد خبر: ۱۱۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
در زیر نرخ وامهای مسکن در کشورهای دیگر را می آوریم:

ژاپن
در کشور ژاپن نرخ بهره وام مسکن برای بازپرداخت اقساط ۲۰ سال به بالا، کمتر از ۱ درصد یعنی ۹۸ هزارم درصد است.
آمریکا
در کشور آمریکا نرخ بهره وام مسکن برای بازپرداخت اقساط ۵ سال تا ۷ سال، ۱.۵ درصد، ۷ سال تا ۱۰ سال ۱.۸۵ صدم درصد، ۱۰ سال تا ۱۵ سال ۲.۸۷ صدم درصد، ۱۵ سال تا ۲۰ سال ۳.۲۵ صدم درصد، ۳۰ ساله ۳.۳۶ صدم درصد است.
آلمان
در کشور آلمان نیز نرخ بهره وام مسکن برای بازپرداخت اقساط تا یکسال ۳.۶۹ درصد، یکسال تا ۵ سال ۳.۸۹ درصد، ۵ سال تا ۱۰ سال ۴.۰۱ درصد، ۱۰ سال تا ۲۰ سال ۴.۱۳ درصد است.
ترکیه
در کشور ترکیه نرخ بهره وام مسکن برای بازپرداخت اقساط تنها ۰.۷۵ درصد است.
اتحادیه اروپا
در تمام کشورهای اروپایی ،شرایط و نرخ های پایه وام های بانکی توسط اتحادیه اروپا تعیین و اعلام می گردد. نرخ پایه در سال ۲۰۰۹ به حداقل تمام زمان های خود ، یعنی ۱ درصد رسید. ولی در ماه های میانی سال ۲۰۱۲ به دلیل رکود سنگین اقتصادی و بالا رفتن مالیات ها در کشورهای اتحادیه اروپا بهره های بانکی به ۸.۵% درصد نیز رسیده است. دوره بازپرداخت وام مسکن با ارز خارجی حداکثر تا ۱۵ سال بوده و دوره بازپرداخت وام مسکن با واحد پولی یورو حداکثر ۲۵ سال است. همچنین در هر دو مورد سن متقاضی به علاوۀ مدت وام مسکن از ۷۰ سال نباید تجاوز کند. حداکثر مبلغ وام می تواند تا ۷۰% ارزش ملک خریداری شده باشد( با توجه به رتبه بندی اعتباری مشتری). بازپرداخت وام مسکن نیز می تواند به صورت ماهانه یا ۳ ماهه باشد.
هند
در کشور هند نرخ بهره وام مسکن برای بازپرداخت اقساط ۱۰ سال به بالا، ۴.۵ درصد است.
استرالیا
در کشور استرالیا بازپرداخت نرخ بهره وام مسکن برای بازپرداخت اقساط ۵ سال به بالا ۱.۷۳ و ۱۰ سال به بالا ۲.۷۳ است و در ۱۰ سال یک استرالیایی برای خرید مسکن۲۷ .۳ درصد سود وام را می پردازد.

نام:
ایمیل:
* نظر: