پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۵۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
یادواره شهید "عبدالرحمن مشی، آبروی بازار کازرون" به همت حوزه مقاومت بسیج اصناف کازرون برگزار شد
ویژه برنامه آبروی بازار به یاد شهید عبدالرحمن مشی در محل بازار بزرگ کازرون و در محوطه پاساژ امام حسین با حضور کسبه و مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش"کازرون خبر"، ویژه برنامه آبروی بازار به یاد شهید عبدالرحمن مشی در محل بازار بزرگ کازرون و در محوطه پاساژ امام حسین با حضور کسبه و مسئولین شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام‌  حجه الله  مشی، فرزند و یادگار این شهید به نقل خاطراتی از پدر شهیدشان پرداخت و گفت: پدرم نسبت به تربیت صحیح فرزندانشان بسیار دقّت داشتند، تا جایی که به مادرم اینچنین گفته بودند که "همه ی زحمات رسیدگی به بچه ها با من، لکن شما فقط با وضو به فرزندانم شیر بده"

وی بیان کرد: یکی از سفارشات همیشگی پدرم این بود که "کاری را انجام دهید که رضای خدا در آن باشد" که در صورت عمل به وصیت شهید، باید همیشه خدا را ناظر اعمال دید و اینگونه راه سعادت پیموده می شود.

پس از آن همسر بزرگوار شهید هم به نقل سخنان و خاطراتی از شهید مشی پرداخت و گفت: شهید دو نکته قابل تامل را گوشزد میکردند اول اینکه دائما " دعا می کردند حیات دنیویشان قبل از امام خمینی(ره) به اتمام برسد نه بعد از ایشان، میگفت نمی‌توانم در دنیای بعداز امام زندگی کنم، به من می‌گفت: دعا کن بدست بعثی ها اسیر نشوم، زیرا اگر آنها مرا تکّه تکّه کنند که به امام توهین کنم، قادر به چنین کاری نخواهم بود، و حقیقتا همانگونه که شهید نسبت به ولی فقیهِ زمان خویش، حضرت امام خمینی(ره) ارادت محض داشتند و نسبت به آن مرد خدا پرتعصب و باغیرت بودند؛ فرزندان ایشان نیز به همان اندازه نسبت به امام خامنه ای(مدظله) متعصّب بوده، عاشق و سربازِ ولیّ امر مسلمین، انقلاب و نظامِ مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد " نکته دوم مورد توجه شهید این بودکه" هرچقدر در زمان حیاتشان به اهل منزل بذل محبت و گره گشایی داشتند، امروز به مراتب بیش از گذشته در خدمت خانه و فرزندانشان هستند و اموراتِ زندگیمان را به احسن وجه مدیریت میکنند."

حجت الاسلام خرسند، امام جمعه شهر کازرون نیز در این آئین  در سخنانی به نقش مهم بازاریان و اصناف در پیروزی انقلاب و جنگ ۸ سال دفاع مقدس پرداخته و از خصوصیات بارز اخلاقی شهید اینگونه نقل کردند: شهید مشی بصیر بود و  ولایتمدار.

وی گفت: ایشان بسیار علاقه مند به روحانیت بودند و روحانیت را خیلی احترام میکردند و نسبت به مسایل مطرح روز که گاهی اوقات برخی رزمندگان بی پروا به آن ورود می کردند، با بصیرت وارد می شد و تذکرات لازم را به همرزمان می داد. در ابتدای این مراسم سروان پاسدار اسلام کاظمیضمن عرض خوشامد گویی یاداور شدند که این برنامه دومین یاد و خاطره شهید اصناف مباشد که در سال جاری برگزار و مورد استقبال بازاریان عزیز قرار گرفته است.

این مراسم به همت بسیج اصناف سپاه پاسداران کازرون برگزار شد که فرماندار، فرمانده سپاه، شهردار و اعضای شورای شهر و جمع دیگری از مسئولین در کنار بازاریان در این مراسم حضور داشتند.

 

یادواره شهید
یادواره شهید
یادواره شهید
یادواره شهید
یادواره شهید
یادواره شهید
یادواره شهید


نام:
ایمیل:
* نظر: