کد خبر: ۱۱۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
دکتر علی باقری در جمع اساتید بسیجی شیراز مطرح کرد:
معاون اسبق شورای عالی امنیت ملی گفت: در نوع نگاه دوم، انقلاب اسلامی به مثابه یک پروژه است که تمام شده و از این رو در طول تاریخ برخی افراد از مسائلی مانند تسخیر لانه جاسوسی که امام راحل از آن تعبیر به انقلاب دوم داشتند، با افتخار توبه کردند و اختلاف خود با آمریکا را تاکتیکی دانستند.
به گزارش اساتید فارس، دکترعلی باقری دربخشی از سخنان خود در ویژه‌برنامه روز استکبارستیزی که توسط سازمان بسیج اساتید فارس در حسینیه شهدای جهاد علمی این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: بحث اختلاف با آمریکا، بحثی ریشه ای است و اختلافی تاکتیکی و تکنیکی نیست.

وی افزود: در بحث اختلاف با آمریکا دو دیدگاه وجود دارد، دیدگاه اول دیدگاه امام بود که از همان ابتدای نهضت انقلاب بر بحث استکبارستیزی پافشاری می‌کردند که وقتی انقلاب پیروز شد این دیدگاه ادامه یافت و در تقابل با این نوع نگاه ریشه‌ای، نگاهی نیز بود که اختلاف مبنایی با نگاه امام داشت.

استاد دانشگاه امام صادق به بحث اختلافاتی که از زمان ایجاد دولت موقت شکل گرفته بود و در زمان بنی صدر ادامه یافت تا جایی که چند وزارتخانه بدون وزیر مانده بود، اشاره و تصریح کرد: شهید بهشتی در جواب مصالحه‌جویان اظهار داشته بود که ما اختلافمان با بنی‌صدر برسر قدرت و چند وزارتخانه نیست بلکه بر سر مکتب است.

به گفته باقری اختلاف این نگاه در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و حتی دولت احمدی‌نژاد نیز با رهبری معظم انقلاب نیز وجود داشت که نگاه رهبری معظم نگاهی مکتبی و آرمانی و پایبند به مبانی انقلابی است؛ حال آنکه نگاه حاکم بر دولت‌ها، نگاهی مبتنی برتکنوکراسی و نگاهی تقلیل یافته ‌از افق نگاه انقلابی و تبدیل انقلاب اسلامی به یک بازیگر عادی در تعامل جهانی است.

معاون اسبق شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: درواقع در این نوع نگاه دوم، انقلاب اسلامی به مثابه یک پروژه است که تمام شده و از این رو در طول تاریخ برخی افراد از مسائلی مانند تسخیر لانه جاسوسی که امام راحل از آن تعبیر به انقلاب دوم داشتند، با افتخار توبه کردند و اختلاف خود با آمریکا را تاکتیکی دانستند و زمانی که در 25 بهمن 67 امام حکم اعدام سلمان رشدی را صادر می‌کند این عده با پرداختن به این موضوع که رابطه جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی دچار تنش می‌شود، با حکم امام به مخالفت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مدعیان این نوع نگاه، نوع نگاه امام را هزینه‌ساز می‌دانند، خاطرنشان کرد: در واقع این ادعا که پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی برای نظام هزینه‌ساز است، نگاه غلطی است؛ چرا که تا زمانی که نوع نگاه ریشه ای به مکتب وجود دارد، هم حقوق ملت تثبیت می‌شود و هم امنیت ملی محفوظ می‌ماند.

باقری باین کرد: اگر این نوع نگاه مکتبی در جنگ تحمیلی وجود نداشت جوانان ما با چه انگیزه‌ای به سراغ دفاع می‌رفتند؛ آن زمان که هنوز ساختار دفاعی به طور منسجمی شکل نگرفته بود.

این فعال سیاسی گفت: ما وقتی وارد جنگ شدیم حتی سیم خاردار به ما نمی‌فروختند و به دلیل همین نگاه مکتبی زمانی که از جنگ خارج شدیم صاحب فناوری موشک بودیم و درواقع روح مسیحایی امام توانست این معجزات را به وجود آورد .

وی یادآور شد: شهید تهرانی مقدم با همین نوع نگاه مکتبی وارد عرصه موشکی شد و امروز بحق نام این شهید گرانقدر پدر موشکی ایران است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: همین نوع نگاه مکتبی باعث شده است تا امروز در فناوری‌‌ها و عرصه‌هایی عظیم پیشرفت کنیم و اما می‌بینیم که در نگاه دوم، صنعت خودروسازی به عنوان نمونه نه تنها پیشرفتی نداشته است که پسرفت هم کرده است.

وی اذعان داشت: این ادعای گزافی نیست که تفکر انقلابی و نگاه مکتبی و انقلابی علی‌رغم همه تکثرها و امکانات و جبهه رسانه‌ای طرف مقابل توانسته است این رشد چشمگیر را داشته باشد.

باقری گفت: در واقوع افرادی نظیر شهید تهرانی مقدم، شهید احمدی روشن و شهید حججی در حوزه‌های فناوری موشکی، هسته‌‌ای و امنیت ملی مربوط به نوع نگاه و تفکر آرمان گرایی هستند و در واقع عمق این تفکر ظهور و بروز خود را در عرصه‌های جهاد علمی و ملی نشان داده است .

عضو سابق شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در واقع هیچ کس جان خود را به خاطر تفکر کوروش و خشایار فدا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک پروژه نبود بلکه غبارزدایی از اسلام راستین است.

برچسب ها: اساتید فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: