شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۳۸:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به میزبانی سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز برگزار شد :
با حضور مسئولین شهرستان شیراز و استان فارس ، مجمع عالی بسیج شهرستان شیراز با ارائه طرح تعالی و اصلاح محله در مجتمع فرهنگی شلمچه به میزبانی سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز برگزار شد .

این مجمع با خیر مقدم و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مرادی امام جمعه موقت شهر شیراز و رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان شیراز آغاز شده و در ادامه سرهنگ پاسدار محمد جعفر دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز و دبیر این مجمع در خصوص این طرح توضیحاتی را بیان کرد .

حجت الاسلام و المسلمین یحیایی امام جماعت و مجری طرح اصلاح و تعالی محله در شهر سمنان ضمن بیان مردمی و متفاوت بودن این طرح گفت : طرح تعالی و اصلاح محله یک نوید برای دستگاه های اجرائی و مسئولین قوه قضائیه ، نیروهای انتظامی، خدماتی ، رفاهی و اجتماعی بوده که می توانند به عنوان یک بازوی کمکی بر روی آن سرمایه گذاری کنند .

یحیایی در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های وسیع شهرداری ها از مهم ترین ویژگی این طرح که پای کار آمدن مردم بود بیان نمود و گفت : این طرح می بایست نقطه وصل مردم با مسئولین بوده و باعث درک مسئولین از سوی مردم باشد و مردم نیز می توانند با حضور در دفتر شورای محله ،مسئولین شهری و استانی خود را ملاقات کنند و مردم نیز با حضور و مشارکت خود در این طرح بازوی مسئولین خواهند بود .

دکتر عالیشوندی فرماندار شیراز در جمع بسیجیان و اعضای مجمع عالی بسیج شهرستان شیراز که در جهت توانمند سازی و احیا و اصلاح و تعالی محلات در تمامی ابعاد اجتماعی تلاش جهادی می نمایند گفت : تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل ستاد مدیریت آسیبهای اجتماعی و انجام راهکارهای کاهش آسیبهای اجتماعی فقط با تکیه بر ایمان مردم و کار جهادی بسیجیان امکان پذیر خواهد بود.

فرماندار شیراز افزود : توسعه محلات جهت کاهش آسیبهای اجتماعی در اولویت کاری تمام خدمتگزاران باید باشد و توجه به مردم و محله محوری با استفاده از تجربیات بزرگان و کمک گرفتن از قوانین و اصلاح امور می تواند توانمند سازی و بهسازی و رشد محلات که قلب تپنده شهر می باشد را به دنبال داشته باشد. تلاش در جهت ارتقاء فرهنگ شهروندی وظیفه همه ارگانها و نهادهاست و در این راستا همه خدمتگزاران باید طرحهای متناسب با شرح وظایف اداری خود را انجام تا با یاری و کمک مردم و ولی نعمتان خود شرایط توسعه پایدار در محلات را شاهد باشیم.

عالیشوندی گفت : با تلاش در کمیته اعتبارات و رسیدگی به آسیبهای اجتماعی توانسته ایم ۲ میلیارد تومان اعتبار برای رفع آسیبهای اجتماعی برای شیراز در نظر بگیریم.

فرماندار شیراز گفت : از تمامی طرحهای خصوصی و دولتی برای کاهش و رفع آسیبهای اجتماعی در شیرازاستقبال می کنیم و هم افزایی و همسویی در بخشهای دولتی و عمومی ، تدوین ساز و کارهای تعامل و اقدام مشترک ، هماهنگی بین بخشی و همسو سازی برنامه های همه دستگاهها مرتبط با امر توانمندسازی و بازنگری در قوانین موجود و پیشنهاد های راهبردی و نظارت کیفی بر برنامه ها و طرحهای کاربردی ، تعیین تکلیف محدوده شهری و طرح تفضیلی و هادی مناطق حاشیه ای ، فراهم کردن زمینه ایجاد تشکل های مردم نهاد جهت افزایش کیفیت زندگی مناطق کمتر برخوردار از جمله اهداف ستاد مدیریت آسیبهای اجتماعی در شهرستان می باشد. تشکیل ستاد باز آفرینی پایدار محدوده گامی برای برقراری عدالت اجتماعی و رفع چالشها و کاهش آسیبهای اجتماعی و حرکت در توسعه پایدار شهری به عنوان یکی از بسترهای تبلور اقتصاد مقاومتی همگام با مشارکتهای مردمی و بخش غیر دولتی است.

حیدر عالیشوندی در آخر از طرح مسجد ما ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز تمجید کرد.

مهندس اسکندرپور شهردار شیراز در ادامه مجمع عالی بسیج شهرستان شیراز گفت : بسیاری از آسیب های اجتماعی امروز، ناشی از تغییرات کالبدی کلانشهرها و تغییر نظام محله ای است و برای رفع مشکلات فرهنگی اجتماعی باید به سمت بازتولید نظام محله ای و احیای هسته دانایان محله متشکل از نخبگان، ریش سفیدان، روحانیون و معتمدین محل برویم.

اسکندرپور گفت : مسائل هر محله با دیگری متفاوت است و نمی توان مشکل محلات را با نسخه واحد رفع کرد. باید متناسب با ظرفیت، فرهنگ و داشته های هر محله برنامه ریزی کرد و کار اصلاح محلات را باید به خود مردم سپرد و تجربه نشان داده است نظارت رسمی در چنین مواردی کارساز نیست ، بلکه نظام خودکنترلی از طریق مردم و معتمدین آنهاست که می تواند در رفع آسیب های اجتماعی نقش مؤثری ایفا کند.

شهردار شیراز در آخر گفت : از آنچه که برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی محلات انجام شده، در مقابل بودجه فرهنگی دستگاه های تبلیغاتی طی سال های گذشته، اصلا قابل قبول نیست و دستگاه های متولی باید تعریفی روشن و واحد از مسائل داشته باشند تا راه حل مناسب را پیدا کنند.

در آخرین برنامه این مجمع ، بیانیه مجمع عالی بسیج شهرستان شیراز قرائت شد .


عکاس : ساسان یگانه

** گزارش تصویری **


نام:
ایمیل:
* نظر: