کد خبر: ۱۱۳۶۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
استاندار فارس:اشتغال زایی با نگاه جامع و باور و اعتقاد همگانی محقق می شود.
هفتمین جلسه کارگروه اشتغال استان فارس

مهندس اسماعیل تبادار در جلسه کارگروه اشتغال با اشاره به اینکه تعریف شاخص در حوزه کار و اشتغال ، مبنایی برای ادامه راه و برطرف کردن کاستی ها در اختیار ما قرار می دهد، افزود: وجود  مبنا و شاخص و نقشه راه سبب می شود بتوانیم آنچه در گذشته انجام شده را ارزیابی و بر این اساس اقدامات آینده را در جهت بهبود نتایج برنامه ریزی کنیم.

مهندس تبادار با تاکید بر اینکه راه برون رفت از معضل بیکاری و تحقق اشتغال زایی با نگاه جامع و باور و اعتقاد همگانی هموارخواهد شد، خاطر نشان کرد : بهبود نظام اشتغال عزم و باور عمومی را طلب می کند.

به این معنا که اگر همه بخش ها و مجموعه ها از جمله بانک ها، دستگاه های اجرایی و ... نگاهی جامع و هدفی یکسان را دنبال کنند، دستیابی به شرایط مطلوب اشتغال در جامعه تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه تسهیل امور و کوتاه کردن زمان پاسخ ها و استعلام ها در فراهم کردن زمینه و رونق اشتغال بسیار کارساز خواهد بود، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید کار آفرینان و سرمایه گذاران را شناسایی کرده و با تسهیل کارها و کوتاه کردن فرایندها برای آنها زمینه ایجاد شغل در استان را فراهم کنند.

استاندار فارس از مدیران دستگاه های اجرایی خواست، در صدور مجوزها دقت لازم را برای شناسایی افرادی که همه شرایط از جمله توانایی بازاریابی ، توانایی تولید، سرمایه گذاری ، نگاه راهبری و مدیریت و ... را داشته باشند، به کار گیرند.

وی همچینن با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب در حوزه اشتغال زایی برای استان فارس، بر لزوم هزینه شدن این اعتبارات در چارچوب تعیین شده تاکید کرد و افزود: استان فارس جایگاه خوبی در حوزه اشتغال زایی به دست آورده اما باید به شرایطی بسیار مطلوب تر دست یابیم. و این موضصوع تنها در صورتی امکان پذیر خواهد شد که هر هزینه ای با دقت تمام تر به شغل پایدار در روستا و شهر و استان تبدیل شود.

مهندس تبادار همچین با بیان اینکه نظام اشتغال در جمهوری اسلامی نظامی واحد است ضمن تشکر از فعالیت  بسیج سازندگی در پهنه اشتغال از آنها خواست تا با بر عهده گرفتن بخشی از کار در حوزه اشتغال زایی در چارچوب کارگروه های تعریف شده در کنار سایر دستگاه ها به تجقق این هدف یاری رسانند.

یدالله رحمانی در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این که این میزان ایجاد اشتغال متناسب با ظرفیت و توان بخش دولتی و خصوصی استان نیست و می بایست مدیران مربوط در این راستا برنامه ریزی جامع تری داشته باشند، اظهار داشت: بایستی سایردستگاه های اجرایی نیزاطلاعات مربوطه را در سامانه ملی رصد ثبت کنند تا بتوانیم ارزیابی دقیق تری از موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دوماهه پایانی سال به منظور بررسی همه جانبه مشاغل ایجاد شده در استان بر اساس شیوه های علمی و با انتخاب نمونه ها که حداقل دو برابر سال گذشته خواهد بود راستی آزمایی ونتایج آن اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: مشارکت بانک های استان در ایجاد اشتغال خوب بوده است که می بایست این روند شدت بیشتری داشته باشد تا از تمامی توان و قابلیت های نظام بانکی استان در راستای ایجاد شغل و حمایت از شغل های موجود استان بهره گیری شود.

رحمانی اظهارداشت: با اقدامات و پیگیری های همه جانبه دستگاه های اجرایی و اقتصادی استان و با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از یک هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال زایی استان در شهرستان های استان شناسایی شده و طرح توجیهی و فنی و اقتصادی آن ها تهیه شده است که منتظر دریافت تسهیلات از بانک های استان می باشند.

رحمانی ادامه داد: در اجرای این طرح بایستی وارد مرحله هدف گذاری کمی، به تفکیک مناطق مختلف جغرافیایی و ریز فعالیت ها در بخش گردشگری و فناوری اطلاعات و پیگیری عملیاتی کردن این اهداف شویم.

وی افزود: طرح و برنامه ریزی کمی اهداف بلندمدت و کوتاه مدت در تمامی طرح های در حال اجرای استان در جهت ایجاد اشتغال مورد توجه مدیران مرتبط باشد تا امکان نظارت و ارزیابی دقیق تر آن فراهم شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم در این جلسه گفت: در بسته اشتغال فراگیر ۱۰۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به استان فارس اختصاص یافته است که در صورت جذب قابلیت درخواست اعتبار جدید نیز وجود دارد  و در بسته ارتقا توانمندی روستائیان هم 4.29صدم درصد از کل اعتبارات کشور بر اساس شاخص های جمعیت روستایی ، نرخ بیکاری و عکس درآمد سرانه استان ها مبلغ 515 میلیارد تومان سهم استان فارس می باشد که در این زمینه رتبه چهارم کشور را استان فارس دارا می باشد .
مختاری افزود: مدت زمان اعطای تسهیلات این بسته ها از زمان تقاضای متقاضیان تا اعطای تسهیلات به شرط گذراندن فرآیند اداری دو ماه می باشد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در طرح تکاپو پیش بینی های خوبی در جهت ایجاد اشتغال در زمینه های مزیت دار استان در بخش های گردشگری و فناوری اطلاعات دیده شده که ورود دانشگاه ها و مراکز علمی و محققین مرتبط می تواند در اجرای آن بسیار موثر بوده و کارآمدی طرح را به دنبال داشته باشد.

مختاری یادآور شد:200 هزارمیلیارد ریال تسهیلات به طرحهای اشتغالزای برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانکهای عامل منتخب کشورکه از این بین مبلغ 10329 میلیارد ریال جهت اشتغالزایی 33666 نفر برای استان فارس اختصاص یافته است.                                                  

مختاری با اشاره به تهیه نقشه راه برای همه شهرستانها توسط اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی استان فارس گفت: فرمانداران با توجه به تهیه سند توسعه اشتغال پایدار شهرستانها توسط دبیرخانه کارگروه اشتغال از آن به عنوان یک نقشه راه استفاده نمایند و نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند و جهت تحقق انتظارات اشتغالی ،نظارت و هدایت لازم را بر روی دستگاههای اجرایی خود اعمال نمایند ضمناً از سایت ها سند توسعه اشتغال استان ، شهرستان و اطلس اشتغال روستایی و عشایری استفاده کرده و جهت تکمیل آن همکاری لازم با دبیرخانه کارگروه اشتغال استان به عمل آورند .

مختاری تصریح کرد: دستگاههای اجرایی ذیربط کلیه طرحهای موجود در قالب طرح تکاپو واشتغال روستائیان و عشایر و طرح های روستا تعاون به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان ارسال  و توسط دبیرخانه جهت بررسی و نظارت و اولویت بندی نهایی طرح ها به فرمانداری ها  وروسای کارگروه اشتغال شهرستان ها جهت طرح در کارگروه مربوطه به منظور بررسی و احراز اهلیت سرمایه گذار ، و توجیه فنی و اقتصادی و مالی اعلام و سپس به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان ارسال تا در آنجا پس از بررسی نهایی توسط کمیته فنی و کارگروه نظارت  به بانکهای عامل ابلاغ گردد .

وی همچنین تاکید کرد: تشریح و تبیین فرآیند بسته اشتغال فراگیر، آئین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، تبیین و تشریح بسته توسعه اشتغال پایدار استان و شهرستان ها و همچنین تبیین و تشریح بسته اشتغال ، ارتقا و توانمند سازی روستائیان و عشایر استان از برنامه هایی است که همه ی دستگاه های اجرایی باید در دستور کار قرار دهند.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
رسول رشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
12:30 - 1396/12/05
0
0
در خصوص پرداخت تسهیلات پایدار روستاییاعنوان شده روستا وعشایر در صورتی که اکثر شهرستانهای استان فارس مبلمان شهری ندارند وروستا محسوب می شود مثلا فیروزاباد از نظر اقتصادی از بعضی روستاهای کشور عقب تر است دادن 50و100و200 میلیون تومان برای یک واحد تولیدی بسیار کم است در صورتی برای ایجاد اشتغال هر نفر 250 میلیون تومان باید در نظر بگیرند عنایت فرمایید مثل گذشته یک تعداد افراد بدهکار بیکار درست نکنید اگر تعداد وام گیرندگان کم باشد اما بازدهی زیاد باشد می توان روی اشتغال پایدار حساب کرد والا خیر
نام:
ایمیل:
* نظر: