کد خبر: ۱۱۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
دکتر خاکرند در جمع اساتید بسیجی شیراز مطرح کرد:
تاریخدان برجسته دانشگاه شیراز گفت: در حالی به این 100-150 سال نزدیک به بعثت پیامبر اکرم(ص) دوران جاهلیت گفته می‌شود که این دوران از لحاظ برخورداری، توسعه و تولید ثروت در سطح خوبی بوده و اتفاقا اسلام همین دوران استانه مبعث را جاهلیت می‌داند؛ چرا که جامعه بدون عقل و حلم نه علم جاهلی است.
به گزارش اساتید فارس، دکتر شکراله خاکرند در جمع اساتید بسیجی در هیئت انصارالمهدی سازمان بسیج اساتید فارس اظهار کرد: باید هر از چندی در فرصت های خاص شخصیت و روش و منش اولیای الهی را مورد بررسی قرار دهیم.
وی که در این گردهمایی با عنوان تمدن سازی در سیره نبوی صحبت می کرد، افزود: این رویکرد یک پروژه انسان سازی و تمدن سازی است که به این نکته اذعان دارد که چرا جامعه حضور فیزیکی امام معصوم(ع) را تحمل نکرد غیبت اتفاق افتاد؟
این تاریخدان برجسته دانشگاه شیراز با اظهار اینکه جامعه حضور معصوم را و امام را نتوانست از جمیع جهات درک کند و بپذیرد، تصریح کرد: یکی از مشخصات تمدن‌های دینی، عقل محوری است در حالیکه تمدن‌های بشری علم محوری است.
خاکرند هدف بعثت را تعریف جدیدی از انسان به انسان خواند و بیان داشت: هرچه جامعه بشری به زمان پیغمبر(ص) نزدیکی می‌شود، المان‌ها و ساختارهای بشری روز به روز پررنگ تر می‌شوند و به همین مقطع تاریخی دوران جاهلیت گفته می‌شود.
استاد دانشگاه شیراز ادامه داد: در حالی به این 100-150 سال نزدیک به بعثت پیامبر اکرم(ص) دوران جاهلیت گفته می‌شود که این دوران از لحاظ برخورداری، توسعه و تولید ثروت در سطح خوبی بوده و اتفاقا اسلام همین دوران استانه مبعث را جاهلیت می‌داند؛ چرا که جامعه بدون عقل و حلم نه علم جاهلی است.
وی گفت: انبیا با نوع خاصی از مدیریت ولایی و سیستم امامت برای انسان سازی آمدند و امروز در حوزه انقلاب اسلامی باید رسالت انسان سازی داشته باشیم.

برچسب ها: اساتید فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: