کد خبر: ۱۱۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان فارس:
مشوق‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در شهرک‌های صنعتی استان فارس موجود است که تولید گران و سرمایه گذاران از آن بی خبرند
آقای احد فتوحی که خودش از خانواده معزز شهدا و فرزند شهید است در مورد اینکه بسیاری از ظرفیتهای شهرک های صنعتی بلا استفاده است ابراز ناراحتی کرد و گفت که حجم سرمایه های موجود در شهرک صنعتی شیراز این شهرک را به چهارمین شهرک صنعتی بزرگ کشور تبدیل کرده است.آقای احد فتوحی اعلام کرد که ما برای اینکه شهرکهای صنعتی استان رونق بگیرد حاضر به هرنوع همکاری هستیم. این مشوق‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با هدف فعال کردن شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم تقاضا محور، به  تصویب هیئت مدیره این شرکت رسیده و تا پایان امسال  اعمال می‌شود. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: در بخش شهرک‌ها و نواحی صنعتی فاقد واگذاری شامل سورمق آباده، برمشور شیراز، غدیرگه نی‌ریز، انرژی‌بر لامرد، زرین‌دشت، سده اقلید، خنجشت اقلید، بیرم لارستان، حسن‌آباد اقلید، جره و بالاده کازرون، جایدشت فیروزآباد، خنج و ایزدخواست مشوق‌هایی نظیرکاهش سهم پرداخت نقدی به 5 درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به  48 ماه در نظرگرفته شده است. 

وی بیان کرد: همچنین در نواحی صنعتی این گروه به شرط بهره‌برداری در برنامه زمان‌بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف 90 درصد از اسناد تعهدی آنها بازگردانده می‌شود. 

فتوحی از کاهش سهم پرداخت نقدی  به 5 درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به  48 ماه در گروه شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیر تقاضامحور شامل سروستان 2، استهبان، اقلید2، رستم، مهر، چنارشاهیجان کازرون، میمند، فراشبند، سپیدان3، داراب، خرمبید،کوثر جهرم، بوانات و ارسنجان و اوز  خبر داد و گفت: در این گروه نیز به شرط بهره‌برداری در برنامه زمان‌بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف 80 درصد  از اسناد تعهدی آنها بازگردانده می‌شود. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین درباره مشوق‌های در نظر گرفته شده برای شهرک‌های صنعتی که قبلا واگذاری داشته‌اند اما با کاهش واگذاری روبه‌رو شده‌اند گفت:در این گروه شامل اقلید1، سروستان، فسا، روزبدان فیروزآباد، قیروکارزین، لار، آباده و نورآباد نیز کاهش سهم پرداخت نقدی به 10 درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط از 36 به  42 ماه در نظر گرفته شده و به شرط بهره‌برداری در برنامه زمان‌بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف 70 درصد  از اسناد تعهدی سرمایه‌گذاران به آنها بازگردانده می‌شود. 

وی با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم تقاضامحور شامل  خرامه، آباده طشک، گراش، حسن لری و پشت سنگر لار و پاسارگاد گفت: در این شهرک‌های صنعتی پرداخت سهم نقدی به 10 درصد با اقساط 42 ماهه در نظر گرفته شده و در صورت بهره‌برداری و ایجاد اشتغال نیز تا سقف 60 درصد از مبلغ اسناد تعهدی به سرمایه‌گذاران بازگردانده می‌شود. 

فتوحی با بیان اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز برای واگذاری زمین در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم شده است، عنوان کرد: با اختصاص این مشوق‌ها شاهد تحرک جدی در وضعیت شهرک‌های صنعتی و جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار هستیم.

 عرضه محصولات سه واحد تولیدی فارس در بورس کالا :

ایشان همچنین اظهار داشتند: شرکت قندآوران فارس تولید‌کننده انواع محصولات قندکله و خرد شده، شرکت شادمان مخزن تولیدکننده انواع مخازن پلی اتیلن فوم‌دار و شرکت سرو آب سروستان تولیدکننده انواع لوله‌های پلی اتیلن، سه واحد صنعتی شهرک‌های صنعتی استان فارس هستند که محصولات آنها در بورس کالا عرضه شده است.این سه واحد صنعتی نخستین واحدهای صنایع کوچک کشور هستند که موفق به عرضه محصولات خود در بورس کالا شده‌اند.

فتوحی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای نخستین بار در بین صنایع کوچک در کشور مقدمات عرضه محصولات این سه واحد صنعتی را در بورس کالا فراهم کرده است، گفت: کار پذیرش و ارائه محصولات سایر واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان در بورس کالا نیز توسط کارگزاری مفید شیراز به عنوان مجری مورد حمایت این شرکت در امور بورس و فرابورس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس فراهم شدن زمینه عرضه محصولات واحدهای صنعتی صنایع کوچک و متوسط استان در بورس کالا را یک فرصت جدید و بسیار ارزشمند برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک اعلام کرد و گفت: این صنایع می‌توانند از این طریق نسبت به فروش کالاها و محصولات و تامین نقدینگی مورد نیاز خود اقدام کنند.

فتوحی افزود: معافیت از تشریفات مناقصه و مزایده، برخورداری از معافیت مالیاتی و قیمت‌های تعادلی تعیین شده تسهیلات سلف از جمله مزایای ورود واحدهای صنعتی به بورس کالا است.

مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی فارس بیان کرد: حضور صنایع کوچک در بورس کالا می‌تواند به فروش محصولات‌شان بدون واسطه بیانجامد که با این کار هم جان تازه‌‌ای به این صنایع داده می‌شود و هم با تامین مواد اولیه صنایع کوچک و متوسط از بورس، شاهد کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 95 درصد بنگاه‌های استان جزء بنگاه‌های کوچک و متوسط محسوب می‌شوند گفت: با توجه به اینکه این آمار رو به رشد است لذا ورود شرکت‌های کوچک و متوسط به بازار سرمایه امری بسیار ضروری بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه فارس از استان‌های پیشتاز کشور در ارسال تقاضاهای واحد‌های صنعتی برای پذیرش در بورس کالا محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر مدارک و مستندات 8 واحد صنعتی دیگر نیز برای پذیرش در بورس کالا ارسال شده وکار ارسال پرونده سایر واحدهای متقاضی نیز در دست انجام است.

فتوحی عنوان کرد: به علت موفقیت‌های انجام شده در فارس در این زمینه، معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در نامه‌ای ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را به عنوان استان پیشتاز و الگوی کشور معرفی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کارگزاران می‌توانند در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نسبت به تبلیغات و بازاریابی اقدام کنند، تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی در راستای اقدام‌های حمایتی خود از صنعتگران، واحدهای قابل بهره‌گیری از این ظرفیت چه در تامین مواد اولیه و چه در محصولات تولید شده را شناسایی و به شرکت بورس کالا معرفی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خاطرنشان کرد: به منظور تضمین تعهدهای صنایع کوچک مشارکت‌کننده در این طرح و هم چنین تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از این صنایع، صندوق ضمانت صنایع کوچک انواع ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز بورس کالا را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: