آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
در بیانیه مجمع عالی بسیج عشایر فارس تاکید شد:
ما عشایر از متولیان فرهنگی استان می خواهیم مِن بعد برنامه های فرهنگی که در ارتباط با عشایر است از فیلتر یک کمیته فرهنگی جامعه عشایری بگذرد تا راه سوءاستفاده بسته شود .
جامعه با فرهنگ و متمدن عشایر که عصاره فرهنگ ایرانی اسلامی را دارا بوده و در گذشته و حال این مرز و بوم کهن نماد وطن دوستی ،دین داری و سلحشوری بوده و در سده اخیر هم کارنامه مبارزاتی و استکبارستیزی درخشانی داشته و در جنگ تحمیلی با تقدیم بیش از دوهزار شهید ثابت نمود که در اعتقادات مذهبی و پیروی از ولایت مصداق وفا ،ایران دوستی و تعصبات مذهبی است.

جامعه با فرهنگ و متمدن عشایر که عصاره فرهنگ ایرانی اسلامی را دارا بوده و در گذشته و حال این مرز و بوم کهن نماد وطن دوستی ،دین داری و سلحشوری بوده و در سده اخیر هم کارنامه مبارزاتی و استکبارستیزی درخشانی داشته و در جنگ تحمیلی با تقدیم بیش از دوهزار شهید ثابت نمود که در اعتقادات مذهبی و پیروی از ولایت مصداق وفا ،ایران دوستی و تعصبات مذهبی است .

عشایر در طی حیات مردانه و پر افتخار خود تسلیم فرهنگ منحط غرب نشده و خانواده وناموس یکی از خطوط قرمز هر عشیره بوده و هیچ گاه از آن عدول نداشته است.

عشایر قهرمان استان فارس ضمن ابراز انزجار از افرادی که فضای فرهنگی جامعه را به انحطاط برده و بنام عشایر اقدام به هنجار شکنی نموده و از لباس مقدس عشایر استفاده ابزاری می نمایند حرکت قبیح و ضدفرهنگی انجام شده در نمایشگاه بوم گردی را بشدت محکوم کرده و از مسئولین محترم استان بویژه دستگاه قضایی و استاندار محترم خواهان رسیدگی و متنبه نمودن مسببین رادارد.

ماعشایر استان فارس من بعد تحمل چنین هنجارشکنی ها و سوءاستفاده از فرهنگ غنی عشایر را نخواهیم داشت، پس بهتر است متولیان فرهنگی استان با استناد به قانون از این حرکات تحرک آمیز و غیر فرهنگی جدا جلوگیری نمایند.

ما عشایر از متولیان فرهنگی استان می خواهیم مِن بعد برنامه های فرهنگی که در ارتباط با عشایر است از فیلتر یک کمیته فرهنگی جامعه عشایری بگذرد تا راه سوءاستفاده بسته شود .
نام:
ایمیل:
* نظر: