پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۵۲:۱۹
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۴۰۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
از شام بلا شهید آوردند.....
شهید عبدالکریم پرهیزگار اولین شهید مدافع حرم بخش خفر و نهمین شهید شهرستان جهرم در دفاع از امنیت کشور عزیزمان ایران و حرم عمه سادات می باشد.

◾️◾️ کلنا عباسک یا زینب (س) ◾️◾️

به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، شهید عبدالکریم پرهیزگار اولین شهید مدافع حرم بخش خفر و نهمین شهید شهرستان جهرم در دفاع از امنیت کشور عزیزمان ایران اسلامی و همچنین دفاع از حرم عمه سادات می باشد.

زندگینامه شهید:

شهید عبدالکریم پرهیزگار 1365/05/22 در خانواده ای فرهنگی مذهبی در روستای کراده از توابع بخش خفر شهرستان جهرم چشم به جهان گشود.

 از سال 1377 به عضویت شجره طیبه بسیج در آمد و 2 دوره سه ساله نیز به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت ولیعصر عج روستای کراده به خدمت رسانی مشغول گردید.

شهید پرهیزگار در تاریخ 1384/09/22 به عضویت نهاد مقدس سپاه پاسداران درآمد و اوایل ورود در تیپ نیروی مخصوص المهدی عج جهرم مشغول و بعد از چند سال با انتقال به تیپ مهندسی الهادی شهرستان کوار به عضویت گردان تخریب آن یگان در آمد.

  از شهید عبدالکریم پرهیزگار یک فرزند پسر سه سال و نیمه به نام امیر علی به یادگار مانده است.

این شهید والا مقام ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت داشت و ضمن برپایی مراسمات مذهبی، یادواره های شهدا و انجام امور مربوط به هیأت عزاداری روستای کراده خفر را نیز بر عهده می گرفت.

شهید پرهیزگار در حین خدمت مقدس پاسداری،چندین مرحله با اعزام به شرق کشور و شهرستان سراوان برای مقابله با اشرار شرق کشور حضور فعال داشت.

وی در راستای دفاع از حرم آل الله و همچنین دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی و امنیت کشور عزیزمان سه بار به ماموریت سوریه اعزام گردید.

 بنا به گفته فرمانده وی، وقتی برای سومین بار درخواست اعزام نمود با ماموریتش موافقت نشد ولی با اصرار بیش از حد و قسم‌ دادن به حضرت زینب کبری سلام الله علیها فرمانده را متقاعد نمود تا عاقبت در این راه جان عزیز خود را فدای اسلام و امنیت کشورمان نماید.

گفتنی است شهیدان جهانپورشریفی، محمد استحکامی، ایمان خزاعی، خانعلی یوسفی، مجتبی ذوالفقارنسب، مسلم نصر، علی نظری و حبیب الله ریاضی پور از شهدای مدافع حرم شهرستان جهرم می باشند.

به گفته سرهنگ دوم پاسدار غلامرضا توکل فرمانده سپاه جهرم، پیکر پاک و مطهر پاسدار شهید مدافع حرم "عبدالکریم پرهیزگار" امروز شنبه بیست و پنجم آذرماه از دمشق به تهران انتقال پیدا میکند.

مراسم تشیع پیکر پاک این شهید والامقام متعاقبا اعلام خواهد.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
14:38 - 1396/09/25
0
0
با سلام و عرض تسلیت بابت شهادت پاسدار جوان کریم پرهیزگار.
راستش ایشان از بستگان هستند. به نظر می رسد عکسی که از جسد مطهر شهید گذاشته اید مربوط به رزمنده دیگری باشد. .آیا از صحت عکس مطئن هستید؟
با تشکر
مدیر پایگاه با سلام متشکرم اصلاح شد
نام:
ایمیل:
* نظر: