جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۴۲:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
در پی رجعت آیت الله حائری، پیام تسلیت سازمان بسیج هنرمندان فارس:
درپی درگذشت آیت الله محی الدین حائری شیرازی، سازمان بسیج هنرمندان استان فارس پیام تسلیتی را منتشر نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج هنرمندان فارس، درپی درگذشت آیت الله محی الدین حائری شیرازی، سازمان بسیج هنرمندان فارس پیام تسلیتی را منتشر نمود.

 

 

" بسمه تعالی

کل نفس ذائقه الموت

 

قال امیرالمومنین(ع): العالم حي و إن کان ميتا، الجاهل ميت و ان حيا.

عالم زنده است، گرچه مرده باشد؛ نادان مرده است، گرچه زنده باشد.

( غررالحکم/ ح۱۱۲۵٫)

 

 

خبر درگذشت عالم ‌وارسته و سالک الی الله حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی که عمرگرانبهای خویش را در راه تبیین و معارف دین و ترویج ارزشها و مبانی انقلاب اسلامی صرف نمود باعث تاثر وتالم گردید.  

 

بی شک، درگذشت این عالم ربانی که  به لحاظ اخلاقی و اخلاص، تواضع و ساده زیستی، دوری از زخارف دنیوی و منش الهی شهره آفاق گردیده است رخنه ای است که بنا بر فرموده پیامبر رحمت « مرگ عالم، رخنه اى است در اسلام كه تا شب و روز در گردش است، هيچ چيز آن را نمى بندد.»

 

سازمان بسیج هنرمندان فارس به نمایندگی از تمامی هنرمندان و فرهیختگان ادبی و هنری استان فارس، درگذشت این عالم جلیل القدر را به جامعه هنری و فرهنگی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای آن مرحوم علو درجات را مسالت دارد.

 

از آن عالم فقید آثار ادبی متعددی برجای مانده که جامعه هنری، در ادامه مسیر تجلیل از مقام ادبی ایشان و معرفی و رونمایی از آخرین اثر ادبی ایشان در شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس، برخود ملزم و وظیفه می داند در نشر، توسعه و معرفی آثار ایشان به عموم جامعه کوشا باشد. امید که در این راستا گامی استوار و ارزشمند را بردارد.

 

سازمان بسیج هنرمندان فارس"

 

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: