کد خبر: ۱۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا :
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا بمناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر نمود.
به گزارش تنویر ،بیانیه بسیج_دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا به مناسبت گرامی داشت روز_دانشجو :
 
اذ اوی الفتیه الی الکهف فقالوا ربّنا آتنا من لدنک رحمه و هیّی لنا من امرنا رَشَدا

"زمانی را به خاطر بیاور که آن جوانان به کهف پناه بردند، و گفتند: پروردگارا! به ما از سوی خودت رحمتی عطا کن، و راه نجاتی برای ما فراهم ساز .. "


 شانزده آذر نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو و دانشگاه در تمامی تحولات کشور است.


دانشجوی عزیز! روزت_مبارک!

 این روز بخاطر رشادت سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا
و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر  ۱۳۳۲ به مقام والای شهادت رسیدند ، روز_دانشجو نامیده شده و نماد و روز_مبارزه_با_استکبار است!


شور ‌آفرینی دانشجویان همواره می‌بایست سرمشق جنبش دانشجویی در مسیر هدف‌گذاری‌های سیاسی و پیگیری مطالبات خود بر مبنای اصول آرمان خواهی، استکبار_ستیزی ،استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی باشد.

متاسفانه شاهد آن بودیم که دانشجویان را با وعده های بی اساس از مسیر اصلی مشکلات کشور به سوی کار های فرعی کشانده وسرگرم سیاست بازی پوچ #تکراری! کرده اند!

مطالبه_گری یکی از مهم ترین وظایف دانشجویان در شرایط فعلی کشور است و لذا داشتن آزادی_بیان نیز از جمله امتیازات برای دانشجویان و تشکل های دانشجویی است؛ هرچند که امروز آنان که ندای آزادی سر میدادند ، گماشته های آنها چیزی جز خفقان و تفکیک را برتشکل ها اعمال نکرده اند!

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا اعلام می دارد تا آخرین قطره ی خونمان با اقتدا به شهدای روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در خط مقدم جنگ با استکبار و #استکبارمعاشان ایستادگی خواهیم کرد.

دانشجوی بیداریم و بیدار خواهیم ماند...

✍بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا


نام:
ایمیل:
* نظر: