کد خبر: ۱۱۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
به دعوت سازمان بسیج کارگری و سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) انجام شد
به دعوت سازمان بسیج کارگری استان فارس و سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع)، مدیران یک هلدینگ اقتصادی از کشور عمان، از توانمندی‌های صادراتی بخش میمند و شهرستان کوار بازدید کردند.


به گزارش بیکافارس به دعوت سازمان بسیج کارگری سپاه فجر استان فارس و در راستای اقتصاد مقاومتی و آشنایی تولیدکنندگان ایرانی با شرکت‌های بزرگ صادراتی، مدیران یک هلدینگ اقتصادی و تجاری عمان به سرپرستی المهلب المعتصم مدیر این شرکت، ضمن بازدید از توانمندی‌های صادراتی بخش میمند فارس و شهرستان کوار، از نزدیک با محصولات متنوع تولیدشده کارخانه‌های این مناطق، آشنا شدند.

این هیات اقتصادی عمانی در ابتدا با حضور در چند کارخانه فعال گلاب‌گیری و عرقیات بخش میمند، خط تولید محصول را بازدید کرده و با صاحبان کارخانه‌ها در مورد روند کار و کیفیت محصولات سخن گفتند.

بازدید از توانمندی‌های صادراتی شهرستان کوار در حوزه تولید کیک و کلوچه و میوه انگور نیز توسط این گروه عمانی انجام گرفت.

مدیر این شرکت اقتصادی عمانی در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران با تقدیر از میهمان‌نوازی فارسی‌ها اظهار داشت: در این چند روزی که در استان فارس بودیم اصلاً احساس غربت نکرده، گویی در کشور خودمان حضور داشتیم.

المهلب المعتصم افزود: در مورد توانمندی‌های صادراتی استان فارس مطالبی را شنیده بودیم که امروز با بازدیدی که از کارخانه‌های میمند و کوار صورت گرفت، از نزدیک به این قابلیت‌ها یقین پیدا کردیم.

وی افزود: به جرئت می‌توان گفت که تولیدکنندگان ایرانی ازنظر فنی از ما برتر هستند که امید داریم که از آنان چیزهای زیادی یاد بگیریم.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل حضور ما در استان فارس و دیدار از کارخانه‌ها این بود که از نزدیک با روش و عملیات تولید آشنا شویم و از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم.

المهلب المعتصم همچنین گفت: در این بازدیدها به نتایج بسیار خوبی رسیدیم که زمینه را برای همکاری بیشتر با صادرکنندگان استان فارس فراهم می‌کند که پس از جمع‌بندی نتایج حاصل از این بازدیدها، به‌یقین ارتباط ما با شرکت‌های ایرانی افزایش خواهد یافت.

وی از تمامی تجار و صادرکنندگان استان فارس برای بازدید از کشور عمان و فعالیت‌های اقتصادی دعوت کرد.

مسؤول پاویون ایران در کشور عمان نیز که فعالان اقتصادی این کشور را همراهی می‌کرد، در سخنانی اظهار داشت: در گفت‌وگو با عمانی‌ها به نتایج خوبی رسیده‌ایم و اهمیت این هلدینگ اقتصادی به جهت قدرت پخش و توزیع گسترده آن در عرصه بین‌الملل است.

شاهرخ صبوری افزود: این شرکت عمانی ید طولایی در صادرات محصولات غذایی و کشاورزی دارد و در بازدیدی که در عمان از این شرکت انجام شد، با مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دنیا کار را پیش می‌بردند، به‌نوعی که دخالت انسان در کارها بسیار کم است.

وی خاطرنشان کرد: عمانی‌ها در بازارهای دنیا به‌ویژه آفریقای جنوبی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که امیدواریم با ارتباط قوی صادرکنندگان ایرانی با آنان بتوانیم محصولات کشورمان را با بالاترین کیفیت ممکن صادر کنیم.

لازم به ذکر است، دعوت از فعالان اقتصادی کشور عمان توسط سازمان بسیج کارگری سپاه فجر استان فارس و سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) در راستای عملیاتی کردن بحث اقتصاد مقاومتی صورت گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: